    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zmiany w kwocie wolnej od zajęcia komorniczego
    Date: Tue, 19 Jan 2016 23:55:27 +0100

    raz-dwa-trzy napisał(a) w wiadomości: <569b9a09$0$694$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Tak było do tej pory:
    >
    >http://www.bankier.pl/wiadomosc/Limity-zajec-komorn
    iczych-w-2015-roku-7238387.html

> [...]
    >wysokości najniższej emerytury lub renty (zależnie od rodzaju
    >pobieranego świadczenia) - po odliczeniu składki na ubezpieczenie
    >zdrowotne i zaliczki na podatek PIT. Dotyczyć będzie to potrąceń sum
    >egzekwowanych na podstawie tytułów wykonawczych na pokrycie należności
    >innych niż świadczenia alimentacyjne.
    >
    >Jak wskazano w projekcie, przepisy dotyczące gwarancji otrzymania całego
    >najniższego świadczenia będą analogiczne do tych, które odnoszą się
    >aktualnie do pracowników.
    >
    >,,Przedmiotowy projekt ustawy rodzi pozytywne skutki

    Projekt może coś rodzi...
    Od kiedy nieściągalność należności rodzi pozytywne skutki?
    Przecież powstanie grupa, która może się na wierzycieli wypiąć.
    Jak pisałem w innym wątku kultura niepłacenia należności ma się
    i tak dobrze. Ale teraz ulegnie jeszcze wzmocnieniu.

    >oraz nie pociąga za sobą obciążenia budżetu
    >państwa, ani budżetów jednostek samorządu terytorialnego" - przekonują
    >projektodawcy.

    Przewiduje obcążenie frajerów, którzy wierzyli, że państwo stoi
    na straży płacenia należności.

    >Nowelizacja wejdzie w życie po 14 dniach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

    I tak dobrze, że nie 14 dni przed... Dotyczy tylko przyszłych egzekucji? Jeżeli
    nie to oczywiście działa wstecz.

    Arek