  • 1. Data: 2015-01-16 11:04:13
    Temat: Ujemny Libor, a marza i oprocentowanie kredytów.
    Od: " 666" <...@...6>

    Czy nasze polskie banki naprawdę odliczają te obecne -0,12% (Libor 3M CHF)
    od umówionej marży dla wyliczenia wypadkowego oprocentowania kredytu?
    Jakie były najniższe marże na rynku?
    Znam kogoś z 1,05% + Libor (początek 2007 r.?), a nawet 0,9% + Libor
    (końcówka 2005 r.?), pewnie bywały i niższe (było 0,5% + Libor? może dla
    pracowników instytucji finansowych czy innych)
    W sumie to się fajnie nazywa kredyt na 0,5%-Libor 3M CHF
    ;-)

  • 2. Data: 2015-01-16 12:52:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2015 11:04, 666 pisze:
    > Czy nasze polskie banki naprawdę odliczają te obecne -0,12% (Libor 3M
    > CHF) od umówionej marży dla wyliczenia wypadkowego oprocentowania kredytu?

    Zależy od umowy. Mi odliczają.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 3. Data: 2015-01-16 13:28:25
    Od: " 666" <...@...6>

    A co takiego musi być napisane w umowie, żeby pokonać I. klasę podstawówki
    (dodawanie liczb ujemnych)?

    -----

  • 4. Data: 2015-01-16 13:31:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2015 13:28, 666 pisze:
    > A co takiego musi być napisane w umowie, żeby pokonać I. klasę
    > podstawówki (dodawanie liczb ujemnych)?

    Coś zbyt trudnego dla ciebie - skoro prawidłowe cytowanie nadal ciebie
    przerasta.

  • 5. Data: 2015-01-16 14:24:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >dla pracowników instytucji finansowych czy innych)
    >W sumie to się fajnie nazywa kredyt na 0,5%-Libor 3M CHF

    -jak ma byc 0.5%, to na pewno sa jeszcze inne skladniki, aby bank
    zarobil. Duza prowizja poczatkowa ?
    -moze i fajnie sie nazywa, ale jak ma drozec o 20% co pol roku, to
    przestaje byc fajne nawet jak wyplacaja procenty za regularne splaty
    :-)

    J.

  • 6. Data: 2015-01-16 14:56:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 13:28:28 UTC+1 użytkownik 666 napisał:
    > A co takiego musi być napisane w umowie, żeby pokonać I. klasę podstawówki
    > (dodawanie liczb ujemnych)?
    "w przypadku gdy wartość libor osiągnie poziom niższy od 0% do obliczeń przyjmuje się
    0%"

  • 7. Data: 2015-01-16 16:20:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-16 o 13:28, 666 pisze:
    > A co takiego musi być napisane w umowie, żeby pokonać I. klasę
    > podstawówki (dodawanie liczb ujemnych)?

    If LIBOR <0 then LIBOR = 0

    --
    Pete

  • 8. Data: 2015-01-16 19:08:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > "w przypadku gdy wartość libor osiągnie poziom niższy od 0% do obliczeń przyjmuje
    się 0%"

    wszystko zależy od banku, ja mam już oprocentowanie niższe niż marżę
    więc bank uwzględnia ujemny libor przy wyliczaniu oprocentowania

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2015-01-20 14:11:29
    Od: "kor_nick" <c...@p...pl>

    > Zależy od umowy. Mi odliczają.

    Mi też odliczają, acz zastrzegli że gdy marża + libor będzie ujemne to
    cwaniaki nie zejdą poniżej 0.
    a ten moment jest tuż tuż...

  • 10. Data: 2015-01-20 14:29:08
    Od: c...@g...com

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 14:11:32 UTC+1 użytkownik kor_nick napisał:
    > Mi też odliczają, acz zastrzegli że gdy marża + libor będzie ujemne to
    > cwaniaki nie zejdą poniżej 0.
    > a ten moment jest tuż tuż...

    Zastrzeżenie jednostronnego limitu oprocentowania to klasyczna klauzula abuzywna. Do
    podważenia przed UOKIK lub sądem, można też poinformować KNF. Spór pewny, ale
    spokojnie do wygrania. UOKIK w takich przypadkach zawsze zwraca na symetrię, a tutaj
    jej brak. Czyli innymi słowy: jeżeli bank odmawia zejścia z oprocentowaniem poniżej
    zera, to symetrycznie klient powinien mieć prawo np. odmowy płacenia oprocentowania
    ("wyjścia") ponad np. 4%. Jakoś sobie tego rodzaju limitów górnych nie przypominam...