  • 1. Data: 2002-08-07 14:04:47
    Temat: Tani przelew a Elixir
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Czym różni się elixir od zwykłego (taniego) przelewu. Wiem, że jest to o wiele
    szybsze (i droższe).
    W jaki sposób pieniądze 'idą' tymi przelewami?

    Bartek

  • 2. Data: 2002-08-07 14:39:10
    Temat: Re: Tani przelew a Elixir
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czym różni się elixir od zwykłego (taniego) przelewu. Wiem, że jest to o
    wiele szybsze (i droższe).
    > W jaki sposób pieniądze 'idą' tymi przelewami?
    Co rozumiesz przez "tani" przelew ?
    Jeśli SYBIR to juz go ZTCW nie ma.
    Jeśli natomiast rozmumiesz to "coś" co ma w ofercie WBK to jest to zwykły
    eliksir
    tyle, że pieniądze z konta zdejmują ci w dniu d, a wysyłają do KIR-u w d+1(z
    grubsza)

    KJ

  • 3. Data: 2002-08-07 15:02:25
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czym różni się elixir od zwykłego (taniego) przelewu. Wiem, że jest to o
    wiele szybsze (i droższe).
    > W jaki sposób pieniądze 'idą' tymi przelewami?

    Zwykle jest tak, ze ELIXIR idzie droga elektroniczna i to kwestia od kilku
    godzin do jednego dnia roboczego zanim kasa trafi do odbiorcy. "Tani"
    przelew moze isc droga "papierowa" lub bedzie to ELIXIR z "opoznionym
    zaplonem" jak robi BZWBK i moze to trwac od paru do nawet kilkunastu dni
    roboczych.

    W przypadku ELIXIRu masz III sesje KIRu.
    Zlecajac przelew przed I sesja to kasa u odbiorcy bedzie w czasie II sesji,
    gdy zlecisz przed II sesja to dotrze w trakcie III sesji, natomiast, gdy
    zlecisz przelew ostatnia sesja to dotrze w nastepnym dniu roboczym I sesja,
    czyli gdy bedzie to piatek to kasa dotrze w poniedzialek. Gdy zlecisz po III
    sesji to przelew zostanie wykonany nastepnego dnia roboczego I sesja i
    dotrze II sesja.
    Sesje sa to kilkugodzinne przedzialy czasowe, ktore ogolnie mozna podzielic
    nastepujaco:
    I - rano
    II - kolo poludnia
    III - po poludniu/wieczorem

    Banki stosuja rozne godziny na przelewy przychodzace i wychodzace, wiec
    warto je znac, abys wiedzial czy w danym dniu o danej godzinie warto
    spieszyc sie i zlecac przelew.
    ELIXIR realizowany jest wylacznie w dni robocze.

    P.S.
    Kiedys jak nie wiedzialem o co chodzi z ELIXIREM to bieglem specjalnie rano
    w sobote do PEKAO, aby zlecic przelew, bo zalezalo mi na czasie :-))

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-08-07 20:27:14
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

> [...]
    III
    > sesji to przelew zostanie wykonany nastepnego dnia roboczego I sesja i

    BZDURY.
    W KIR SA sa 3 sesje wysylania i 3 sesje odbierania .
    Transakcje wyslane I sesja sa odbierane przez bank w I sesji, ktora jest
    przed II sesja wysylki.
    i tak dalej.
    pomylily Ci sie pojecia a zakres godzinny jest spory. przelew zlecony
    pierwsza sesja moze byc w banku beneficjenta odebrany juz o 11.30, gdyby byl
    odbierany II sesja byloby to kilka godzin pozniej.

    radek

  • 5. Data: 2002-08-08 06:47:13
    Od: "Grzesio" <g...@i...pl>

> [...]
    > przelew moze isc droga "papierowa" lub bedzie to ELIXIR z "opoznionym
    > zaplonem" jak robi BZWBK i moze to trwac od paru do nawet kilkunastu dni

    nie przesadzaj ze kilkanascie dni!
    jak przelew pojdzie jako tani do godziny 14 to w banku odbiorcy jest
    nastepnego dnia, a jak po 14 to za 2 dni robocze.

    Grześ

  • 6. Data: 2002-08-08 07:11:05
    Od: "MacGregor" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli SYBIR to juz go ZTCW nie ma.

    ZTCW to jest. I będzie jeszcze trochę.
    --
    Maciej Chmielewski

  • 7. Data: 2002-08-08 07:54:18
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Grzesio" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > nie przesadzaj ze kilkanascie dni!
    > jak przelew pojdzie jako tani do godziny 14 to w banku odbiorcy jest
    > nastepnego dnia, a jak po 14 to za 2 dni robocze.

    No to chyba w BZWBK.
    Nie przesadzam, gdyz jakies 10 miesiecy temu na przelew z jakiegos Banku
    Spoldzielczego czekalem prawie 2 tygodnie.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-08-08 08:31:18
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rad'ek" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > W KIR SA sa 3 sesje wysylania i 3 sesje odbierania .
    > Transakcje wyslane I sesja sa odbierane przez bank w I sesji, ktora jest

    Tak ale w jednym banku, a przy przelewach wystepuja 2 banki i wtedy nie jest
    to juz takie oczywiste, bo kazdy bank sam wybiera swoje godziny dla sesji.
    Teoretycznie jest jak piszesz ale praktyka pokazuje inaczej, wiec moja
    wersja jest blizsza rzeczywistosci ;-)
    W przypadku I sesji to moge sie zgodzic, ze w zdecydowanej wiekszosci
    przypadkow wysylasz I sesja z banku A i kasa jest podczas I sesji
    przychodzacej w banku B.

    Wszystko zalezy od godzin sesji w banku nadawcy i odbiorcy oraz kiedy te
    srodki ksieguja i udostepniaja klientom.

> [...]
    byl
    > odbierany II sesja byloby to kilka godzin pozniej.

    Nic mi sie nie pomylilo, pisalem ogolnie, a nie szczegolowo, aby za duzo nie
    mieszac na poczatek :)
    Jak piszesz MOZE byc co nie znaczy, ze MUSI.
    Co do pierwszej sesji to OK ale nastepne sesje w praktyce pokazuja, ze
    przeskok jest o jedna sesje, a czasem to przelew dochodzi na drugi dzien,
    mimo ze wyszedl II sesja wychodzaca i nie dotarl nawet podczas III sesji
    przychodzacej, chyba ze odbiorca bedzie mBank, ktory ma III sesje
    przychodzaca ok.19, wiec jest duza szansa na kase w tym samym dniu.

    Jakby nie bylo Klient jest uzalezniony od banku i teoria nie pomoze. Trzeba
    przetestowac "swoje" banki pod tym katem i wtedy mozesz mowic, ze przelew
    wyslany sesja X z banku A dotrze sesja Y w banku B. Inaczej nie da rady i
    twoje zalozenia nie maja odzwierceidlenia w praktyce.
    BTW: aby nie bylo watpliwosci to mam na mysli rozne banki (marmurki,
    eBanki), ktore stosuja ELIXIR ale moje doswiadczenia pokazuja, ze bank
    bankowi nie rowny, a ponoc wszystkie korzystaja z tego samego KIRu.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2002-08-08 09:17:20
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Tak ale w jednym banku, a przy przelewach wystepuja 2 banki i wtedy nie jest
    > to juz takie oczywiste, bo kazdy bank sam wybiera swoje godziny dla sesji.

    chyba się troszeczkę zapędziłeś ;-) sesje KIRu są sztywne i nie można sobie
    wybierać godziny przeprowadzania sesji ;-) jedyne co ban komże zrobić to
    ustanowienie dead-line'u do której godziny klienci mogą wysyłąć przelewy aby
    załapały się na poszcególne sesje I, II czy III. Zazwyczaj bankom zależy na jak
    najwcześniejszym wysłąniu paczki z przelewami do KIRu bo wtedy płacą
    najmniejszą prowizję - chynba coś 20 groszy za przelew. Są banki które nie
    osługują wogóle III sesji - ale nie ma możliwości wybrania sobie godzin dla
    sesji ;-)

    > W przypadku I sesji to moge sie zgodzic, ze w zdecydowanej wiekszosci
    > przypadkow wysylasz I sesja z banku A i kasa jest podczas I sesji
    > przychodzacej w banku B.

    jeżeli przelew idzie pierwszą sesją do KIR'u to po przetworzeniu tej sesji jest
    on gotowy do odebrania przez bank, natomiast o której bank zaksięguje ten
    przelew - to już zależy od niego.

    > Co do pierwszej sesji to OK ale nastepne sesje w praktyce pokazuja, ze
    > przeskok jest o jedna sesje, a czasem to przelew dochodzi na drugi dzien,
    > mimo ze wyszedl II sesja wychodzaca i nie dotarl nawet podczas III sesji

    nie bardzo rozumiem, możesz to wyjaśnić ? nie dotarł nawet podczas 3 sesji ??
    tzn. czega w KIR czy gdzie ???

    Karol Zwiruk

  • 10. Data: 2002-08-08 09:25:55
    Od: "Grzesio" <g...@i...pl>

    nie wiem jak to jest w spoldzielczych ale w BZWBKjest dokladnie tak jak
    pisalem tzn. 1-2 dni pozniej przelew jest na miejscu
    Moze spoldzielcze dzialaja tak samo jak poczta, bo z poczty to przelew idzie
    min. 4-5 dni
    Grześ