  • 21. Data: 2008-03-29 21:02:26
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy przez bank
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > W polskim prawie, tak przy okazji, problemem jest to, ze nie mozna
    > skarzyc o odszkodowania za szkody moralne, a o udokumentowane. Czyli
    > bank zrywajac umowe nieduzo ryzykuje, poza utrata klienta, na co i tak
    > juz w takim przypadku sie zdecydowal.
    > Mozesz jeszcze zainteresowac prase - wyborcza lubi takie tematy.

    Prasę sobie możesz interesować, ale abstrahując od zapisów regulaminu
    i umowy są jeszcze kwestie techniczne - na karcie jest miejsce na
    jakieś 30 znaków do wpisania imion i nazwiska. I żadne nakazy żadnej
    instytucji nie zmuszą banku do wciśnięcia tam więcej liter.

    MJ
    PS. Ciekawe, co robią, jak się nazwisko nie mieści na dowodzie
    osobistym - jest dwa razy, raz "zwyczajnie" i tam jest dużo miejsca,
    raz pismem do odczytywania maszynowego i tam jest bardzo mało miejsca.

  • 22. Data: 2008-03-29 21:26:31
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Mar, 22:02, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> [...]
    > jakieś 30 znaków do wpisania imion i nazwiska. I żadne nakazy żadnej
    > instytucji nie zmuszą banku do wciśnięcia tam więcej liter.

    W Citi jest 19 znakow - w zwiazku z tym mam pierwsza litere imienia,
    kropka nazwisko.

  • 23. Data: 2008-03-29 22:23:19
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości

    > na wniosku o wydanie karty imie i nazwisko sie w moim przypadku miesci

    > ale bank ma obowiazek wystawic karte na poprawne dane, a jesli takowe sa w
    > danych rachunku, wiec nie widac przeciwskazan (patrzac ze strony klienta),
    > by stosowac taki sam zapis na karcie. ustawa o ochronie danych osobowych
    > narzuca takowy obowiazek WSZEDZIE

    Dobrze, rozumiem że chodzi o polskie znaki. Czy jak dostaniesz już tę kartę,
    zaczniesz walkę z liniami lotniczymi? Tam też na biletach nie używa się
    żadnych znaków narodowych.

    Uprzedzam, że to będzie niemożliwe bez przeprogramowania 5 globalnych
    systemów rezerwacyjnych.

    Uprzedzam też, że stosowanie znaków narodowych na kartach płatniczych może
    okazać się koszmarem za granicą, zwłaszcza przy płatnościach z żelazka.

    Pzdr.
    k.

  • 24. Data: 2008-03-29 22:45:45
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote in message

    > Bank _chce_ wypowiedzieć. To nie znaczy że _może_.
    > To są dwie różne rzeczy.

    A co zabrania wypowiedziec umowe?

    Jesli koszt dokonania zmin bylby duzy w stosunku do przychodow, jakie bank
    moze uzyskac mozna zastosowac

    KC Art. 357[1]. Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie
    świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby
    jednej ze stron rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu
    umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia
    społecznego, oznaczyć sposób wykonania zobowiązania, wysokość świadczenia
    lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy. Rozwiązując umowę sąd może w miarę
    potrzeby orzec o rozliczeniach stron, kierując się zasadami określonymi w
    zdaniu poprzedzającym.
    MK

  • 25. Data: 2008-03-30 00:16:09
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MK wrote:

    > A co zabrania wypowiedziec umowe?

    Własny regulamin, cytowany w tym wątku?
    A przynajmniej niechęć do upublicznienia faktu że nie traktuje się go
    poważnie.

> [...]
    > albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą, czego strony nie
    > przewidywały przy zawarciu umowy, _sąd_ może

    Jak wspomniano wyżej, _sąd_ może.
    A to najwyraźniej jakiś bank samoobsługowy jest :-)

  • 26. Data: 2008-03-30 04:31:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    kashmiri pisze:

    [...]

    > Dobrze, rozumiem że chodzi o polskie znaki. Czy jak dostaniesz już tę

    O ile kojarzę autora wątku. To raczej o umlauty (co na jedno wychodzi)

    [...]
    KJ

  • 27. Data: 2008-03-30 07:27:22
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Własny regulamin, cytowany w tym wątku?
    > A przynajmniej niechęć do upublicznienia faktu że nie traktuje się go
    > poważnie.

    Zapisy ustawowe sa ponad regulaminami i umowami.

    > Jak wspomniano wyżej, _sąd_ może.
    > A to najwyraźniej jakiś bank samoobsługowy jest :-)

    Tak, sad zajme sie tym po skierowaniu sprawy do sadu. Bank po prostu umowe
    wypowie, klient ma mozliwosc skierowania sprawy do sadu, a bank bedzie mogl
    sie powolac na ten zapis.

    MK

  • 28. Data: 2008-03-30 08:45:29
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    > kashmiri pisze:
    >>
    > [...]
    >
    > O ile kojarzę autora wątku. To raczej o umlauty (co na jedno
    > wychodzi)

    Nie na jedno.
    Umlauty są w podstawowym ASCII 8-bit a polskie nie.

    Sławek

  • 29. Data: 2008-03-30 09:49:49
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    krzysztofsf pisze:

    > Masz racje chociazby w tym, ze jesli z jakis przyczyn ktos porowna
    > karte z dowodem, bedzie mogl twierdzic, ze dane karty nie odpowiadaja
    > danym w innych dokumentach.

    no tez racja

    > W innych bankach tez takie problemy, czy tylko w tym jednym?

    wlasciwie to praktycznie w kazdym

  • 30. Data: 2008-03-30 09:54:43
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    kashmiri pisze:

    > Dobrze, rozumiem że chodzi o polskie znaki. Czy jak dostaniesz już tę

    wlasciwie to chodzi o znaki niemieckie

    > kartę, zaczniesz walkę z liniami lotniczymi? Tam też na biletach nie
    > używa się żadnych znaków narodowych.

    nie, tak samo jak nie zamierzam walczyc z "adresami www"

    > Uprzedzam, że to będzie niemożliwe bez przeprogramowania 5 globalnych
    > systemów rezerwacyjnych.

    spokojna glowa, poza tym PRAWDOPODOBNIE przepisy ustawy o ochronie
    danych osobowych nie obejmuja powyzszego przypadku bo w tym kwestia
    danych osobowych PRAWDOPODOBNIE regulowana jest za pomoca odrebnych
    przepisow

    > Uprzedzam też, że stosowanie znaków narodowych na kartach płatniczych
    > może okazać się koszmarem za granicą, zwłaszcza przy płatnościach z
    > żelazka.

    co to jest platnosc z zelazka i dlaczego moze sie stac koszmarem?