  • 11. Data: 2016-11-28 10:41:43
    Temat: Re: Realne wartość pieniądza w czasie - jak obliczyć.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Od podaży i popytu, ale to tylko teoretycznie (nawet w Nowym Jorku czynsze są
    regulowane, już nie mówiąc o Niemczech czy Austrii).
    Jeżeli pytanie serio, to mógłby pomóc dobry rzeczoznawca majątkowy.

  • 12. Data: 2016-11-28 10:47:24
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Od płacy minimalnej. Nie skacze, stabilny wzrost co roku.
    dzięki
    to jest myśl

  • 13. Data: 2016-11-28 12:00:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jakson" o1ffcm$cfj$...@n...news.atman.pl

    > Dokończ ten złoty wywód, Januszu detektywistyki.

    Znajomy 'by wynajął' komuś, nie 'bym wynajął'.
    Zaś 'bym wynajął' oznacza, iż Ty byś wynajął, nie znajomy.

    Być może byś wynajął właśnie od znajomego.

    W tym jednak wypadku -- zbędna jest nam informacja mówiąca
    o tym, od kogo byś wynajął. Co więcej -- jeśli kierujesz się
    komercją, raczej jest Ci obojętne, od kogo wynajmujesz. Gdy
    wynajmujesz od znajomego, raczej nie ustalasz ceny rynkowej.
    Oczywiście cenę rynkową wówczas też możesz brać pod uwagę.

    Wynajem od znajomego niesie wiele zysku -- łatwiejsze są
    wówczas negocjacje, gdyż strony umowy znają się, czyli
    znają różne ,,kruczki'' i ,,drobne druczki'' stosowane
    przez ,,adwersarza''. ;) W tym wypadku troska o wartość
    pieniądza spada nieco z pierwszego planu -- ze znajomym
    łatwiej renegocjować warunki najmu.

    Biorąc to wszystko pod uwagę, uznałem, iż nie znajomy
    ma mieszkanie do wynajęcia, lecz Ty.

    W mniemaniu takim utwierdza mnie tak zwane doświadczenie
    życiowe mówiące właśnie o takim zachowaniu:

    - Qmpel wymyślił dowcip.
    - Qmpel ma coś na sprzedaż lub kupić, albo wynająć.
    - Qmpel wpadł na pomysł.
    - Qmpel ma problem z ustawieniami.
    (zwykle qmpelka)

    - A Ty? Jaka jest Twoja rola?
    - Ja?... Chcę pomóc przyjacielowi.
    Jest taki nieśmiały, nieprzystosowany do życia... Bezradny...

    Zauważ, że na grupach dyskusyjnych ludzie rzadko ujawniają nie
    tylko swoje nazwiska, ale także okolicę, w której mieszkają.

    -=-

    Można też przyjąć, iż po prostu popełniłeś literówkę, ale wówczas
    prawdopodobnie nieco inna byłaby Twoja reakcja na mój post.

    -=-

    Oczywiście nic mi do tego, kto wynajmuje i komu,
    póki nie wynajmuje dla mnie lub ode mnie.

  • 14. Data: 2016-11-28 12:08:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" o1gss5$u2t$...@n...chmurka.net

    > Chodzi Ci o to, że powinien napisać "bym najął"?

    Wyjaśniłem to w innym poście:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" o1h2q5$m43$...@n...news.atman.pl

    tego wątku.

  • 15. Data: 2016-11-28 13:06:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan B." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2016-11-27 o 19:58, witek pisze:
> [...]
    kazniki-cen/wskazniki-cen-towarow-i-uslug-konsumpcyj
    nych-pot-inflacja-/roczne-wskazniki-cen-towarow-i-us
    lug-konsumpcyjnych-w-latach-1950-2014/

    >Ale to jest urzędowa inflacja i Bolko w nią nie wierzy.

    A koszty domow/mieszkan w jaki sposob w nia wchodza ?

    Znajdzie chetnego na 15 lat ?

    Moze najprosciej zapisac w umowie, ze cena moze ulec zmianie ale
    obowiazuje 6 miesieczny okres wypowiedzenia.

    J,

  • 16. Data: 2016-11-28 13:09:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 28 listopada 2016 06:24:20 UTC+1 użytkownik Pete
    napisał:
    >Jak w "Zmiennikach", gdzie staruszka miała pożyczyć na mieszkanie,
    >ale rozliczenia miały być w $... "Na taką staruszkę to już jeden
    >student wynalazł sposób, z siekierą..." westchnął Jacek...

    W czasach galopujacej inflacji byl to w zasadzie jedyny sposob.

    Co prawda ta galopujaca byla tak na dobra sprawe przez rok ... ale
    cenniki w dolarach i markach to ja pamietam, ewentualnie - cennik w
    zlotowkach, z adnotacja "sporzadzono przy kursie dolara 30000 zl ".

    J.

  • 17. Data: 2016-11-28 13:12:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości grup
    com...
    On Sun, 27 Nov 2016 09:21:10 -0800 (PST), Bolko <s...@g...com>
    >Od płacy minimalnej. Nie skacze, stabilny wzrost co roku.

    No jak nie skacze - najpierw byl rzad, ktory unikal podnoszenia, teraz
    mamy taki, co podniosl od razu o 8% i ma chyba ochote na wiecej ...

    Sa wskazniki jak "srednia cena 1m kw mieszkania".

    J.

  • 18. Data: 2016-11-28 14:21:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 583c1de5$0$5158$6...@n...neostrada.pl

    > Moze najprosciej zapisac w umowie, ze cena moze ulec
    > zmianie ale obowiazuje 6 miesieczny okres wypowiedzenia.

    IMO trzeba by wziąć czynsz na cały okres z góry, bo najemca
    prawdopodobnie nie ma czym zabezpieczyć dotrzymania umowy. ;)
    (gdyby miał -- nie najmowałby mieszkania od kogoś, choć nie
    jest to pewne)

    Przez te 6 miesięcy miesięczny czynsz może skoczyć w górę w sposób
    dowolny? Przykładowo do 100% rynkowej wartości mieszkania? ;)

  • 19. Data: 2016-11-28 15:18:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >prawdopodobnie nie ma czym zabezpieczyć dotrzymania umowy. ;)
    >(gdyby miał -- nie najmowałby mieszkania od kogoś, choć nie

    Cos mi chodzi po glowie, ze np partie polityczne nie moga posiadac
    nieruchomosci.

    >Przez te 6 miesięcy miesięczny czynsz może skoczyć w górę w sposób
    >dowolny? Przykładowo do 100% rynkowej wartości mieszkania? ;)

    W moim pomysle dowolny - ale najemca moze powiedziec "a to ja sie nie
    zgadzam" i w pol roku wyprowadzic ...

    J.

  • 20. Data: 2016-11-28 23:09:07
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/27/2016 11:24 PM, Pete wrote:

    kazniki-cen/wskazniki-cen-towarow-i-uslug-konsumpcyj
    nych-pot-inflacja-/roczne-wskazniki-cen-towarow-i-us
    lug-konsumpcyjnych-w-latach-1950-2014/

    > Może kwota czynszu w CHF? :D

    Nie ma cos gdzie w KC, ze umowa musi byc zawarta w złotówkach? Kiedys
    chyba bylo.

    Po za tym w tej chwili to chyba nie jesty dobry pomysl. No chyba, ze
    chcesz stracic.