  • 1. Data: 2002-05-08 23:17:56
    Temat: SKOK rowny bankowi
    Od: "minik" <m...@m...net>

    " Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe nie będą się już
    starać o przejęcie banku. Wraz z nowymi uregulowaniami prawnymi zyskują
    bowiem prawa niemal równe instytucjom bankowym.
    Obecnie działa 140 SKOK-ów, które zrzeszają 552 tys. członków i
    dysponują łącznie prawie 2 mld zł ich oszczędności. Kasy oferują już nie
    tylko pożyczki gotówkowe, ale także kredyty mieszkaniowe, konta osobiste i
    karty płatnicze. Członkowie kas prowadzący działalność gospodarczą mogą
    liczyć na kredyty obrotowe i inwestycyjne.
    Przed dwoma laty SKOK-i próbowały przejąć Wielkopolski Bank
    Rolniczy, by zyskać zaplecze bankowe dla swojej działalności. Uniemożliwił
    to jednak konflikt w akcjonariacie WBR. Z kolei w ub.r. z ofertą przejęcia
    przez SKOK-i wystąpił Bank Społem. Napotkał już jednak chłodną reakcję kas.
    Obecne regulacje prawne oraz te, które wejdą w życie w
    najbliższym czasie, dają SKOK-om prawa niemal równe bankom, w tym dostęp do
    bazy danych Biura Informacji Kredytowej, prawo emisji własnych kart
    bankowych, a także prowadzenia bankowości elektronicznej."

    Za Expander.pl

  • 2. Data: 2002-05-09 05:08:11
    Temat: Re: SKOK rowny bankowi
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "minik" <m...@m...net>
    > Obecne regulacje prawne oraz te, które wejdą w życie w
    > najbliższym czasie,

    Ktoś ma bliższe namiary na te regulacje?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko >>pacta sunt servanda<<

  • 3. Data: 2002-05-09 06:29:03
    Od: "GoGush" <N...@p...onet.pl>

    > Ktoś ma bliższe namiary na te regulacje?

    Prawo bankowe , 23.08.2001 uchalone zmiany przez sejm.
    Polecam Bank 10/2001 "Nowe uregulowania zasad prowadzenia dzialalnosci
    bankowej"
    Moge wyslac na priv :)

    Pozdr

    ------
    UWAGA !!
    Odpowiadajac na ten e-mail usun : NOSPAM z adresu