  • 1. Data: 2002-08-07 13:17:34
    Temat: BZWBK - UWAGA!
    Od: "andi" <a...@p...fm>

    Od września za prowadzenie konta 24 /innych też - + itd. - odpowiednio
    więcej/ wzrasta opłata z 3 PLN na 5 PLN!
    Co Wy na to?
    Andi

  • 2. Data: 2002-08-07 14:01:05
    Temat: Re: BZWBK - UWAGA!
    Od: Maciej <m...@a...skrzynka.pl>

    In article <air6ne$239$1@news.tpi.pl>, andi wrote:
    > Od września za prowadzenie konta 24 /innych też - + itd. - odpowiednio
    > więcej/ wzrasta opłata z 3 PLN na 5 PLN!
    > Co Wy na to?

    DO przewidzenia i nie koniecznie tylko w tym banku :((
    Banki jakos musza ciagle zarabiac. Obnizaja oprocentowanie w wiekszym lub
    mniejszym stopniu, wprowadzaja oplate te jawne i mniej (prowizje) etc.
    Samo zycie ...

  • 3. Data: 2002-08-07 17:42:42
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)

    > DO przewidzenia i nie koniecznie tylko w tym banku :((
    > Banki jakos musza ciagle zarabiac. Obnizaja oprocentowanie w wiekszym lub
    > mniejszym stopniu, wprowadzaja oplate te jawne i mniej (prowizje) etc.

    No, to jeszcze drobiazg. Znam taki bank, który realizuje zlecenie stałe
    wprowadzając stan konta w debet nieuzgodniony. Oczywiście włącza karne
    odsetki i uruchamia maszynkę, pozwalającą skubnąć klienta na dodatkową
    stówkę - dwie miesięcznie, bo do debetu nieuzgodnionego dolicza debet
    uzgodniony.
    Wprowadził też opłatę od wypłaty gotówki z bankomatu dla konta osoby
    nieletniej. Przy zadeklarowanym zasilaniu 100zł nie da się ich wypłacić,
    żeby nie zrobić debetu. W bankomatach ogranicza się możliwość wypłaty
    małych kwot (20 zł), wię uczy się dziecko rozrzutności, zamiast
    oszczędzania. Efekt jest taki, że posiadanie w tym banku konta wymaga
    ciągłego monitorowania rodzących się pomysłów, niestety nie dotyczy to
    tylko tego banku.
    Proszę nie pisać, że bank musi na czymś zarabiać. Osobiście płacę ok.
    2000 zł odsetek miesięcznie, a firma, którą kieruję, płaci tytułu
    kredytu powyżej 30k odsetek (pomysł mojego poprzednika, ale nie da się
    go odkręcic z dnia na dzień).

    Pzdr: Dogbert

  • 4. Data: 2002-08-08 10:34:34
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "No Name"
> [...]
    > odsetki i uruchamia maszynkę, pozwalającą skubnąć klienta na dodatkową
    > stówkę - dwie miesięcznie, bo do debetu nieuzgodnionego dolicza debet

    1. Pisz jasno jaki to bank - bo inaczej nie ma dyskusji
    2. wykonanie takiego zlecenia w Dt uwazam za sluszne i i lepsze rozwiazanie
    niz niewykonanie zlecenia - czasem wiecej klopotow i nieprzyjemnosci
    bedziesz mial jak zlecenie nie pojdzie a zauwazysz to po miesiacu.

    Akurat ostatnio mialem taki numer z planeta Fortisu a to dlatego ze iles
    zlecen zbieglo mi sie w dniu wpywu forsy. Zlecenia wykonywane sa rano i na
    jedno zabraklo forsy, ktora przyszla na rachunek w poludnie. Efekt taki ze
    saldo caly czas (po kazdym dniu) dodatnie a zlecenie nie wykonane, a gdyby
    je zrobili to nawet debetu by nie bylo ! cale szczescie ze to system
    internetowy i mam do niego wglad - przy normalnym banku byloby gorzej.

    > Wprowadził też opłatę od wypłaty gotówki z bankomatu dla konta osoby
    > nieletniej.

    wiele bankow ma takie oplaty - Kredyt Bank mial je od zasze dla malolatow
    Niech sie malolaty ucza gdzie otwierac konta ;-))
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-08-08 10:55:52
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > 1. Pisz jasno jaki to bank - bo inaczej nie ma dyskusji

    BIG BG, Pekao SA tego nie robi, więc wynika to z praktyki i wewnętrznych
    ustaleń w banku. Ustaleń, o których klient nie jest informowany, lecz
    uczy się ich na własnej, bez przeproszenia, dupie.

    > 2. wykonanie takiego zlecenia w Dt uwazam za sluszne i i lepsze rozwiazanie
    > niz niewykonanie zlecenia - czasem wiecej klopotow i nieprzyjemnosci
    > bedziesz mial jak zlecenie nie pojdzie a zauwazysz to po miesiacu.

    Długi wobec banku podlegają egzekucji w sposób niemal bezpośredni -
    pozostałe raczej nie, więc nieprzyjemności z niezapłacenia za wodę czy
    telefon są dużo mniejsze niż wezwanie do zapłaty z terminem 7 dniowym
    kwoty dajmy na to 8000 zł. Ponadto bank w miom imieniu dokonuje operacji
    na koncie, która jest uważana za jedno z najcięższych przewinień klienta
    - jest podstawą do wypowiedzenia umowy, o nieudzielaniu kredytu w
    przyszłości nie wspominając. I nie bank jest od decydowania, co dla mnie
    jest mniejszym, a co większym kłopotem.
    Zakładanie przez bank, że pieniądze "spłyną', bo dotychczas tak było -
    może jest i fajne - natomiast jakoś dziwnie banki tego nie zakładają, w
    chwili, gdy mają udzielić kredytu.

    > wiele bankow ma takie oplaty - Kredyt Bank mial je od zasze dla malolatow
    > Niech sie malolaty ucza gdzie otwierac konta ;-))

    Uczą się też czego innego: że silniejszy partner umowy może ją zmieniać
    w czasie trwania w sposób dowolny. Autorom tych pomysłów wydaje się, że
    redukcje w bankach do ich stołka nie sięgną - co z czasem może okazać
    się założeniem fałszywym.

    Pzdr: Dogbert

  • 6. Data: 2002-08-08 12:21:01
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "No Name"

    > BIG BG,

    dawny Gdanski tak mial, i drukowal sie monit do klienta ale to nie znaczy ze
    od razu klient mial przechlapane i wpis do BIKu. Jak splacil to program
    automatycznie przywracal mu wczesniejszy limit zadluzenia i nikt nie mial
    pretenski.

    Natomiast jak jest teraz po przeniesieniu do Millennium to nie wiem - tu
    jest zupelnie inna funkcjonalnosc RORa i za wszystko chca prowizje. Malolata
    trzeba poslac do jakiegos bardziej przyjaznego banku.
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-08-08 17:23:48
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Aug 2002 12:34:34 +0200,
    osoba podpisana: blad <b...@W...pl>
    napisała:
    > Użytkownik "No Name"
    [...]
    > 2. wykonanie takiego zlecenia w Dt uwazam za sluszne i i lepsze rozwiazanie
    > niz niewykonanie zlecenia - czasem wiecej klopotow i nieprzyjemnosci
    > bedziesz mial jak zlecenie nie pojdzie a zauwazysz to po miesiacu.

    Bzdura !
    Bank ma się trzymać własnych regulaminów !
    Czy mam rozumieć, że jeśli zlecę przelew mimo braku kasy na koncie to
    bank ma to wykonać, "bo widzi pani inaczej mi telefon odetną?"

    KJ

    --
    "In order to form an immaculate member of a flock
    of sheep one must, above all, be a sheep"

  • 8. Data: 2002-08-08 23:39:02
    Od: "AruBuru" <a...@p...comUSUN.pl>

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3d52629a$1...@n...vogel.pl...

> [...]
    Malolata
    > trzeba poslac do jakiegos bardziej przyjaznego banku.

    W Millennium nie ma typowego rachunku dla malolatow. Ponoc ma sie pojawic
    cos dla studentow.
    Odniose sie natomiast do Twojej wypowiedzi "jest zupelnie inna
    funkcjonalnosc RORa i za wszystko chca prowizje." Co to znaczy inna
    funkcjonalnosc ROR-a ? I w jakich bankach (pomijajjac internetowe) nie chca
    prowizji za cokolwiek?
    Poza tym piszesz "za wszystko chca prowizje" . Patrzyles w cennik? Co masz
    np. przy wplacie na rachunek osobisty? Bez oplat :-) Zapewniam Cie ze takich
    uslug z opisem "bez oplat" jest cala masa!
    Pozdro
    AruBuru

  • 9. Data: 2002-08-09 08:09:53
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca"

    > Bzdura !
    > Bank ma się trzymać własnych regulaminów !
    > Czy mam rozumieć, że jeśli zlecę przelew mimo braku kasy na koncie to
    > bank ma to wykonać, "bo widzi pani inaczej mi telefon odetną?"

    jak brak wolnych srodkow to przelewu nie wykonaja ale zlecenie stale nie
    sprawdzalo w Gdanskim wolnych srodkow i regulamin tego nie wymagal.
    W koncu jakas logika w tym jest - przelew sklada klient i mozna mu odmowic,
    a zlecenie stale w imieniu klienta do systemu wprowadza pracownik banku -
    dopuki klient jest dla banku wiarygodny to bank mu na chwile skredytuje
    takie zlecenie
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-08-09 11:16:20
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "AruBuru"
> [...]
    takich
    > uslug z opisem "bez oplat" jest cala masa!

    to dlaczego w poniedzialek po konwersji jak bylem w Millennium i chcialm
    swoj nowy numer to po znalezieniu mnie w komputerze pani nie nacisnela
    guzika zeby mi wydrukowac moj nowy nr i saldo ?
    Zamiast tego wzięła długopis, kartkę i przepisała mi sam gołu numer - a skąd
    ja niby mam wiedzieć że nie przepisała swojego ;-)))
    Potem znajoma mi wyjaśniła, że wydrukowanie mi tego numerka kosztowoqłoby
    mnie prowizję 10 zl. Tak samo w bankomacie - moge zobaczyć saldo, ale jak je
    wydrukuję to już leci prowizja.
    Strach przejść kolo takiego banku bo czlowiek nie wie co go czeka ;-))
    *** blad ***