    Date: Sat, 21 Mar 2015 19:30:27 +0100
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zajęcie komornicze na rachunku innego podmiotu

    W dniu 21-03-15 o 18:51, n...@p...pl pisze:
    > czy spotkaliście się z taką sytuacją?
    >
    > Jan Kowalski ma długi, na jego osobistym rachunku bankowym są zajęcia komornicze
    które kompletnie go nie dziwią (i Jan Kowalski do nikogo nie ma pretensji)

    > oprócz tego Jan Kowalski jest członkiem zarządu spółki zoo i członkiem zarządu
    fundacji. Bank dokonuje blokady NIE TYLKO rachunków osobistych ale także tych
    rachunków firmowych. Jan Kowalski nie miałby żadnych pretensji gdyby zajęcie
    dotyczyło rachunku firmowego (1) osoby fizycznej (2) spółki cywilnej (3) spółki
    > jawnej, ale zajęcie rachunków spółki zoo i fundacji to już jest przegięcie...

    Na grupie prawnej jest taki długawy wątek na temat komorników. Jest
    dwóch dyskutantów, którzy utrzymują pogląd, że komornik MA OBOWIĄZEK
    zajęcia wskazanych przez wierzyciela nieruchomości nawet, jeśli nie
    stanowią własności dłużnika, bo komornik NIE JEST UPRAWNIONY do badania,
    czy stanowią własność dłużnika. Idąc tym tokiem rozumowania można by
    zając te rachunki i oczekiwać, czy fundacja / spółka powództwo
    przeciwegzekucyjne. W mojej ocenie to dość kontrowersyjny pogląd.