  • 1. Data: 2005-08-23 19:34:05
    Temat: Spłata kredytu mieszkaniowego
    Od: "tomek(int)" <i...@-...pl>

    Witam!
    Wziąłem w banku kredyt walutowy na 30 lat w wysokości 36 tyś. CHF
    oprocentowany na 3,45% w skali roku. Miesięczna rata wynosi ok. 170 CHF.
    Zastanawiam się nad dwoma wariantami spłaty:
    1. Deklaracja wyższej raty miesięcznej o ok. 100 CHF (nadpłata kapitału)
    2. Pozostanie przy aktualnej racie i odkładanie pieniędzy na lokatę
    (obecnie ok. 4,20%), i po odłożeniu odpowiedniej sumy, spłacenie całości
    kapitału, bądź jakiejś jego części, np. 1/4?

    Wcześniejsza spłata częściowa lub całkowita kredytu jest zagwarantowana
    w umowie kredytowej jako bezpłatna.

    Który z wariantów jest bardziej opłacalny z ekonomicznego punktu
    widzenia, tzn. pomijając kwestię posiadania lub nie rezerwy na czarną
    godzinę (wariant 2.)?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2005-08-24 15:11:11
    Temat: Re: Spłata kredytu mieszkaniowego
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

    "tomek(int)" <i...@-...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Który z wariantów jest bardziej opłacalny z ekonomicznego punktu widzenia,
    > tzn. pomijając kwestię posiadania lub nie rezerwy na czarną godzinę

    w jakim banku brałes ten kredyt , szukam własnie takiego banku w którym
    mozna spłacić wczesniej

    kredyt bez dodatkowych kosztów

    pozdr

    Tomek

  • 3. Data: 2005-08-25 10:34:02
    Od: Teel <i...@i...pl>

    On 8/24/2005 5:11 PM, PapaJoe wrote:
    > w jakim banku brałes ten kredyt , szukam własnie takiego banku w którym
    > mozna spłacić wczesniej

    W PKO PB.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2005-08-28 08:10:55
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Aug 2005 21:34:05 +0200, tomek(int) <i...@-...pl>
    napisał:

> [...]
    >
    > Który z wariantów jest bardziej opłacalny z ekonomicznego punktu
    > widzenia, tzn. pomijając kwestię posiadania lub nie rezerwy na czarną

    Raczej wybierz wariant 2. Daje trochę luzu w przypadku kłopotów.
    Pieniądze wpłacone do banku już tam są i nie wyciągniesz ich, a tak czy
    nieprzewidziane wydatki, czy inne nieszczęście i jest skąd wziąść.
    Zbyszek

  • 5. Data: 2005-08-28 08:22:38
    Od: trainer <t...@p...org>

    tomek(int) wrote:

    > Który z wariantów jest bardziej opłacalny z ekonomicznego punktu
    > widzenia, tzn. pomijając kwestię posiadania lub nie rezerwy na czarną
    > godzinę (wariant 2.)?

    z _czysto rachunkowego_ pktu widzenia, to wariant 1 jest dla ciebie
    lepszy, bowiem przy oprocentowaniu lokaty na 4,20% efektywnie po odjęciu
    podatku Belki zostaje ci 3,402% a więc wolniej będzie ci przyrastał
    zysk z lokaty niż odsetki od kredytu (3,45% - swoją drogą to dość wysoko!)

    to tak przy założeniu, że odsetki i kursy się nie zmienią

    pozdro
    trainer