  • 211. Data: 2016-05-21 15:57:05
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:nho1s9$a8m$1@node2.news.atman.pl...

    > Więc dwaj ślepcy opowiadają sobie o urokach tęczy? ;)
    :)

    > Ani nie wiesz o tym, że 'prowadzenie' to rzeczownik odczasownikowy
    > od czasownika 'prowadzić' oraz tego nie wiesz, że słowo 'orzekania'
    > w mianowniku wygląda tak -- 'orzekanie' i owo 'orzekanie' jest
    > rzeczownikiem odczasownikowym od czasownika 'orzekać', który może
    > objawić się nam w dwóch aspektach -- dokonanym i niedokonanym. :)

    Nie wiem o czym do mnie piszesz.
    J.polski miałem tak dawno, że już nie pamiętam i do tego zawsze mi obniżał
    średnią.

    > BTW -- czy to Twój link zaprowadził do powiedzenie rzekomo
    > JPiłsudskiego: ,,wam kury szczać prowadzać, nie politykę robić''?

    Mało kiedy wrzucam jakieś linki, a tego w ogóle nie kojarzę więc na pewno
    nie.
    P.G.

  • 212. Data: 2016-05-21 20:01:52
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No zobacz, a przecież Beck mógł się z Ribbentropem dogadać i oddać ten głupi
    korytarz, prawda?
    Jak nie przymierzając Hácha z Hitlerem.

    -----

  • 213. Data: 2016-05-21 21:47:23
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale ulge dostanie tez bezdzietny.

    Miałem na myśli ulgę na dziecko.

    > Owszem, rodzicom powinna przyslugiwac kwota wolna takze za dzieci.

    Obecna ulga jest namiastką czegoś takiego.
    Tylko kwoty mają się nijak do rzeczywistości, zwłaszcza w (dużych)
    miastach, gdzie życie jest znacznie droższe.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 214. Data: 2016-05-21 21:55:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jesli w umowie masz "1000 netto", to fakture wystawiasz na 1230 brutto
    > i dostaniesz 1230. Z czego 230 oddajesz, minus odliczenia.

    Nie "minus odliczenia", oddaje się całe 230 zł, bo to nigdy nie było
    nasze.

    Tylko zakupy robi się tak samo netto - niektóre przynajmniej. To też
    jest patologia, bo powinno się móc odliczyć wszystko, co jest potrzebne
    do danej działalności.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 215. Data: 2016-05-21 23:00:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Na tej zasadzie Jaruzelski też był kandydatem Solidarności. ;)
    > Z Kiszczakiem podobnie. Cały sejm kontraktowy zapewne też był
    > sejmem Solidarności. :)

    Skoro dla Ciebie negocjacje okresu przekształcenia i praca demokratycznego
    sejmu to tozsame sytuacje...

  • 216. Data: 2016-05-21 23:01:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> q...@4...com

    > Może PiS daje szansę na honorowy (bezkrwawy) odwrót sędziom?...

    : No właśnie, co teraz robić z sędzią TK Mr L.M.? Miał być
    : sprawiedliwy z nowego nadania, a tutaj taki klops :)

    Wielu ludzi od dawna proponuje -- TK trzeba zlikwidować a kompetencje TK
    trzeba przekazać w/na ręce SN. Ale to nie rozwiąże problemów sędziowskich
    w Polsce... Jedynie ukróci bezprawie, bo obecnie kompetencje sądów włażą
    na siebie tak, że czasami sam diabeł nie wie, kto ma ,,rację ostateczną''.

    Do niedawna mówiono, że ten ma rację, kto ma pieniądze, ale czy teraz
    banki mają rację? ;) Udzielały kredytów we frankach a teraz okazuje
    się, że były to kredyty złotówkowe oparte o LIBOR...

    Wcześniej ten miał rację, kto miał szable -- zwłaszcza w RON. :)
    Ale z tym już koniec od czasów Pana Tadeusza...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 217. Data: 2016-05-21 23:07:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Tak jak juz pisałem wielokrotnie - gdyby bylo rzeczywiscie tak jak PiS
    > twierdzi ze:
    > - 500+ a TK uwala pod jakims głupim powodem
    > - mieszkanie+ a TK uwala pod byle pretekstem
    > itd

    > to ja bym słowa nie powiedział, ze chca sie pozbyc TK.
    > Ale to przeciez nie sa uczciwe motywy...

    Brawo Budzik!!! Szczerość to cnota!!! Cieszę się z tego, że zaczynasz pisać uczciwie!

    Gdy TK szkodzi Tobie -- trzeba wywalić TK.
    Właśnie na taką reakcję biednego pospólstwa
    polskiego liczyła BSzydło, kłamiąc o tym,
    że TK chce uwalić 500+ i mieszkanie-.

    BTW -- BSzydło chyba ;) nie mówiła o mieszkaniu- w ogóle. ;)

    -=-

    ARzepliński podobnie jak Ty -- uważa, że trzeba wywalić to, co szkodzi
    jemu/ARzeplińskiemu, czyli nowelę o ustawy o TK. Ale jednak jest pewna
    różnica pomiędzy Tobą i ARzeplińskim -- ARzepliński ma koryto pełne
    smakowitego prosa... A Ty -- nie masz... ;)

    -=-

    Kali ukraść krowa -- dobrze
    Kalemu ukraść krowa -- niedobrze!

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 218. Data: 2016-05-21 23:29:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" nhppfe$jrt$...@n...chmurka.net

    > Nie wiem o czym do mnie piszesz.

    Więc weź do ręki wiadomą ustawę (czy raczej jej nowelizację,
    a dokładniej -- dwie nowelizacje) i pokaż to, co Cię niepokoi. :)

    Zacytuj dokładnie te fragmenty, które wg Ciebie są złe. :)
    Linki do treści ustaw/nowel gdzieś postawiłem. Linki do
    odpowiedzi TK -- także. Nie chce się mi teraz tego szukać ponownie.

    > J.polski miałem tak dawno, że już nie pamiętam i do tego zawsze mi obniżał średnią.

    1) Co widać. :)
    2) Ciekawe, do jakiej oceny, skoro ujemnych nie było.

    Potrzebne zostawić, niepotrzebna zaś -- skreślić. :)

    Chcesz prawnych konsekwencji twardych, ostrych, lecz sam nie rozumiesz
    znaczenia słów, którymi posługujesz się. Co więcej -- nie wiesz o tym,
    że odnosisz się nie do treści ustawy/noweli, lecz do wystąpień poselskich,
    i to nie sejmowych, lecz prasowych!!! (do korytarzowej wypowiedzi posła
    Czarneckiego, i to nie tego z Getin)

    Udajesz prawnika, lecz jesteś... Hm... Podobny problem miałem z sędzią SO,
    która zauważyła, że ,,nie zna się na okulistyce'' -- czy jakoś podobnie. :)
    Chciałem jej powiedzieć, że ona nie zna się na niczym, ale to zabrzmiałoby
    niezbyt przyjemnie a wcale nie chciałem jej obrażać. Chciałem jej wyjaśnić,
    że zazwyczaj sędzia nie zna się na tym, co sądzi, dlatego właśnie, zgodnie
    z procedurami -- sędzia powołuje biegłego sądowego, który wyjaśnia co i jak...

    Chciałem wyjaśnić, ale nie dane mi było. :)
    Chciałem wyjaśnić, aby zachęcić ją jednak ;) do
    zapoznania się z dowodem przed odrzuceniem tegoż dowodu.

    Chciałem wyjaśnić, że może przyjąć nagrania i przekazać je biegłym sądowym.

    Udało się jedynie zauważyć, że sąd chyba ;) plus od minusa odróżnia...
    Ów 'plus' był wynikiem otrzymywanym dziesięcioleciami przez różnych
    okulistów, zaś ów 'minus' otrzymała jednorazowo biegła -- chciałem,
    aby biegła wyjaśniła ten fenomen. ;) Było to bardzo ważne w tej
    sprawie, gdyż właśnie na tym badaniu oparta jest opinia.

    > Mało kiedy wrzucam jakieś linki, a tego w ogóle nie kojarzę więc na pewno nie.

    Cytat fajny. Parafrazując:

    wam kury szczać prowadzać, nie sprawy sądowe prowadzić
    wam kury szczać prowadzać, nie ludzi sądzić

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 219. Data: 2016-05-22 09:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Gdy TK szkodzi Tobie -- trzeba wywalić TK.
    > Właśnie na taką reakcję biednego pospólstwa
    > polskiego liczyła BSzydło, kłamiąc o tym,

    Ze co? W jaki sposób szkodzic mnie?

    > BTW -- BSzydło chyba ;) nie mówiła o mieszkaniu- w ogóle. ;)

    Pokazuje tylko, ze mówiono o uwaleniu ustaw spolecnych podczas kiedy tak
    naprawde chodziło o ustawy typu ustawa o policji.

  • 220. Data: 2016-05-22 10:34:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-21 o 08:31, J.F. pisze:
    > Bo tam nie ma tego co u nas - kary lacznej.
    > Ale i te kilkaset lat ma uzasadnienie:
    > a) po odbyciu czesci moze byc warunkowo zwolniony ... wiec nie moze
    > b) jesli w apelacji czy kasacji uniewinnia od czesci wyrokow, to
    > wiadomo ile zostalo.
    >
    > A i u nas ... jak sledczy zaczna odkrywac przestepstwa powoli i nie da
    > sie polaczyc ?

    No nic tylko siąść i płakać. Bo przeczytać kpk już za trudne, albo
    poświęcić 15 sekund na wygooglanie i stanie się mądrzejszym, lepiej znów
    zadawać dziwne-retoryczne pytania w internecie mające pozory ciekawości
    świata, a w rzeczywistości dowodzące lenistwa i ignorancji.

    Już cię kiedyś ochrzciłem głównym pytaczem usenetu, i nic się do tej
    pory nie zmieniło ;)

    --
    Liwiusz