  • 41. Data: 2009-07-12 07:51:56
    Temat: Re: wypłacanie z mBanku
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    news:h3bpn0$nsu$2@inews.gazeta.pl...
    > MarekZ wrote:
    >>
    >> Oczywiście że tak,
    >
    > ja bym tak pewny nie był.

    No racja, absolutnie pewnym to można być niewielu rzeczy.

    Ale biorąc pod uwagę duży nakład pracy, który byłby potrzebny aby rozpocząć
    zorganizowane okradanie obywateli w ten sposób, wydaje się to mało
    prawdopodobne. Dokonać uogólnionego zastraszenia wszystkich już też nie tak
    łatwo jak w czasach jawnego socjalizmu realnego (mam tu na myśli lata 50-te,
    60-te i 70-te). Oczywiście w ramach walki z terroryzmem jeszcze wiele przed
    nami. :)

  • 42. Data: 2009-07-12 08:27:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 12 Jul 2009 08:57:19 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > Ale skąd US ma wiedzieć o transakcjach, które wykonuje? Ktoś musiał by
    > na mnie donieść bo innego rozwiązania/sposobu nie znajduję.

    Takie rzeczy zazwyczaj wychodzą przypadkiem przy innych kontrolach.

    Przykład jak może to wyglądać u twojego znajomego:

    Twierdzi pan, że pieniądze na to mieszkania pochodzą z oszczędności a nie
    z nieopodatkowanych dochodów? Trzymał je pan na rachunkach bankowych? To
    prosimy o wyciągi bankowe za ostatni rok przed zakupem mieszkania. A tu
    są jakiegoś przelewy od niejakiego Valdi Pavlacka. Za co panu zapłacił? A
    mówi pan, że to są pana pieniądze a nie zapłata ani pożyczka? To prosimy
    także o wyciąg z drugiego banku. A więc to przekazanie pieniędzy odbyło
    się w taki sposób. To prosimy jeszcze potwierdzenie zapłacenia PCC. Nie
    ma pan potwierdzenia? To sprawdzimy u nas czy taka wpłata była wykonana.

  • 43. Data: 2009-07-12 08:44:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2009 22:51:55 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):
    > "jureq" news:h3atlb$18e$3@news.onet.pl
    > Nie nie wiem - za głupi jestem jak widzisz.
    > A podatek? - jeszcze mi tak nie odpierniczyło aby płacić za pomoc bliskim
    > podatek, który i tak zostanie "przejedzony" przez polityków czy też inną
    > szeroko rozumianą biurwe.
    > Jeżeli masz ciśnienie - podaj mnie do UKS (podać ci na e-mail wszelkie

    Rety, co się tak rzucasz? Ludzie po prostu zwracają Ci uwagę, że takie
    porady ("przelej kumplowi i niech on wypłaci") mogą mieć niemiłe konsekwencje
    dla osoby która się do nich zastosuje. Nikt tu nie uważa że urząd skarbowy
    ma rację ani tym bardziej nie popiera złodziejskiego pobierania podatków...

    Co do wspomnianej przez parę osób tajemnicy bankowej: owszem, urzędnik nie
    może sobie ot tak zażądać wyciągu z Twojego konta - choć ostatnio były
    jakieś zakusy by aparat nacisku miał taką możliwość nawet bez wszczętego
    postępowania, nie pamiętam jak się to skończyło... Natomiast istnieje coś
    takiego jak GIIF:

    http://www.kir.com.pl/main.php?p=GIIF

    Biorąc pod uwagę, że w mBanku można kartą wypłacić już niemałe pieniądze,
    osoba która pyta może chcieć przelać kwotę która jak najbardziej pod GIIF
    podpada. Dlatego trochę się uspokój i zrozum że nikt tu Ciebie nie atakuje.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 44. Data: 2009-07-12 10:06:02
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > To może powiesz jak dwie osoby prowadzące wspólne gospodarstwo domowe
    > nie posiadające wspólności majątkowej (matka/ojciec - syn/córka, rodzeństwo,
    > partnerzy bez formalnego związku) powinny opisywać wzajemne przelewy aby być
    > czystymi względem US

    założyć jedno wspólne konto bankowe, tam trzymać kasę na wspólne
    wydatki, stamtąd robić przelewy. Np. w takim jednym banku, co to już nie
    jest OK, można tak ustawić przelewy zdefiniowane, że jako płatnik
    pokazuje się osoba, która zdefiniowała przelew, a nie ta, która taki
    przelew "puszcza". Takie konto zdecydowanie ułatwia życie - oczywiście
    przy wzajemnym zaufaniu współposiadaczy. Przy mniejszym poziomie
    zaufania można tam trzymać tylko tyle, ile potrzeba dla najbliższych
    przelewów.

    andy_nek

  • 45. Data: 2009-07-12 10:07:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Przepisy mamy tak chore, że czasami można się tylko załamać :( Takie
    > swobodne przelewanie kwot to ciężkie przestępstwo - a wzajemne darowizny
    > to niemalże zbrodnia hitlerowska...

    A jak się do tego ma oficjalnie prowadzona przez banki usługa "konto
    wspólne". Czyje są pieniądze na takim koncie?

    Czy jak współwłaściciel A wpłaci, a B podejmie, to będzie to darowizna?

    MJ

  • 46. Data: 2009-07-12 10:34:33
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Powinnaś szybko odwiedził lekarza specjalistę. To się leczy z duzym
    > skutkiem.

    Myślisz? Może i masz rację. Ale jak weszłam do banku od razu podeszła do
    mnie kierowniczka i powiedziała:
    - Dzwoniliśmy do pani w sprawie kompasu finansowego.
    Ja jej nigdy na oczy nie widziałam, więc skąd ona wiedziała, kim ja jestem?
    A nad lekarzem się zastanowię, dzięki Ci, Panie, za dobrą radę.
    Pozdrawiam
    A.

  • 47. Data: 2009-07-12 12:44:01
    Od: zgred <z...@n...com>

    MarekZ pisze:

    > Urzędy skarbowe nie inwigilują naszych kont, bo nie posiadają takiej
    > możliwości. Jest tajemnica bankowa.

    BUHAHAHHAHAHAHA !!!
    ŁAAAAA!!!
    OJOJOJOJ!!!!

    Ile masz lat?

    --
    Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

  • 48. Data: 2009-07-12 13:15:04
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "zgred" <z...@n...com> napisał w wiadomości

    BUHAHAHHAHAHAHA !!!
    ŁAAAAA!!!
    OJOJOJOJ!!!!

    Ile masz lat?

    19, a co?

  • 49. Data: 2009-07-12 14:52:34
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 12 Jul 2009 12:07:42 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > A jak się do tego ma oficjalnie prowadzona przez banki usługa "konto
    > wspólne". Czyje są pieniądze na takim koncie?
    > Czy jak współwłaściciel A wpłaci, a B podejmie, to będzie to darowizna?

    A jak się ma pełnomocnika do konta i on wypłaca (albo wpłaca)?

    --
    Kojer

  • 50. Data: 2009-07-12 15:21:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Valdi.Pavlack wrote:

    > Ale skąd US ma wiedzieć o transakcjach, które wykonuje? Ktoś musiał by na
    > mnie donieść bo innego rozwiązania/sposobu nie znajduję.

    Też.

    Inną metodą jest np. kupienie sobie samochud, mieszkania itp itd i
    zapłacenie od tego podatku.
    Od ręki widać, że twoje dochodu pokazją na to, że cię nie stać.
    I zwykle tak się właśnie zaczyna.