  • 1. Data: 2008-03-05 21:27:35
    Temat: Sezam Max niedorobka techniczna
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Pogadalem na forum banki z jednym czlowiekiem, podeslal screana jak to
    wyglada.
    http://under.ponad.superhost.pl/cide.jpg

    O co chodzi?
    Przy wyplatach z bankomatow wiekszych kwot w dni swiateczne, w
    pierwszym dniu roboczym bank tworzy widoczne na zalaczniku dokumenty
    o wartosci minusujacej konto o kilka groszy kazdy.
    Do dyskusji wlaczyl sie przedstawicel BPH, wyjasniajac, ze jest to
    efektem (zapewne wg niego prawidlowym) korekt odsetek naliczonych
    przez system za dni swiateczne od kwot wyplaconych w rzeczywistosci
    juz w bankomacie.

    Moj komentarz.
    Roziwazanie wyjatkowo nieeleganckie. Operacje powyzsze powinny byc
    wylacznie techniczne, niewidoczne dla wlasciciela konta i przede
    wszystkim niewidoczne dla jego salda. Koryguja one operacje naliczenia
    odsetek na +, ktore to odsetki jednak w tym czasie nie sa jeszcze
    widoczne na koncie - na konto wchodza same wspomniane minusy.

    Przedstawiciel banku nie ustosunkowal sie do mojego pytania, jak
    zachowa sie system, gdy ktos wyplaci przed weekendem cala gotowke i w
    poniedzialek na koncie powinien miec 0 zl - a tu pojawia sie kilka
    transakcji na minus pare groszy. Konto zminusuje? A jesli byloby to
    zwiazane z powstaniem niedozwolonego debetu?

  • 2. Data: 2008-03-06 07:19:50
    Temat: Re: Sezam Max niedorobka techniczna
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Pogadalem na forum banki z jednym czlowiekiem, podeslal screana jak to
    > wyglada.
    > http://under.ponad.superhost.pl/cide.jpg
    <cut>

    Tak sie dzieje tylko w sytuacji gdy transakcja nastąpiła w danym miesiącu
    (pod koniec miesiaca), nie została rozliczona przez bank (blokada) następnie
    klientowi zostają doliczone odsetki za bieżący miesiąc. W kolejnym miesiącu
    (początek) transakcja zostaje rozliczona - rachunek jest obciązany z datą
    efektywną poprzedniego miesiąca. Bank zapłacił klientowi już odsetki więc je
    "odbiera", Dzieje się to dlatego ze system BPH nie działa w weekendy.
    Tak jest we wszyskich BPHowskich kontach ale w Maxie moze to być nabardziej
    widoczne ze względu na wysokie oprocentowanie

    Darek

  • 3. Data: 2008-03-06 09:25:26
    Od: Pan Pyś <m...@i...pl>

    krzysztofsf pisze:
    > Pogadalem na forum banki z jednym czlowiekiem, podeslal screana jak to
    > wyglada.

    http://under.ponad.superhost.pl/cide.jpg

    [..]

> [...]
    > odsetek na +, ktore to odsetki jednak w tym czasie nie sa jeszcze
    > widoczne na koncie - na konto wchodza same wspomniane minusy.

    ZTCW to bank ma obowiązek dokumentowania na wyciągu _wszystkich_operacji
    na rachunku klienta. I nie istnieje moim zdaniem coś takiego jak
    "operacja techniczna". Każde księgowanie w dobro/ciężar rachunku powinno
    być udokumentowane na wyciągu. A pokazywany podgląd jest identyczny z
    tym co jest na i przyjdzie wyciągu ( piszę to jako wieloletni użytkownik
    sezama w bph). Pamiętam, że kiedyś sam pytałem o to w banku i pokazano
    mi zasady naliczania odsetek, i regulamin karty, skąd to wynikało.
    Niestety nie mogę tego znaleźć w podręcznych papierkach, pewnie
    wywaliłem na strych/do kosza.

    Marcin

  • 4. Data: 2008-03-06 09:47:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Mar, 08:19, "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote:

> [...]
    > Tak jest we wszyskich BPHowskich kontach ale w Maxie moze to być nabardziej
    > widoczne ze względu na wysokie oprocentowanie

    Jesli to dotyczy odsetek juz naliczonych na zamkniecie poprzedniego
    miesiaca, i transakcji dokonanych wtedy, to wszystko jest jasne.
    Wyjasnienia, ktore czytalem poprzednio byly dosyc metne i skupialy sie
    wylacznie na przyczynie powstania takiej korekty, natomiast nie
    wspominano, ze dotyczy to wylacznie odsetek juz zaksiegowanych i
    "wyplaconych" za poprzedni okres.