  • 1. Data: 2010-02-02 09:51:36
    Temat: S.C./Bank/scoring
    Od: "ntx" <n...@s...pl>

    Witam,
    Taki przypadek:
    jest sobie społka cywilna z 2 wspolnikami. Spolka ma 2 konta w pewnym znanym
    banku. Spolka powstala 1 stycznia 2009 i wygenerowala za ten rok 70tys PLN
    (handel).
    6 miesiecy temu na jednym za rachunków została pobrana oplata za prowadzenie
    konta i zrobilo sie: -25zl na koncie, przy czym na 2 koncie jest caly czas
    zachowany odpowiedni poziom srodkow w wysokosci okolo 30-70tys PLN.

    Czy zaleglosc na 1 z kont moze miec duzy wplyw na przyznany scoring dla
    S.C.?

    Dodam, ze:
    1 ze wspolników:
    - nie terminowo splaca karty kredytowe (oczywiscie wtedy ma
    wysokooprocentowany kredyt),
    - przekroczyl limit na karcie kredytowej z tytulu pobranych oplat w
    wysokosci 0,81PLN.

    Pytania:
    1. Czy dla Was, taka społka jest wiarygodna? Jaki byście przyznali scoring
    takiej firmie? Czy udzielibyscie takiej firmie np kredyt Obrotowy?
    2. Czy jest Bank który takie zachowanie bedzie tolerował, będzie przymykał
    oko? Czy jest Bank który przydzieli takiej firmie kredyt OBROTOWY?
    3. Czy takie drobne przewinienia nie moga być przez system pomijane?

    P.S. Nie pytajcie mnie po co mi to wiedziec:).

    Pzdr
    nttx:)

  • 2. Data: 2010-02-02 09:54:05
    Temat: Re: S.C./Bank/scoring
    Od: "ntx" <n...@s...pl>

    Użytkownik "ntx" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest sobie społka cywilna z 2 wspolnikami. Spolka ma 2 konta w pewnym
    > znanym banku. Spolka powstala 1 stycznia 2009 i wygenerowala za ten rok
    Tutaj dodam, ze obrot byl na poziomie 400tys PLN, a te 70tys PLN to zysk tej
    S.C.

  • 3. Data: 2010-02-02 12:13:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-02, ntx <n...@s...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > 3. Czy takie drobne przewinienia nie moga być przez system pomijane?
    >
    > P.S. Nie pytajcie mnie po co mi to wiedziec:).

    Według obecnych kryteriów to w większości banków 1-roczna firma jest
    niewiarygodna z definicji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2010-02-02 12:18:48
    Od: Znawcza <z...@z...pl>

    ntx pisze:
> [...]
    > oko? Czy jest Bank który przydzieli takiej firmie kredyt OBROTOWY?
    > 3. Czy takie drobne przewinienia nie moga byae przez system pomijane?
    firma może dostać kredyt, ale nie za duży. Jeśli będzie wnioskować w
    innym banku bez konieczności dostarczania wyciągów to wyjdzie tylko to
    co jest w BIK. Pytanie co znaczny nieterminowo? 30 dni opóźnienia, 90 a
    może windykacja?

  • 5. Data: 2010-02-03 09:28:48
    Od: Erazmus <j...@g...com>

    On 2 Lut, 10:51, "ntx" <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > 3. Czy takie drobne przewinienia nie moga być przez system pomijane?
    >
    > P.S. Nie pytajcie mnie po co mi to wiedziec:).

    W Mbanku może firma liczyć na kredyt w wysokości 10 TPLN a w BPH ok
    50 TPLN.

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 6. Data: 2010-02-03 10:28:39
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Erazmus napisał(a) :

    > W Mbanku może firma liczyć na kredyt w wysokości 10 TPLN a w BPH ok
    > 50 TPLN.

    Tera???
    50 Tera złotych? 50 bilionów zł? :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 7. Data: 2010-02-03 11:09:50
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Zbynek Ltd." news:hkbj4q$3od$1@news.onet.pl

    > Tera???
    > 50 Tera złotych? 50 bilionów zł? :-P

    może chodzi o tzw. "tauzena" :)

  • 8. Data: 2010-02-03 11:55:41
    Od: Erazmus <j...@g...com>

    On 3 Lut, 12:09, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:
    > "Zbynek Ltd."news:hkbj4q$3od$1@news.onet.pl

    > może chodzi o tzw. "tauzena" :)

    TPLN to 1000 PLN ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 9. Data: 2010-02-03 12:19:23
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.02.03 12:55, Erazmus pisze:

    >>> Tera???

    > TPLN to 1000 PLN ;-)

    kPLN

    --
    Mar

  • 10. Data: 2010-02-03 18:10:24
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 2010-02-02 10:51, ntx pisze:
> [...]
    > 3. Czy takie drobne przewinienia nie moga być przez system pomijane?
    >
    > P.S. Nie pytajcie mnie po co mi to wiedziec:).

    Na scoring wpływa wiele rzeczy i nie ma to nic wspólnego z
    nieterminowymi spłatami KK. Scoring ustalany jest na podstawie
    dokumentów finansowych firmy i informacjach o włascicielach spółki
    (majątek, kredyty itd.) do weryfikacji BIK przechodzi się w następnym
    kroku i tu może być problem - jeśli opóźnienia nie były ponad 30 dni to
    wystarczy zaświadczenie z banku w którym powstało, że zostało spłacone i
    obecnie nie występują zaległości. Co do zaległości na rachunku to brane
    są ostatnie 6 m-cy. Jeśli zdażyła by się sytuacja, że przez to odmówią
    kredytu to najlepiej zmienić bank :) Spółka działająca 12 m-cy na rynku
    bez problemu otrzyma kredyt obrotowy. Pozdrawiam Dan.