  • 1. Data: 2009-02-27 10:04:05
    Temat: Rekomendacja so2 a Mbank
    Od: "martenss/nopam" <m...@o...pl>

    Moi Drodzy

    Dzieki Bogu za KNF!!! i jego rekomendacje so2.
    Niestety jestem klientem Mbanku tym z 2006 roku kiedy to przekonali
    mnie marza 0,5% teraz po aferze zaproponowali mi 2,5% - ale sie
    usmialem. Ale inny Bank jest zachwycony ze chce zostac jego klientem i
    przeniesc splate swojej hipoteki z mbanku.

    i teraz najlepsze - zadalem pytanie w mbanku czy moge dokonac splaty
    swojego kredytu w walucie w ktorej go wziolem - unikam wtedy
    podwujnego przewalutowania - na co przedstawiciel mlinii
    odpowiedzial , ze oczywiscie nie.

    Cytatz rekomendacji KNF s02:
    5.2.4. Na wniosek klienta bank powinien dokonać zmiany sposobu spłaty
    kredytu
    indeksowanego do waluty w taki sposób, aby spłata następowała w
    walucie
    indeksacyjnej. Zmiana sposobu spłaty powinna dotyczyć wszystkich rat
    od daty
    zmiany umowy. Bank nie moSe ograniczać w umowie kredytu moSliwości
    pozyskania
    przez klienta waluty przeznaczonej na spłatę kredytu do zakresu usług
    oferowanych
    przez bank.

    Co proponujecie w tej sytuacji? Rzecznik Praw konusmenta czy TVN24?

  • 2. Data: 2009-02-27 10:28:50
    Temat: Re: Rekomendacja so2 a Mbank
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    martenss/nopam wrote:
> [...]
    > pozyskania
    > przez klienta waluty przeznaczonej na spłatę kredytu do zakresu usług

    Tylko ze to ma obowiazywac dopiero od 1 lipca 2009.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2009-02-27 11:05:08
    Od: "martenss/nopam" <m...@o...pl>

    On 27 Lut, 11:28, Maverick <m...@p...fm> wrote:

    > Tylko ze to ma obowiazywac dopiero od 1 lipca 2009.
    > --
    > Regards,
    > Maverick- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Jestem swiadomy daty ganicznej, ale wazne jest podejscie do klienta.
    Inne Banki nie maja takiego podejscia.

  • 4. Data: 2009-02-27 12:12:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-27, martenss/nopam <m...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Jestem swiadomy daty ganicznej, ale wazne jest podejscie do klienta.
    > Inne Banki nie maja takiego podejscia.

    Inne też mają. Tylko nieliczne umożliwiają spłatę w walucie kupionej
    np. w kantorze.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2009-02-27 19:33:54
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    martenss/nopam pisze:
    > Moi Drodzy
    >
    > Dzieki Bogu za KNF!!
    > Cytatz rekomendacji KNF s02:

    po pierwsze wejdzie to w życie pewnie dopiero w przyszłym roku. A po
    drugie - czy jakiś bank udzieli ci kredytu w CHF wypłacając go w CHF?
    Kiedyś było to do załatwienia w DB, ale teraz jest kryzys, a bank na tym
    traci...