  • 1. Data: 2003-05-16 23:59:00
    Temat: US: wydruk transakcji z banku internetowego dowodem wpłaty
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Jakiś czas temu informowałem o notatce na stronie MF,
    która mówiła, że dowodem wpłaty na fundusz mieszkaniowy
    w spółdzielni jest wydruk z banku internetowego.
    Wtedy pix zarzucił, że taka informacja nie ma
    żadnej mocy prawnej dla US itp.
    Musze przyznać, że faktycznie miał racje.

    Dzisiaj znalazłem jednak interpretacje,
    która jest dla US wiążąca.
    Jest to odpowiedź US w Ełku na zapytanie
    podatnika w sprawie indywidualnej.
    Pytanie dotyczyło (jak sądzę po tytule nadanym
    przez IS na stronie internetowej) czy dowodem wpłaty
    z tytułu zaliczek na podatek dochodowy
    jest potwierdzenie przelewu wydrukowane
    z komputera.

    US w Ełku uznał, że taki wydruk stanowi
    dowód wykonania operacji bankowej!!!

    http://www.olsztyn.is.gov.pl/is/sip/pdf/pdf_44.pdf

  • 2. Data: 2003-05-17 11:38:22
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ba3u17$f59$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Wtedy pix zarzucił, że taka informacja nie ma
    > żadnej mocy prawnej dla US itp.
    > Musze przyznać, że faktycznie miał racje.

    Ale tylko w tym jednym indywidualnym przypadku. Inne US, ani nawet ten sam
    US w innej sparwie nie muszą brać pod wuagę tego stanowiska.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-05-17 11:46:54
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Wtedy pix zarzucił, że taka informacja nie ma
    > żadnej mocy prawnej dla US itp.
    > Musze przyznać, że faktycznie miał racje.

    Ano.
    Choć wcale mnie to nie cieszy bo dobitnie świadczy
    o tym, że nasze prawo podatkowe jest chore.

    > Dzisiaj znalazłem jednak interpretacje,
    > która jest dla US wiążąca.
    > Jest to odpowiedź US w Ełku na zapytanie
    > podatnika w sprawie indywidualnej.

    Znowu muszę namącić, bo ta odpowiedź jest wiążąca
    tylko w tej jednej indywidualnej sprawie - tak to już u nas
    jest niestety i żadne precedensy nie obowiązują.
    Najbezpieczniej byłoby zaopatrzyć się w podobne pisemko
    ze swojego własnego USu i wtedy faktycznie jest to
    "nie do ruszenia".

    pozd.Pix

  • 4. Data: 2003-05-21 23:32:04
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "pix" napisał w wiadomości

> [...]
    > Najbezpieczniej byłoby zaopatrzyć się w podobne pisemko
    > ze swojego własnego USu i wtedy faktycznie jest to

    Przesadzasz. Nie ma możliwości aby np.
    jakiś inny US wydał odmienną interpretację.
    Ponieważ nie ma żadnej podstawy prawnej
    na podstawie której mógłby uznać,
    że wydruk z banku internetowego
    nie jest dowodem wpłaty.

    link dla przypomnienia interpretacji ze strony MF (nr 2)

    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=1
    1361

  • 5. Data: 2003-05-22 08:32:08
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Przesadzasz. Nie ma możliwości aby np.
    > jakiś inny US wydał odmienną interpretację.

    A dlaczego nie ma? ;-)
    Praktyka pokazuje, że nie należy to do rzadkości i co
    bardziej absurdalne przypadki są od czasu do czasu
    opisywane w prasie. A ile jest takich sprzeczności
    w pomniejszych sprawach, które nigdy nie przedostają
    się do opinii publicznej aż strach nawet mysleć.
    Skoro zdaża się, że odmienne wyroki potrafią nawet
    wydawać różne oddziały NSA, to co dopiero mówić
    o zwykłych urzędnikach w US.

    > Ponieważ nie ma żadnej podstawy prawnej
    > na podstawie której mógłby uznać,
    > że wydruk z banku internetowego
    > nie jest dowodem wpłaty.

    I tu właśnie leży problem ponieważ tym samym
    otwiera się szerokie pole dla twórczej interpretacji.
    Przypomnij sobie ile było różnych interpretacji
    np. ovatowania licencji na programy - przecież
    każdy US wymyslał co innego bazując na tych
    samych przepisach - kiedyś nawet była taka stronka,
    na której te wszystkie bzdury były zebrane razem.
    Po lekturze włosy stawały dęba na głowie :-))

    Pix

  • 6. Data: 2003-05-28 20:01:34
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule bai242$k9q$...@a...news.tpi.pl,

    .

> [...]
    > na której te wszystkie bzdury były zebrane razem.
    > Po lekturze włosy stawały dęba na głowie :-))

    Nie była ale jest ;)
    http://protest.dnsalias.org/