eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiwroclawskie biletomaty › Re: wroclawskie biletomaty
  • Data: 2020-08-28 21:12:27
    Temat: Re: wroclawskie biletomaty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5f4949c6$0$17350$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 28.08.2020 o 16:35, J.F. pisze:
    >>> Dość absurdalna sytuacja z punktu widzenia prawa. Normalnie
    >>> pasażer
    >>> okazuje bilet. Jak go nie okaże, to jest dowód, że go nie ma. W
    >>> takiej
    >>> sytuacji to na MPK ciąży udowodnienie, że pasażer nie wykupił
    >>> biletu -
    >
    >> Moze i absurdalna, ale co powie policjant/prokurator/sad w takiej
    >> sytuacji?
    >> Nie okazal biletu, czy nie ma zarzutu, bo nie ma jak okazac ?

    >Policja raczej się takimi rzeczami nie zajmuje.

    Moze zostac prosto wmieszana, jak kontroler chce dowod, a obywatel sie
    pyta jakim prawem :-)

    http://mpk.wroc.pl/content/kontrola-biletow

    Jak to jest z tym ujeciem obywatelskim - mozna dac kontrolerowi w
    pysk, jesli on nie ma prawa ? :-)
    Czy zawsze ma prawo, niezaleznie od okolicznosci ?

    >Do sądu mogą to wysłać,
    >ale jeśli gość oprotestuje nakaz zapłaty, to MPK będzie musiało
    >dowieść,
    >że nie próbował wykupić. Cienko to widzę.

    "Nasze automaty zawsze sprawnie dzialaja, na co mamy zapis w
    umowie/certyfikat".

    Obawiam sie, ze sad stanie po stronie MPK, choc jak ktos wezmie
    zdolnego adwokata ...

    >>> to nie to samo, co obciążenie rachunku, bo do jego nieobciążenia
    >>> może
    >>> dojść w wyniku szeregu różnych od pasażera niezależnych przyczyn.
    >>> Gdyby
    >>> jeszcze urządzenie informowało o tym, że nie może tego rozliczyć -
    >>> no to
    >
    >> Czasem informuje.
    >> Ale to kolejny absurd - bo jak wykazac, ze poinformowalo, lub nie
    >> poinformowalo ?

    >O to mi właśnie chodzi. Jeśli istnieje możliwość, ze nie
    >poinformował,
    >no to nie ma możliwości. Ja kiedyś okradłem "AUCHAN". Kasa
    >samoobsługowa. Skasowałem, przyłożyłem kartę do tego terminala,
    >zrobiło
    >"plumk" i nawet wydrukowało potwierdzenie. Po tygodniu kasjerka,
    >która
    >mnie zna poinformowała mnie, że tamta transakcja się jednak nie
    >rozliczył, bo mieli jakiś błąd na łączach. Podobno nawet na slipie
    >miałem o tym komunikat, ale przecież nei zawsze studiuję slip. Cóż,
    >muszę z tym żyć :-)

    Wow, maja tam takie dokladne informacje z karty, czy kasjerka zna
    numery kart klientow na pamiec ?
    Czy jej cos zapikalo w chwile po Twoim wyjsciu ?

    >>> pasażer mógłby coś tam przedsięwziąć, choć jeśli nie da się
    >>> inaczej
    >>> kupić biletu, a już jest w pojeździe, no to w ogóle nie wiem, co
    >>> mógłby
    >>> zrobić.
    >> Wysiąść na następnym przystanku ?

    >Ale czemu?

    Bo nie ma mozliwosci zaplacenia za przejazd.

    http://mpk.wroc.pl/content/kontrola-biletow

    Wsiadłem do tramwaju, a kasownik nie działa, co robić?
    Jeśli kasownik wyświetla komunikat ,,Awaria. Kasownik nieczynny" lub
    jego ekran jest czarny - możesz spokojnie jechać. Kontroler będzie
    miał pewność, że chciałeś kupić bilet, ale była awaria. Jeśli automat
    wyświetla inny komunikat, próbuj zakupu do skutku. Urządzenie może być
    nieczynne tylko chwilowo. Inne przyczyny - problemy z kartą, środkami
    na niej - nie usprawiedliwiają braku biletu. Pamiętaj, każda
    transakcja jest odnotowywana w systemie operatora i jest do
    sprawdzenia.

    Ale to tylko czesc odpowiedzi, gdy jest "z winy przewoznika".
    Tylko jaka pewnosc, ze sie kasownik nie naprawi i zaraz bedzie
    kontrola ?

    A papier byl, ale widac zaczelismy oszczedzac ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1