  • 1. Data: 2006-07-25 09:38:37
    Temat: wczesniejsza spłata kredytu hipotecznego
    Od: "luks" <f...@i...pl>

    Hey

    W PKO BP powiedziano mi ze nadplacajac np 10 rat w przod nie zyskuje tym
    mniejszej raty tylko pomniejszenie kapitału do spłacenia a tym samym
    mniejsza ilosc odsetek, i nadal płace rate w takiej samej wysokosci. Czy tak
    jest w kazdym banku?

    dod

  • 2. Data: 2006-07-25 10:08:52
    Temat: Re: wczesniejsza spłata kredytu hipotecznego
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu luks porozsypywal nastepujace haczki:
    Nie. Kazdy bank ma inne zasady
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-07-25 10:25:57
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    luks wrote:

> [...]
    > mniejszej raty tylko pomniejszenie kapitału do spłacenia a tym samym
    > mniejsza ilosc odsetek, i nadal płace rate w takiej samej wysokosci. Czy tak

    Ale za to kredyt szybciej ci się skończy. Reakcja na nadpłaty zależy od
    banku i każdy ma swoje zasady, nie ma reguły. Jeśli poprosisz to pewnie
    przeliczą ci raty tak żeby okres kredytu się nie zmienił a raty zmalały.
    Mogą za to przeliczenie skasować jakąś opłatę.

    Jeśli jeszcze nie podpisałeś umowy, to możesz spróbować wynegocjować
    taki sposób naliczania nadpłat, jaki cię satysfakcjonuje.

    Karol

  • 4. Data: 2006-07-25 10:29:20
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > mniejszej raty tylko pomniejszenie kapitału do spłacenia a tym samym
    > mniejsza ilosc odsetek, i nadal płace rate w takiej samej wysokosci. Czy

    to jeden ze sposobow:

    nadplacajac placi sie mniejsza rate a okres splaty jest taki sam
    lub
    placisz rate w takiej samej wysokosci, ale skraca sie okres splaty

    BTW
    nie oplaca sie nadplacac kredytu hipotecznego, bo to najnizej na rynku
    oprocentowany kredyt, moze przytocze przyklad znajomego, ktory
    splacil szybciej kredyt hipoteczny (oprocentowany jakies 6% w pln)
    i natychmiast zaciagnal kredyt na samochod (oprocentowanie 14%),
    gdyby nadal splacal hipoteczny a auto kupil za gotowke
    wyszedlby na tym znacznie lepiej...

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2006-07-31 12:05:51
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    luks wrote on 2006-07-25 11:38:
> [...]
    > mniejszej raty tylko pomniejszenie kapitału do spłacenia a tym samym
    > mniejsza ilosc odsetek, i nadal płace rate w takiej samej wysokosci. Czy tak
    Nie, nawet w PKO BP tak nie jest. Spłaciłem część kredytu w tym banku i
    płacę raty (kapitałowe) niższe niż poprzednie. Oczywiście część
    odsetkowa też jest niższa. Jedyne co pozostaje bez zmian - to okres na
    jaki mam kredyt - i ostateczna data spłaty.

    Pozdrawiam
    Michał M