  • 1. Data: 2005-03-02 22:22:04
    Temat: Refleksja odnośnie banków w PL i poza...
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    W tym tygodniu przeprowadziłem operację zakładania rachunku w jednym z
    banków szwajcarskich.
    Cała operacja trwała ok. 10 minut (z czego najwięcej zajęło mi czytanie tego
    co podpisuję) i obejmowała otwarcie rachunku, wystąpienie o kartę Maestro i
    dostęp internetowy do rachunku.
    Po całej operacji zacząłem się zastanawiać ile czasu by trwało otwarcie
    rachunku w PL dla obcokrajowca... Nawet w którymś z tych lepiej
    zorganizowanych banków (pod względem obsługi). Oczami wyobraźni widziałem
    już dysponentów rozumiejących niewiele po angielsku i zupełnie nie znających
    procedur zakładania takowych rachunków...
    Czy miałem poprawną wizję?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 2. Data: 2005-03-02 23:11:05
    Temat: Re: Refleksja odnośnie banków w PL i poza...
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2005 22:22:04 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote:

    >W tym tygodniu przeprowadziłem operację zakładania rachunku w jednym z
    >banków szwajcarskich.
    <ciach>
    >Po całej operacji zacząłem się zastanawiać ile czasu by trwało otwarcie
    >rachunku w PL dla obcokrajowca... Nawet w którymś z tych lepiej

    my za to mamy bogate tradycje gorzelnicze :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2005-03-02 23:20:40
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Jarek Andrzejewski* wrote in
    <news:7vhc21h1bhue8lf334li08potqu19g4hh2@4ax.com> :

    > my za to mamy bogate tradycje gorzelnicze :-)

    połączone z konsumpcją ;)

    --
    Związki są jak opony - na niektórych można zrobić więcej kilometrów,
    ale w końcu i tak wszystkie się ścierają.

  • 4. Data: 2005-03-03 05:28:15
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > już dysponentów rozumiejących niewiele po angielsku i zupełnie nie
    > znających
    > procedur zakładania takowych rachunków...

    mam rozumiec, ze dysponenci w Szwajcarii rozumieja doskonale po polsku i
    umowe tez dostales w ojczystym jezyku? ;)

    GP

  • 5. Data: 2005-03-03 07:58:24
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Przemysław Maciuszko napisał:
    > W tym tygodniu przeprowadziłem operację zakładania rachunku w jednym z
    > banków szwajcarskich.

    A co to za bank ?

    Bo np otwarcie rachunku w Holandii, gdy sie nie jest tamtejszym
    studentem/rezydentem jest bardzo utrudnione (niemozliwe?). Oczywiscie
    rozne papiery potwierdzajace swoj status takze dostarczyc trzeba.
    Czy w Szwajcarii jest inaczej?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-03-03 08:17:40
    Od: "Paweł" <t...@o...pl>

> [...]
    > studentem/rezydentem jest bardzo utrudnione (niemozliwe?). Oczywiscie
    > rozne papiery potwierdzajace swoj status takze dostarczyc trzeba.

    no Szwajcarzy od dawna znani byli z tego że jak chcesz trzymać u nich
    pieniądze to oni nie mają nic przeciwko - nawet jak jesteś dyktatorem czy
    bosem mafii

    mają poprostu zdrowe podejście do biznesu

    czasami tylko nie chcieli wypłacać pieniędzy rodzinom ofiar holokaustu
    rządając dostarczenia aktów zgodnu których to aktów Niemcy nie wystawiali -
    ale to drobiazg

  • 7. Data: 2005-03-03 08:52:18
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    ATZ Rzeszow <a...@n...gazeta.pl> wrote:

    > mam rozumiec, ze dysponenci w Szwajcarii rozumieja doskonale po polsku i
    > umowe tez dostales w ojczystym jezyku? ;)

    Nie zrozumiales. Zaloze sie, ze niewielu pracownikow obslugi w bankach w PL,
    potrafiloby na tyle dobrze mowic po angielsku, aby bez problemu pomoc
    zalozyc rachunek dla obcokrajowca w danym banku.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 8. Data: 2005-03-03 08:54:29
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Mithos <m...@o...no.more.spam.polska> wrote:

    > A co to za bank ?

    UBS. Ale to generalnie nie ma znaczenia.

    > Bo np otwarcie rachunku w Holandii, gdy sie nie jest tamtejszym
    > studentem/rezydentem jest bardzo utrudnione (niemozliwe?). Oczywiscie

    Tutaj wystarczy albo permit albo jakies potwierdzenie przyznania takowego
    (bo na faktyczny permit sie czeka do kilku tygodniu po przybyciu).
    Do tego nie chcieli nawet kontraktu. Ale moze jakis wplyw na to mial fakt,
    ze ja pracuje dla tegoz banku...

    > rozne papiery potwierdzajace swoj status takze dostarczyc trzeba.

    Tzn. jakie przykladowo?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2005-03-03 09:43:42
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2005-03-03 09:52, Użytkownik Przemysław Maciuszko napisał:

    > Nie zrozumiales. Zaloze sie, ze niewielu pracownikow obslugi w bankach w PL,
    > potrafiloby na tyle dobrze mowic po angielsku, aby bez problemu pomoc
    > zalozyc rachunek dla obcokrajowca w danym banku.

    A w Szwajcarii mówili po Polsku?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 10. Data: 2005-03-03 10:45:48
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Marcin Nowakowski wrote:
    > A w Szwajcarii mówili po Polsku?

    Nie, ale pewnie potrafili porozumieć się po angielsku..

    reik.