  • Data: 2005-01-12 10:34:41
    Temat: Re: zabrakło mi franków...
    Od: Anita Korzeniowska <z...@...o.s.p.a.m.bzyk.com> szukaj wiadomości tego autora

    nurich napisał(a):
    > Witam,
    > piszę z nadzieją, że bardziej doświadczeni i obeznani w temacie wyrażą swoją
    > opinię na pewien temat, który stanowi dla mnie ogromny problem! Otóż bank
    > PKO BP przyznał mi kredyt hipoteczny pokrywający 100% wartości mieszkania we
    > frankach szwajcarskich. Umowa z bankiem podpisana w listopadzie, wszystkie
    > koszty kredytu opłacone. Wypłata do dewelopera następowała a trzech
    > transzach. I tu powstała moja tragedia! Ponieważ kurs franka spadł w
    > stosunku do listopada, zabraknie mi teraz około 2000 CHF. Jak myślicie czy
> [...]

    Sprawdź, czy PKO BP nie ma regulaminowego zapisu na wypadek takiej sytuacji.

    Mam podobny kłopot, tyle że w Millennium, nie jest to 100% wartości
    inwestycji i jestem w plecy na sporo większą sumę niż Ty. W regulaminie
    banku jest zapis, że jeśli na skutek zmian kursów waluty środków nie
    wystarczy, można się dokredytować. Bank przyznał przecież kredyt na
    określoną ilość PLN (na podstawie mojej umowy z developerem) a w sumie
    wypłacił tych złotówek mniej. Niestety, procedura takiego dokredytowania
    sie nie jest w żaden sposób uproszczona. Aby uzyskać brakujące środki
    muszę ponownie złożyć wniosek kredytowy (ponieważ prowadzę DG oznacza to
    znowu bieganie po US i ZUS po zaświadczenia o niezaleganiu itp.) po czym
    odczekać ok. dwóch tygodni na kolejną decyzję kredytową. Paranoja.

    Pozdrawiam,
    --
    Anita Korzeniowska

    http://foto.bzyk.com