  • 1. Data: 2008-01-26 16:49:08
    Temat: SFI w mBanku
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    po namowie subskrybentow tej grupy zdecydowalem sie na zainwestowanie
    kasy w fundusze w ramach supermarketu FI w mBanku (chodzi o regularne
    comiesieczne wplaty i zakup jednostek). ekonto juz zalozylem

    pytania i watpliwosci:

    1. podczas skladania wniosku o dostep do SFI zostaje proszony o wpisanie
    NIP i danych US. potrzebne sa one bankowi? system przepuszcza mnie do
    nastepnego kroku bez wpisania tychze danych

    2. czy lektura na stronie SFI wystarczy, by zaczac wydajnie korzystac z
    FI mBanku, czy tez radzicie poczytac sobie cos? jestem bardzo poczatkujacy

  • 2. Data: 2008-01-26 17:19:51
    Temat: Re: SFI w mBanku
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 26 Jan 2008 17:49:08 +0100, w <fnfoa7$s1g$1@news.onet.pl>, Sarpedon
    <f...@b...cy> napisał(-a):

    > 1. podczas skladania wniosku o dostep do SFI zostaje proszony o wpisanie
    > NIP i danych US. potrzebne sa one bankowi? system przepuszcza mnie do
    > nastepnego kroku bez wpisania tychze danych

    Mają je od momentu założenia ekonta, po co miałbyś podawać je jeszcze raz?

    > 2. czy lektura na stronie SFI wystarczy, by zaczac wydajnie korzystac z
    > FI mBanku, czy tez radzicie poczytac sobie cos? jestem bardzo poczatkujacy

    Na początek wystarczy, masz jeszcze fundusze.wp.pl i masę innych na każdym
    portal(k)u.

  • 3. Data: 2008-01-26 20:05:39
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    r...@k...pl pisze:

    > Mają je od momentu założenia ekonta, po co miałbyś podawać je jeszcze raz?

    a kto im dal? nie przypominam sobie zebym to byl ja.

    dobra, poszperam i poczytam

  • 4. Data: 2008-01-26 20:28:54
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Sarpedon wrote:

    > 2. czy lektura na stronie SFI wystarczy, by zaczac wydajnie korzystac
    > z FI mBanku, czy tez radzicie poczytac sobie cos? jestem bardzo
    > poczatkujacy

    Jeżeli jesteś naprawdę bardzo początkujący, to może się przydać to:
    http://www.fundi.pl/1_fundusze.html

  • 5. Data: 2008-01-27 11:06:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 26 Jan 2008 21:05:39 +0100, w <fng3qm$s1g$3@news.onet.pl>, Sarpedon
    <f...@b...cy> napisał(-a):

    > a kto im dal? nie przypominam sobie zebym to byl ja.

    Możliwe. Niemniej jak sobie wyobrażasz odprowadzanie podatku bez tych danych?

  • 6. Data: 2008-01-27 12:21:49
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    r...@k...pl pisze:

    > Możliwe. Niemniej jak sobie wyobrażasz odprowadzanie podatku bez tych danych?

    1. jaki podatek bedzie odprowadzany? od dochodu? w jakiej wysokosci?
    mozesz tez podac przyklad?

    2. jesli nawet trzeba wpisac nip i dane us, to jest to blad w
    funkcjonalnosci formularza, bo w takim wypadku nie powinien umozliwiac
    przejscie dalej

  • 7. Data: 2008-01-27 13:24:24
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    r...@k...pl pisze:

    > Możliwe. Niemniej jak sobie wyobrażasz odprowadzanie podatku bez tych danych?

    Tak samo jak odprowadzeni podatku od dochodów z oprocentowania
    lokat/rachunków. Jak ja zakładałem konto SFI w mBanku to nie trzeba było
    podawać NIPu. Teraz chcą.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 8. Data: 2008-01-27 13:27:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 27 Jan 2008 13:21:49 +0100, w <fnht0v$2gh$2@news.onet.pl>, Sarpedon
    <f...@b...cy> napisał(-a):

    > 1. jaki podatek bedzie odprowadzany? od dochodu? w jakiej wysokosci?
    > mozesz tez podac przyklad?

    Najnormalniejsze w świecie belkowe -- takie samo jak płacisz od odsetek z
    lokat. 19%.

    > 2. jesli nawet trzeba wpisac nip i dane us, to jest to blad w
    > funkcjonalnosci formularza, bo w takim wypadku nie powinien umozliwiac
    > przejscie dalej

    Być może założysz w ten sposób SFI, ale nie wiem czy coś kupisz.

  • 9. Data: 2008-01-27 13:34:29
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    r...@k...pl pisze:

    > Najnormalniejsze w świecie belkowe -- takie samo jak płacisz od odsetek z
    > lokat. 19%.

    przy zakladaniu konta np. w polbanku nie wymagali ode mnie nipu bo do
    belkowego takowy niepotrzebny

    na pewno?

  • 10. Data: 2008-01-27 13:35:38
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Marcin Lubojański pisze:

    > Tak samo jak odprowadzeni podatku od dochodów z oprocentowania
    > lokat/rachunków. Jak ja zakładałem konto SFI w mBanku to nie trzeba było
    > podawać NIPu. Teraz chcą.

    ale, jak juz wspomnialem, formularz przerzuca do nastepnego kroku nawet
    jesli sie nie wpisalo nipu i danych us. a skoro nie trzeba, to podawac
    nie bede.