  • 1. Data: 2003-05-16 15:50:41
    Temat: Kredyt mieszkaniowy a ubezpieczenie na życie
    Od: RobertR <R...@h...pl>

    Witam
    Szukam kredytu na kwote 120 000zł w CHF na 25 lat a mam 20% wkładu
    własnego i zarabiam średnio 2900 netto na miesiąc (3 osoby w rodzinie).
    Byłem w siedmiu bankach i tylko w dwóch MultiBank i PKOBP nie chcieli
    ode mnie ubezpieczenia na życie (bo jestem jedynym żywicielem rodziny).
    Takie ubezpieczenie jak się pytałem kosztuje dla mnie od 60 do 150 zł na
    miesiąc!!!
    W PKOBP jest za duże oprocentowanie. Za to w MultiBank-u nie mam
    wystarczającej zdolności - co jest najdziwniejsze bo w innych bankach
    wychodzi aż nadto.
    Czy znacie jakiś bank podobny do MulitBanku który przy wyżej
    wymienionych warunkach nie zażąda ubezpieczenia na życie ale pozytywnie
    określi moją zdolność kredytową?

    Z góry dziękuje
    RobertR

  • 2. Data: 2003-05-16 18:37:29
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy a ubezpieczenie na życie
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > Czy znacie jakiś bank podobny do MulitBanku który przy wyżej
    > wymienionych warunkach nie zażąda ubezpieczenia na życie ale pozytywnie

    Multibank liczy ci rate przy wyzszym oprocentowaniu (9,95%), dlatego przy
    takich dochodach nie masz zdolnosci kredytowej - rata nie moze przekroczyc 65%
    dochodow po uwzglednieniu wszelkich wydatkow.
    Prawde powiedziawszy nie wiem, czy znajdziesz bank, ktory na czas ustanowienia
    hipoteki nie bedzie wymagal ubezp. na zycie. Moze GE Bank? Przy % jaki oni
    biora, byc moze nie beda chcieli polisy.

  • 3. Data: 2003-05-16 20:49:20
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "RobertR" <R...@h...pl> wrote in message
    > Witam
    > Szukam kredytu na kwote 120 000zł w CHF na 25 lat a mam 20% wkładu
    > własnego i zarabiam średnio 2900 netto na miesiąc (3 osoby w rodzinie).

    Nie bierz ubezpieczenia od banku. Kup najtansze, okresowe [na okres brania
    kredytu] i bez indeksacji.

  • 4. Data: 2003-05-17 20:29:12
    Od: "Leonardus" <l...@p...gazeta.pl>

    > hipoteki nie bedzie wymagal ubezp. na zycie. Moze GE Bank? Przy % jaki oni
    > biora, byc moze nie beda chcieli polisy.

    Ge Bank także zabezpiecza się polisą na życie na cały okres kredytowania

    Pzdr

  • 5. Data: 2003-05-18 05:46:58
    Od: t...@p...onet.pl

    Kredyt Bank sam ubezpiecza na życie. Klient za to nie płaci. Niestety
    oprocentowanie w CHF nie jest do polecenia. A może zdecydujesz się na PLN.
    Tensor1

  • 6. Data: 2003-05-19 10:23:16
    Od: RobertR <R...@h...pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

    > Kredyt Bank sam ubezpiecza na życie. Klient za to nie płaci. Niestety
    > oprocentowanie w CHF nie jest do polecenia. A może zdecydujesz się na PLN.
    > Tensor1

    Ale jeśli nie stać mnie na kredyt w CHF to tym bardziej nie stać mnie na
    PLN - przecież tam procenty sa dużo więkasze a więc i więcej muszę
    płacić miesięcznie. Już prędzej wybrał bym dolary ponieważ mam wypłatę w
    złotówkach ale równowartość iluś tam dolarów po kursie z dnia wypłaty -
    omineło by mnie ryzyko kursowe, ale i tu jest to większy procent a więc
    mniejsza zdolność niż w CHF.
    Z tego co napisał(a) jotenn wynika że MultiBank do liczenia zdolności
    używa złotówek i procentów z nimi związanych - dlaczego?

    Dzięki za odzew i pozdrawiam
    Robert R

  • 7. Data: 2003-05-19 10:56:55
    Od: "MrMrooz" <m...@U...hoga.pl>

    Użytkownik "RobertR" <R...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Z tego co napisał(a) jotenn wynika że MultiBank do liczenia zdolności
    > używa złotówek i procentów z nimi związanych - dlaczego?
    Pewnie dlatego, zebys mogl go w kazdej chwili przewalutowac bez ponownej
    oceny zdolnosc kredytowej.

    Michał M

  • 8. Data: 2003-05-19 12:28:12
    Od: t...@p...onet.pl

    > Użytkownik "RobertR" <R...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Pewnie dlatego, zebys mogl go w kazdej chwili przewalutowac bez ponownej
    > oceny zdolnosc kredytowej.
    >
    > Michał M

    A dokładniej dlatego, że bank (w odróżnieniu od klienta) musi chocby w
    minimalnym stopniu uwzględnić ryzyko kursowe przy wyznaczaniu zdolnosci
    kredytowej.
    Jak sądzisz dlaczego kredyty w walucie są mniej oprocentowane niż kredyty w
    PLN. Czy bank na tych pierwszych zarabia mniej.

  • 9. Data: 2003-05-19 22:17:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    t...@p...onet.pl writes:

    > Jak sądzisz dlaczego kredyty w walucie są mniej oprocentowane niż kredyty w
    > PLN. Czy bank na tych pierwszych zarabia mniej.

    Jasne. A przynajmniej ostatnio zarabial. Z tym ze lepiej powiedziec,
    ze na zlotowkach akurat udawalo mu sie zarabiac wiecej.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 10. Data: 2003-05-20 08:57:00
    Od: "Pan Bambaryla" <p...@u...pl>

    Użytkownik "RobertR" <R...@h...pl> napisał w wiadomości

    Witaj,

    Przemyśl, proszę, kwestię kredytu w walucie na tak długi okres.
    Oto ciekawy link na ten temat news:baakmb$kre$1@inews.gazeta.pl.

    Pzdr,
    Bam