  • 1. Data: 2016-11-25 19:31:32
    Temat: Karta walutowa z sync/tmub a uszkodzony chip
    Od: Wojtek <k...@g...pl>

    Witam,
    Znalazłem się w potrzebie uzywania karty walutowej sync (tmobile) w USD... i
    generalnie karta dziala, ale jedynie na pasek, i konczy się to radosną zaglerka pasek
    (wloz do czytnika) -> chip (blad) -> pasek (autoryzacja pinem! bylaby online?
    obciazenia i tak pojawiaja sie dopiero po kilku dniach tak czy siak...) -- transakcja
    przechodzi, jest to troche upierdliwe ale zyc sie da.

    Problem pojawil sie z wyplata z bankomatu (niestety potrzebuje i nastawialem sie, ze
    tak bede mial dostep latwo do gotowki omijajac przewalutowania na zlotowki z USD) -
    co prawda na razie testowalem tylko jeden bankomat, ale zaczynam miec obawy, ze karta
    bedzie nieuzywalna do wybierania gotowki. Sprawdzilem w rzeczonym bankomacie -
    wlozylem i wyciagnalem karte (pasek? tak kazali tubylcy), bankomat kazal wlozyc karte
    na stale (czip?), pojawil sie error.

    Analogiczna karta w EUR dziala w tym bankomacie bez problemu.

    Pytanie - czy trzeba bylo karte w USD jakos aktywowac w bankomacie w PL? (ale
    dlaczego karta w EUR dziala...) czy to po prostu zloscilowsc rzecyz martwych i chip
    umarl? Albo to moze bank zablokowal

    PS. przepraszam, jezeli kodowanie jest walniete (stad bez pliterek) ale awaryjnie z
    google groups bo niestety inne srodki zawiodly (ta reszta niedobitkow serwerow news w
    polsce daje bardzo ograniczone mozliwosci wysylania wiadomosci spoza PL)

  • 2. Data: 2016-11-25 19:56:53
    Temat: Re: Karta walutowa z sync/tmub a uszkodzony chip
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Wojtek pisze tak:

> [...]
    > zawiodly (ta reszta niedobitkow serwerow news w polsce daje bardzo
    > ograniczone mozliwosci wysylania wiadomosci spoza PL)

    news.eternal-september.org (wysyłka z zagranicy)

    jeszcze działa, lista wszystkich polskich grup do zaciągnięcia po
    rejestracji na stronie https://www.eternal-september.org/

    Pobierać niusy zagranicą można też z news-archive.icm.edu.pl

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2016-11-25 20:09:40
    Od: Wojtek <k...@g...pl>

    El viernes, 25 de noviembre de 2016, 15:56:57 (UTC-3), PiteR escribió:

> [...]
    > rejestracji na stronie https://www.eternal-september.org/
    >

    > Pobierać niusy zagranicą można też z news-archive.icm.edu.pl

    Dzięki, aczkolwiek przy probie rejestracji odbilem sie od "nie mozesz zarejestrowac
    maila z domeny gazeta.pl" (ani gmail.com)... co wyczerpalo liste mozliwych maili
    tymczasowych.

    Bede podczytywal z ICM i pisal co jakis czas z googli - chyba ze bede mial wnet
    wiecej czasu na walke z technologia...

  • 4. Data: 2016-11-25 20:40:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Wojtek pisze tak:

    > Dzięki, aczkolwiek przy probie rejestracji odbilem sie od "nie
    > mozesz zarejestrowac maila z domeny gazeta.pl" (ani gmail.com)...
    > co wyczerpalo liste mozliwych maili tymczasowych.

    ja się zarejestrowałem z emaila na poczta.onet.pl

    a Ty w Chile jesteś? Czy wy tam chodzicie do góry nogami? ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2016-11-25 21:47:32
    Temat: Re: Karta walutowa z sync/tmub a uszkodzony chip (lekki OT)
    Od: Wojtek <k...@g...pl>

    El viernes, 25 de noviembre de 2016, 16:40:49 (UTC-3), PiteR escribió:

    > ja się zarejestrowałem z emaila na poczta.onet.pl

    Wieki temu zrobiłem porządki i pousuwałem niepotrzebne maile wiec tu kolejne
    zakładania i zabawa... a google groups zdaje sie działac, jakos...

    > a Ty w Chile jesteś? Czy wy tam chodzicie do góry nogami? ;)

    O dziwo nie, i nie spadamy z kuli ziemskiej ;-) ale niektore rzeczy, mozna odniesc
    wrazenie, ze stoja na glowie ;-)

    Ciekawoska przyrodnicza:
    * preferuja tutaj uzywanie paska magnetycznego (uzywanie chip jest trohe dziwne i
    zawsze wywoluje konsternacje kiedy POS krzyczy o zmiane);
    * rzecz jasna trzeba mowic, ze karty sa credit, bo na debit od razu odrzuca
    transkacje;
    * obcymi kartami nie da sie placic przez siec - wszystko sprowadza sie do jednego
    serwisu akceptujacego transakcje (webpay.cl od tutejszego transbank), ktory radosnie
    przetwarza-przetwarza-przetwarza i na koncu i tak zglasza blad...

    Oraz: politycy tutaj robia jeszcze lepsze walki niz u nas - ostatnio sobie podniesli
    sobie pensje o 50% :D

  • 6. Data: 2016-11-25 23:35:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Wojtek pisze tak:

    > preferuja tutaj uzywanie paska magnetycznego (uzywanie chip jest
    > trohe dziwne i zawsze wywoluje konsternacje kiedy POS krzyczy o
    > zmiane);

    uuu nie lubimy paska :/ Dobrze że w Polsce pasek jest w zaniku.

    Wczoraj dostałem kartę
    http://apustudentgov.com/wp-content/uploads/2015/09/
    57.jpg

    ale nie mam jeszcze pinu. Zbliżeniowo nie działa a to takie wygodne.

    > Oraz: politycy tutaj robia jeszcze lepsze walki niz u nas -
    > ostatnio sobie podniesli sobie pensje o 50% :D

    a jaka jest płaca minimalna?

    --
    Piotrek

    Mind the gap.

  • 7. Data: 2016-11-26 02:12:55
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-11-25 o 21:47, Wojtek pisze:

> [...]
    przetwarza-przetwarza-przetwarza i na koncu i tak zglasza blad...

    > Oraz: politycy tutaj robia jeszcze lepsze walki niz u nas - ostatnio sobie
    Piszesz jednak z Polski przez serwer Iana.org. Polska flaga (ikona)
    widoczna w Twpjej wiadomoci.

    * Internet Assigned Numbers Authority
    * address: see http://www.iana.org.
    * e-mail: b...@r...net
    * admin-c: IANA1-RIPE
    <https://apps.db.ripe.net/search/lookup.html?source=
    ripe&key=IANA1-RIPE&type=role>
    * tech-c: IANA1-RIPE
    <https://apps.db.ripe.net/search/lookup.html?source=
    ripe&key=IANA1-RIPE&type=role>
    * nic-hdl: IANA1-RIPE
    <https://apps.db.ripe.net/search/lookup.html?source=
    ripe&key=IANA1-RIPE&type=role>
    * remarks: For more information on IANA services
    * remarks: go to IANA web site at http://www.iana.org.
    * mnt-by: RIPE-NCC-MNT
    <https://apps.db.ripe.net/search/lookup.html?source=
    ripe&key=RIPE-NCC-MNT&type=mntner>
    * created: 1970-01-01T00:00:00Z
    * last-modified: 2001-09-22T09:31:27Z
    * source: RIPE

    --
    animka

  • 8. Data: 2016-11-26 15:51:41
    Od: Wojtek <k...@g...pl>

    El viernes, 25 de noviembre de 2016, 19:35:54 (UTC-3), PiteR escribió:

    > uuu nie lubimy paska :/ Dobrze że w Polsce pasek jest w zaniku.

    Też nie jestem fanem, ale niestety nie cały świat jest tak do przodu jak Polska
    (sic!), więc awaryjnie jednak bywa przydatny...

    > Wczoraj dostałem kartę
    > http://apustudentgov.com/wp-content/uploads/2015/09/
    57.jpg

    > ale nie mam jeszcze pinu. Zbliżeniowo nie działa a to takie wygodne.

    Też się do zbliżeniówek przyzwyczaiłem i wciaż najpierw przykładam karte do terminala
    czasami :D
    O dziwo - prawie wszystkie terminale wystawione są do kupującego więc karty nie
    wypuszcza się zrąk.

    > a jaka jest płaca minimalna?

    Przeliczajac (tak, wiem - zło) - około 1500PLN (a ci u gory miesięcznie dostają 45k
    PLN)

  • 9. Data: 2016-11-26 16:10:07
    Od: Wojtek <k...@g...pl>

    El viernes, 25 de noviembre de 2016, 15:31:34 (UTC-3), Wojtek escribió:
> [...]
    na stale (czip?), pojawil sie error.

    > Analogiczna karta w EUR dziala w tym bankomacie bez problemu.

    OK, wczoraj miałem okazje zrobić tour-de-bankomaty i... w żadnym nie działa - w dwóch
    pierwszych po prostu wypluło kartę z "nie da się zrealizować transakcji", w dwóch
    pozostałych (Banco de chile i Santander) taki sam błąd: "Karta lub któraś z ich
    funkcjonalności jest zablokowana" (właśnie - ZABLOKOWANA!). Teraz zastanawiam sie,
    czy bank mógłby zdalnie deaktywować chip?! Jeżeli tak - to po co i czy można by go
    aktywować ponownie? Na razie kontaktowałem się tekstowo z TMUB i konsultantka zadała
    kilka pytań i stwierdziła, że pewnie chip jest uszkodzony i... mogą wysłać nową kartę
    (wiec został bym w ogóle bez sensownej opcji płacenia toteż zamowilem sobie karte z
    aliorowego kantoru, ale troche potrwa zanim dotrze :/)

    w.

  • 10. Data: 2016-11-30 15:15:04
    Od: Wojtek <k...@g...pl>

    El sábado, 26 de noviembre de 2016, 12:10:09 (UTC-3), Wojtek escribió:
> [...]
    (wiec został bym w ogóle bez sensownej opcji płacenia toteż zamowilem sobie karte z
    aliorowego kantoru, ale troche potrwa zanim dotrze :/)

    Przygód ciąg dalszy - przedwczoraj zahaczyłęm o BBVA (filia banku hiszpańskiego) i...
    najpierw wzięło kartę i zamiast od razu rzucić błędem to poprosiło o PIN. Niestey po
    podaniu pin okrzyczało, że nie może jednak zrealizować transkakcji... ale jeżeli jest
    to karta zagraniczna to powinienem wybrać opcje 'karta zagraniczna' na początku i
    faktycznie - na pierwszym ekranie była tka pozycja na samym dole ukryta (pod
    doładowaniem telefonu i innymi pierdołami) i tutaj w końcu udało się dobrać do
    gotówki.

    Czyżby ten bankomat pozwalał na użycie paska zamiast chip wybierając taką opcję? (ale
    to w sumie dziwne, bo przecież tutaj mikroprocesor to dziwy-nad-dziwami... no i
    widziałem już kartę z paskiem z datą ważności do 2039 roku o_O)