  • 71. Data: 2012-10-22 00:18:10
    Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 18 Oct 2012 14:07:08 +0200, Chris94
    <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
    > Wczoraj moje konto zostało obciążone transakcja wykonaną kilka dni
    temu
    > przy pomocy tej karty.

    I co bank na to?
    Ciekawe czy bank ma automatyczne procedury usuwania takiej transakcji
    czy jak właściciel rachunku nie zareklamuje to bank bezczelnie taka
    transakcje (z wcześniej zastrzeżonej karty) zaksieguje?

    --
    Marek

  • 72. Data: 2012-10-22 21:24:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

> [...]
    > takiej transakcji czy jak właściciel rachunku nie zareklamuje to bank
    > bezczelnie taka transakcje (z wcześniej zastrzeżonej karty)

    Cieszyłbym się, jeśli bank zdejmie taką transakcję po zgłoszeniu
    reklamacji :-)

    Widocznie karta była słabo zastrzeżona (przez bank).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 73. Data: 2012-10-23 00:52:53
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 22 Oct 2012 00:18:10 +0200, Marek napisał(a):

    > temu
    >
    > I co bank na to?
    > Ciekawe czy bank ma automatyczne procedury usuwania takiej transakcji

    W cuda wierzysz?

    > czy jak właściciel rachunku nie zareklamuje to bank bezczelnie taka
    > transakcje (z wcześniej zastrzeżonej karty) zaksieguje?

    Dokładnie tak właśnie się stało!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 74. Data: 2012-10-23 23:07:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Oct 2012 00:52:53 +0200, Chris94
    <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
    > Dokładnie tak właśnie się stało!

    To jeśli ma sens zastrzeganie karty, skoro to nie działa. Ciekawe co
    na to prawo bankowe, bo księgowanie takiej transakcji jest niczym
    innym jak próba wyludzenia.

    --
    Marek

  • 75. Data: 2012-10-24 01:50:41
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 23 Oct 2012 23:07:13 +0200, Marek napisał(a):

    > To jeśli ma sens zastrzeganie karty, skoro to nie działa. Ciekawe co
    > na to prawo bankowe, bo księgowanie takiej transakcji jest niczym
    > innym jak próba wyludzenia.

    Ponieważ to była transakcja na niewielką kwotę, więc gdybym ją
    zareklamował, to zapewne bank by ją uznał.
    W przypadku transakcji na dużą kwotę, wynik takiej reklamacji już wcale
    nie byłby oczywisty.

  • 76. Data: 2012-10-25 11:35:51
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Sun, 19 Aug 2012 22:47:31 +0200, mmk <m...@g...com> wrote:

    mmk, na Twoją prośbę w innym wątku piszę, że szwagierce mbank nie zwrócił
    równowartości 150 euro. Poradziłem jej napisanie do Samcika.

    Matt

  • 77. Data: 2012-10-25 13:54:09
    Od: mmk <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2012 11:35:56 UTC+2 użytkownik Matt napisał:
> [...]
    >

    > mmk, na Twoją prośbę w innym wątku piszę, że szwagierce mbank nie zwrócił
    >
    > równowartości 150 euro. Poradziłem jej napisanie do Samcika.

    Matt, dzięki za odpowiedź. Ja właśnie w sprawie Samcika...

    1 września napisałem do Samcika maila nt. wrocławskich biletomatów, podając jako
    przykład braku należytych zabezpieczeń przypadek Twojej szwagierki, znany mi z tego
    wątku.

    Przy okazji jednego z ostatnich wpisów Samcika:
    http://samcik.blox.pl/2012/10/Horroe-we-Wroclawiu-Ni
    e-trzeba-znac-PIN-u-do.html napisałem do niego jeszcze raz, przypominając mu ponownie
    o tym przypadku. Wspomniałem również, że mBank nie uznał reklamacji Twojej szwagierki
    w całości, potrącając sobie 150 Euro.

    Tym razem Pan Samcik bardzo się tym zainteresował i poprosił o potwierdzenie, czy na
    pewno nic w kwestii zwrotu całej kwoty się nie zmieniło. Jak czytam, niestety nie, w
    związku z czym przekazuję prośbę Samcika o kontakt Twój lub szwagierki bezpośrednio
    do niego, na adres m...@a...pl. Pan Samcik chciałby się zająć tą sprawą,
    ale potrzebuje relacji z pierwszej ręki i oczywiście wszelkich dokumentów i
    korespondencji z bankiem.

  • 78. Data: 2012-10-29 12:36:18
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Thu, 25 Oct 2012 13:54:09 +0200, mmk <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > m...@a...pl. Pan Samcik chciałby się zająć tą sprawą, ale
    > potrzebuje relacji z pierwszej ręki i oczywiście wszelkich dokumentów i

    Napisałem do Macieja Samcika w imieniu mojej szwagierki (oczywiście za jej
    pozwoleniem), opisałem szczegółowo zdarzenia, załączyłem skany
    korespondencji z mbankiem oraz zestawienie transakcji na rachunku.

    Pozdrawiam,
    Matt

  • 79. Data: 2012-10-29 20:01:58
    Od: mmk <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 października 2012 12:36:16 UTC+1 użytkownik Matt napisał:
    > Napisałem do Macieja Samcika w imieniu mojej szwagierki (oczywiście za jej
    > pozwoleniem), opisałem szczegółowo zdarzenia, załączyłem skany
    > korespondencji z mbankiem oraz zestawienie transakcji na rachunku.

    No i dobrze, nie warto odpuszczać. Myślę, że Samcik jednak może pomóc. Poza tym nie
    chodzi przecież tylko o Twoją szwagierkę, ale generalnie o odpowiedzialność banków za
    transakcje kartowe niepotwierdzane ani podpisem, ani PIN-em...