  • 11. Data: 2003-03-18 08:01:43
    Temat: Re: Skradziona karta kredytowa
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Pirania wrote:

    > To do czego sluzy podpis na karcie wg. kolegi jezeli kazdy moze go
    > podrobic????
    > I co sie dzieje jezeli udowodni sie ze podpis na karcie jest rozny od
    > podpisu na kwitku???

    A jak to udowodnisz? Karty przecież nie masz, a złodziej nie będzie przecież
    na tyle uprzejmy, żeby Ci ją zwrócic do analizy grafologicznej.
    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 12. Data: 2003-03-18 08:02:00
    Od: s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski)

    Pirania wrote:
> [...]
    > moze go podrobic???? I co sie dzieje jezeli udowodni sie ze
    > podpis na karcie jest rozny od podpisu na kwitku???

    Jak udowodnisz bankowi, ze podpis na karcie byl zupelnie inny niz ten, ktory widnieje
    na wydruku z terminala, ktory bank sciagnie ze sklepu? :P
    I to jest prawdziwy problem, ktory moze tu zawazyc.

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 13. Data: 2003-03-18 08:03:00
    Temat: Re: Re: Skradziona karta kredytowa
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 18, 2003 at 08:49:10AM +0100, Pirania wrote:

    >To do czego sluzy podpis na karcie wg. kolegi jezeli kazdy moze go
    >podrobic????

    To nie jest pytanie do czego sluzy, ale jakie stanowi _faktyczne_
    zabezpieczenie karty.

    Otoz stanowi marne zabezpieczenie.

    >I co sie dzieje jezeli udowodni sie ze podpis na karcie jest rozny od
    >podpisu na kwitku???

    A jak udowodnisz? Karty przeciez nie masz, a nie kazdy podpisuje sie
    na karcie jak na codzien.

    --

    --w

  • 14. Data: 2003-03-18 08:04:00
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 18, 2003 at 08:57:02AM +0100, f...@w...pl wrote:

    >wystarczy że pierwsza litera się zgadza...

    A w/g jakiej to procedury? Nie, nie czepiam sie, chcialbym sie tylko dowiedziec.

    >jeśli tak to cały proces odzyskania kasy ma marne szanse (a jeżeli już to jest
    >bardzo długotrwały)

    Ja bym to tak ujal: jesli juz sie uda odzyskac, to bedzie trwalo to bardzo dlugo.

    --

    --w

  • 15. Data: 2003-03-18 08:05:57
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Pirania wrote:

    > Jezeli karta byla podpisana to spore. (chyba że podpis był dobrze
    > sfałszowany). Kasjer przyjmujacy platnosc karta musi sprawdzic podpis
    > na karcie z podpisem na kwitku.

    Jasne, ale na jakiej podstawie stwierdzone zostanie, że podpis został
    sfałszowany?

    >Reklamuj transakcje w banku.
    > Dodam jeszcze ze taka sytuacja zdazyla mi sie w supermarkecie HIT
    > (teraz TESCO) w Poznaniu bank reklamacji poczatkowo nie uwzglednil
    > ale sklep tak i zwrocił pieniadze.

    Tzn.? Chcesz powiedzieć, że sklep zwrócił kasę mimo, że bank nie uznał
    reklamacji?
    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 16. Data: 2003-03-18 08:14:05
    Od: s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski)

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Tzn.? Przecież to Ty nie przypilnowałeś swojej karty.

    Niestety, racja. Trzeba pilnowac swojego.
    Zadne zabezpieczenie nie bedzie dzialalo jezeli nie bedzie wspolpracy ze
    strony posiadacza karty (czytaj zwracania uwagi na swoje)
    Od pazdziernika wchodza jednak w zycie zapisy ustawy o elektronicznych
    instrumentach platniczych, ktore ograniczaja max odpowiedzialnosc
    posiadacza karty za transakcje oszukancze, wynikajace ze straty karty,
    do 200 euro.
    Gdybys wiec stracil karte w listopadzie 2003 r. Twoje straty wyniosly by
    ok. 880 zl.
    W tym przypadku duzo bedzie zalezalo od banku. Jezeli, na podstawie
    podpisow ze slipa, uwierza Ci, dostaniesz zwrot, jezeli nie, niestety,
    3k w plecy.
    To czy uwierza zalezy od tego czy przekonasz bank, ze to nie jest Twoj
    podpis i jest rozny od podpisu na karcie. A skad wezmiesz karte, zeby to
    pokazac???

    Pozdrawiam,
    Sebastian Ramatowski

  • 17. Data: 2003-03-18 08:39:17
    Od: "Pirania" <l...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > zabezpieczenie karty.
    >
    > Otoz stanowi marne zabezpieczenie.

    > A jak udowodnisz? Karty przeciez nie masz, a nie kazdy podpisuje sie

    Wzor podpisu jest w banku na specjalnym druku do tego przeznaczonym.

  • 18. Data: 2003-03-18 08:48:03
    Od: f...@w...pl

    > A w/g jakiej to procedury? Nie, nie czepiam sie, chcialbym sie tylko
    dowiedziec.

    słyszałem cos takiego od znajonej która się zajmuje kartami (podobno tak jest
    procedura Visy)

  • 19. Data: 2003-03-18 09:03:24
    Od: "Pirania" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jasne, ale na jakiej podstawie stwierdzone zostanie, że podpis został
    > sfałszowany?

    > Tzn.? Chcesz powiedzieć, że sklep zwrócił kasę mimo, że bank nie uznał
    > reklamacji?

    Tak sklep uznal reklamacje, a bank po 6 miesiacach tez
    Sklep uznal reklamacje bo to kasjer podrabial podpisy.

  • 20. Data: 2003-03-18 09:35:37
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Pirania wrote:

    > Tak sklep uznal reklamacje, a bank po 6 miesiacach tez
    > Sklep uznal reklamacje bo to kasjer podrabial podpisy.

    No to co innego - kasy na oczy byś nie zobaczył, gdyby był to złodziej
    niezwiązany z merchantem.
    --
    Pozdrowienia,
    Glenn