    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Tanie państwo
    Date: Fri, 15 May 2015 03:00:06 +0200

    O tanich kredytach juz było, teraz o ranim państwie. :)

    http://zus.pox.pl/pit/liczba-urzednikow-w-polsce-zbl
    iza-sie-do-pol-miliona.htm

    25 lat temu administracja publiczna zatrudniała 160 tys. urzędników.
    Obecnie jest ich aż 444 tys. czyli prawie trzy razy więcej.
    Tylko w zeszłym roku przybyło ich prawie 6 tysięcy.

    Mikke proponuje, aby zabrać prawa (czynne czy bierne ;) także)
    wyborcze ludziom pobierający zasiłki dla bezrobotnych. Może by
    tak rozciągnął ten zakaz także na urzędników państwowych? :)

    Ciekawe, jak te 444 tysiące są liczone. Ze 25 lat temu pracownik
    PKO bp był urzędnikiem państwowym. Dziś lekarz -- jest takim
    urzędnikiem. Ciekawe, co z nauczycielem?...

    Wiadomo, że 25 lat temu w PRLi było mniej więcej tyle samo ludzi,
    ile jest obecnie w RP. Było może więcej -- bo teraz kilka milionów
    wyjechało ,,za chlebem''. :)

    -=-

    U schyłku poprzedniego systemu, w 1989 roku komunistyczne
    władze PRL zatrudniały160 tys. urzędników. Taka ilość
    biurokratów wystarczyła aby utrzymać w ryzach gospodarkę
    centralnie planowaną i cały aparat represji.

    Wydawać by się mogło, iż państwo które, przynajmniej teoretycznie,
    zmierza w kierunku gospodarki wolnorynkowej, nie będzie już
    potrzebować tak licznej armii urzędników. Stało się jednak
    dokładnie na odwrót. Od 25 lat liczba urzędników państwowych
    i samorządowych systematycznie rośnie.

    -=-

    Miasto Białystok potrzebowało kilku lat (raczej mniej niż 5)
    na potrojenie liczby urzędników. :) Któregoś razu sprawdzę
    i zapamiętam -- i zapiszę. :)

    Podatki od nieruchomości skoczyły gwałtownie -- dla prywatnych
    z 1% do 3% z jednoczesnym gwałtownym drożeniem nieruchomości.
    W ślad za ogromnymi przypływami forsy poszły przypływy zadłużenia
    Białegostoku, które obecnie chyba sięga 800 milionów plnów. :)

    http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/201
    41104/BIALYSTOK/141109909

    Tu jest mowa o różnych liczbach...

    W ostatnim czasie pojawiły się spoty wyborcze, w których podane
    jest zadłużenie miasta w wysokości około 800 milionów zł.

    Tymczasem dług nominalny wynosi 710 mln zł, a jako że na
    lokatach mamy kwotę 270 mln zł, więc realne zadłużenie
    to tylko 440 mln zł - twierdzi prezydent.

    Tak wysoka kwota na lokatach nie byłaby możliwa, gdyby
    nie sprzedaż spółki MPEC. Gmina uzyskała dzięki temu
    260 mln zł. Na lokatach jest jeszcze 10 mln zł z nadwyżki
    operacyjnej. Odsetki z 270 mln zł dają gminie codziennie
    kwotę 20 tys. zł.

    To, że mamy pieniądze na lokatach nie zmniejsza nam
    długu - ripostuje Mariusz Gromko, przewodniczący klubu
    PiS w radzie miejskiej. - Odsetki płacimy od 710 mln zł.
    Poza tym w budżecie nie jest ujęte zadłużenie spółek
    miejskich, a np. spółka Stadion Miejski wydała obligacje
    na 100 mln zł, które miasto będzie musiało spłacić.

    Diabli wiedzą, ile tak naprawdę jest. :)
    [a w piekle teraz straszny bałagan]

    http://www.bialystokonline.pl/tadeusz-truskolaski-pr
    zed-sadem-w-trybie-wyborczym,artykul,81225,1,1.html

    Przed białostockim sądem okręgowym toczy się spór w trybie
    wyborczym o rozpowszechnianie informacji o zadłużeniu stolicy
    Podlasia. Tadeusz Truskolaski w czasi ekampanii wyborczej miał
    podawać w mediach nieprawdziwe informacje.

    Przed sądem, który uważa, iż wypukliny dysków kręgosłupa to inaczej skolioza
    kręgosłupa.

    Z rozprawy; cytowane słowa należą do SSR Marty Kiszowary:

    zwracam uwagę, że pan biegły, w opinii głównej, podniósł kwestie tych
    wypuklin w uzasadnieniu także formułując to w sposób medyczny także
    prawowypukłej właśnie kręgosłupa tak używa to

    http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/Zespol/prawowy
    pukla.mp3

    http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/Zespol/prawowy
    pukla.wav <-- 124 kB skopreoswanej WAVki

    http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/Zespol/Opiniaa
    _MG_6662.png <-- opinia główna
    linia 5 i 6 UZASADNIENIA

    Napiszę raz jeszcze:

    Gdy studiowałem fizykę, miałem nauczyciela, który uważał, że
    jeśli ktoś jest zarazem i ambitny, i głupi -- studiuje prawo.

    Marta Kiszowara to SSR? Owszem, ale SO poparł jej stanowisko. :)
    Za to poparcie (poza podatkami) pobrał ode mnie 30 plnów.

    --
    nienawo pon wto śro czw pią sob nie pon wtonawo śro czw niestety w sigu w
    polskim drewnieje pęd

    Postscriptum: Mój tablet został zaatakowany przez jakiegoś robaka. (albo inne
    zwierzę -- dokładnie nie wiem, bo rozgniotłem robala palcami,
    gdy wędrował po pancernym szkle... uroki wiosny... nawet nie umyłem ręki po
    dokonaniu zbrodni...)