  • 1. Data: 2003-05-25 19:53:26
    Temat: Regulaminy ubezpieczen KK Multi - kilka watpliwosci
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    Witam,

    czytam sobie regulaminy ubezpieczen KK Multi i naszly mnie watpliwosci w liczbie
    niemalej - licze, ze pomozecie mi sie z nimi uporac
    :-)

    Pytanie pierwsze (za, bagatela 120,000 zl :-)) dotyczy ubezpieczenia ogolnie rzecz
    mowiac "medycznego" dolaczanego do VG/VP.

> [...]
    >Ubezpieczonego jego miejsca faktycznego zamieszkania lub miejsca zatrudnienia,
    zależnie od
    >tego skąd wyrusza później, ale nie wcześniej niż od momentu opłaty przy użyciu Karty
    biletu
    >na podróż lub zakwaterowania za granicą, aż do powrotu Ubezpieczonego do jego
    miejsca
    >faktycznego zamieszkania lub miejsca zatrudnienia, zależnie od tego, dokąd dotrze
    >wcześniej.
    >[...]
    >Każda podróż jest ubezpieczona przez pierwsze 60 dni jej trwania.

    I tutaj mam pytanie dotyczace kwesti "dzialania" ubezpieczenia przy wyjezdzie wlasnym
    srodkiem transportu i "aktywacji"
    ubezpieczenia poprzez zapłatw za zakwaterowanie przy uzyciu karty.

    Sytuacja: wyjezdzam z Polski, jade do Danii, tam place za pole kampingowe karta. Od
    tego momentu jestem ubezpieczeony. Nastepnego
    dnia jade dalej i dojezdzam zalozmy na to do Norwegii - czy ubezpieczenie nadal
    dziala?

    1. Czy musze oplacic kolejny nocleg w kraju gdzie obecnie przebywam po przekroczeniu
    granicy kolejnego panstwa aby ubezpieczenie
    nadal dzialalo?
    2. Czy musze placic za kolejny nocleg w innej miejscowosci po zmianie miejsca noclegu
    w obrebie tego samego panstwa?

    Wedle regulaminu wystarczy, ze JEDEN RAZ oplace zakwaterowanie "poza terytorium
    Polski" (nie ma nigdzie slowa na temat przekraczaniu
    kolejnych granic panstwowych badz zmianie miejsca zakwaterowania) aby przez okres
    kolejny 60 dni obejmowal mnie pelen zakres
    ubezpieczenia az do momentu ponownego wjazdu na terytorium Polski. Przynajmniej
    wydaje mi sie, ze nie byloby wiekszych problemow z
    uzyskaniem swiadczen w drodze sadowej na bazie niniejszych zapisow ale jak jest to
    rozumiane "zgodnie z intencja" ubezpieczyciela
    badz jakichs przepisow regulujacych te kwestie? Na samym dole figuruje informacja iz
    "kwestiach nieuregulowanych w Polisie Głównej
    zastosowania mają postanowienia Ogólnych Warunków Ubezpieczenia Następstw
    Nieszczęśliwych Wypadków i Kosztów Leczenia z dnia 20
    czerwca 2002r." Skad to wziac i co tam pisza?

    Dalsze watpliwosci dotycza ubezpieczenia nieuprawnionego uzycia karty (VC/VG/VP):

    >[...]
    >2. W przypadku dokonania Nieuprawnionej transakcji, odszkodowanie obejmuje dodatkowo
    koszt
    >wydania nowej Karty w miejsce utraconej.
    >3. Odszkodowanie nie obejmuje naliczonych przez Ubezpieczającego odsetek opłat i
    prowizji
    >dotyczących Nieuprawnionych transakcji.

    Punkt "2" Czy przy zastrzezeniu karty zwiazanym z kradzieza _zawsze_ otrzymam zwrot
    oplaty zwiazanej z ponownym wydaniem karty czy
    tylko wowczas kiedy zlodziej dokona karta jakiejs transakcji? Wedle zapisu rozumiem,
    ze jezeli nikt nie zdazy skorzystac to jestem w
    plecy koszt karty. :-(

    Co do punktu "3" to o ile rozumiem, w razie kradziezy i nieuprawnionych transakcji
    sam musze pokryc zadluzenie i o ile np. nie mam
    srodkow na pelna splate odsetki od kredytu pokrywam z wlasnej kieszeni?

    I dalszy fragment dotyczacy dokumentow wymaganych przy skladaniu wniosku o
    roszczenie:

    >[...]Ubezpieczony powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt do jednostki policji. Dla
    >udokumentowania wysokości poniesionych strat na skutek Nieuprawnionych transakcji,
    >konieczne jest przesłanie przez Ubezpieczonego na adres przedstawiciela Towarzystwa:
    >[...]
    >następujących dokumentów (listem poleconym):
    >pismo opisujące okoliczności utraty Karty,
    >kopie wyciągów stwierdzających Nieuprawnione transakcje,
    >oryginał raportu policyjnego,
    >[...]

    Potem jest jeszcze fragment, ze dolaczone musza byc _zawsze_ i _wszystkie_ z ww.
    dokumentow.
    I tutaj obawiam sie totalnej arogancji ze strony ubezpieczycia gdyz:

    1. Otrzymanie raportu policyjnego samo w sobie przysparza problemow.
    2. W niektorych krajach problemy te moga byc nie do przeskoczenia - nie wiem jak
    moglbym taki papierek otrzymac w Kambodzy czy
    Boliwii (bariera jezykowa + kulturowo-administracyjna, byc moze prawna)
    3. Nie mowie juz o problemach natury technicznej zwiazanej z podzialem
    administracyjnym. Moze sie bowiem okazac, ze najblizszy
    komisariat znajduje sie w innym "wojewodztwie/stanie/dystrykcie" i policja moze nie
    chciec wydac pisemka o miejscu utraty karty w
    innym, administracyjnie, rejonie kraju.

    Moze wypowie sie ktos kto mial niemila okazje dochodzenia swoich po kradziezy karty
    Multi.

    Pozdrawiam i czekam na analizy grupowiczow :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 2. Data: 2003-05-27 12:57:24
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    Kurcze, co jest- nikt nic nie wie :-)) ?