eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiUWAGA: [BPHPBK] Sezam - problemy z przelewami wzorcowymi po konwersji numerów kont › UWAGA: [BPHPBK] Sezam - problemy z przelewami wzorcowymi po konwersji numerów kont
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!
    not-for-mail
    From: Marcin Sroka <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: UWAGA: [BPHPBK] Sezam - problemy z przelewami wzorcowymi po konwersji
    numerów kont
    Date: Mon, 10 Mar 2003 11:27:33 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 50
    Message-ID: <3...@p...fm>
    NNTP-Posting-Host: sic.sawan.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1047292171 8690 195.117.143.108 (10 Mar 2003 10:29:31
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 10 Mar 2003 10:29:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.0.2) Gecko/20021120
    Netscape/7.01
    X-Accept-Language: en-us, en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:230757
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam Grupowiczów !

    Ten mail to ostrzeżenie do wszystkich, którzy realizują przelewy przez
    Sezam korzystając z przelewów wzorcowych.

    Dziś rano dostałem SMSa z BPHBPK z informacją, że nie zrealizowano
    jednego z przelewów, które złożyłem przez Sezam w piątek 07.

    W serwisie Sezam można się dowiedzieć tylko, że "przelew został
    odrzucony, błąd realizacji". Pownieważ był to przelew wybrany z listy
    PRZELEWÓW WZORCOWYCH, w którym zaktualizowano tylko kwotę, więc nie był
    to problem literówki w nazwie i/lub numeru rachunku beneficjenta.

    Tych, którzy nie mają konta w BPHPBK, informuję, że na przełomie lutego
    i marca była w banku przerwa techniczna, w czasie której wprowadzano do
    systemów informatycznych nowe numery kont (zgodne z NRB). Oczywiście
    zgodnie z zapisami odpowiedniej ustawy bank ma obowiązek realizować
    przelewy na dotychczasowe numery kont jeszcze do czerwca 2004.

    Zadzwoniłem do pomocy technicznej i tam miły pan poinformował mnie, że
    po konwersji zdarza się, że system PROFILE (czyli system księgowy)
    CZASEM odrzuca przelewy, które zostały zarejestrowane przed konwersją
    (czyli przed końcem lutego tego roku). I nie jest to problem numeru
    konta beneficjenta, które oczywiście jest nadal zapisane w starej
    konwencji, ani momentu, w którym zlecono realizację, a tylko tego, czy
    przelew został wybrany z PRZELEWÓW WZORCOWYCH i czy ten wzorzec został
    zarejestrowany przed, czy po konwersji.

    Najśmieszniejsze jest to, że jak taki sam przelew złożymy ręcznie (tzn.
    wypełnimy wszystkie pola od początku), a nie pobierzemy go z wzorcowych,
    to zostanie zrealizowany na pewno !!!. (Dzwoniłem dwa razy, żeby się
    upewnić, że tak jest).

    Pocieszające jest to, że tylko niektóre takie przelewy nie są
    realizowane :). U mnie jeden się udał, a drugi nie.

    Rozwiązania:
    - zdefiniować przelew ręcznie (tzn. nie wybierać go z listy wzorcowych)
    - usunąć stary wzorzec i zdefiniować nowy (dokładnie identyczny)

    Opisane "zjawisko" jest szczególnie groźne dla tych, którzy zlecają
    przelewy na ostatnią chwilę. W przypadku ich niezrealizowania w terminie
    mogą się narazić na koszty (np. opłata za spóźnioną spłatę zadłużenia w
    KK i odsetki od kredytu w niej) i utratę dobrej reputacji (np. spóźniona
    rata za samochód). Myślę, że poniesione koszty można "wyreklamować" od
    BPHPBK (choć pewnie nie jest to procedura przyjemna), ale reputacji już
    nic Wam nie przywróci.

    MJS.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1