    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zbyt silny złoty byłby problemem
    Date: Sun, 28 Apr 2024 23:44:48 +0200

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Ale częściej jednak w innych krajach w Europie zachodniej jest mniejsza.

    Jasne, tam mniej drukują.

    > Część towarów typowo konsumpcyjnych drożeje,

    Realnie to nawet też tanieją. Tyle że wolniej niż technika oczywiście.
    Społeczeństwo nie widzi (kilkuprocentowej) inflacji, ale jak się porówna
    do danych np. sprzed kilkudziesięciu lat, to wszystko widać. I to nie
    tylko w byłych państwach RWPG.

    > W skali jednoosobowej DG jest to dość drogie rozwiązanie.
    > Ale też nie widzę innego wyjścia, tylko, że mam wrażenie, że
    > większość kandydatów kantuje opisując swoje kwalifikacje.

    A nie można tego sprawdzić od ręki? Nie znam tej branży.

    > W okresie próbnym płaciłem im tyle, ile chcieli..

    No tak normalnie to okres próbny jest raczej tańszy niż później.
    Stąd te możliwe patologie, o których pisałem.

    > Mam porównanie jak wygląda zatrudnianie nowego pracownika w
    > jednoosobowej DG, ale takiej z jednym czy dwoma pracownikami i takiej
    > gdzie zatrudnia się 10 pracowników.
    > Róznica jest ogromna, bo próby z tym nietrafionym dodatkowym to
    > potrafią wywrócić
    > produkcję i jej płynność do góry nogami. Gdy nowy, szkolony daje 10%
    > produktu,
    > to jego słabość nie wpływa tak na wynik całkowity.
    > Kwestia skali i dziedziny, w której się funkcjonuje ma ogromne
    > znaczenie.

    Definitywnie. Poza tym 10 pracowników to wciąż mała firma.

    > Ja jestem już na etapie myślenia czy biznes z takimi dość wysokimi
    > kosztami utrzymania
    > da się prowadzić będąc już na emeryturze czy po prostu sprzedać ten bałagan.

    Nie chciałbym tu siać jakiegoś pesymizmu, ale w Polsce bardzo trudno
    prowadzi się mały biznes. Nieprzewidywalność tego, co nam wymyśli
    państwo, sterty procedur, przepisy, których kompletu (interesującego
    daną osobę) nikt nie jest w stanie znać i które są wewnętrznie
    sprzeczne, podejście urzędników, w którym prowadzący DG to najgorszy
    oszust i petent na łasce urzędnika... (urzędnik "każe" to i tamto).
    Dla urzędników najlepiej byłoby zlikwidować wszelką działalność
    gospodarczą (a także np. najem).
    --
    Krzysztof Hałasa