  • 11. Data: 2011-03-06 19:50:17
    Temat: Re: wbk oferta dla ciebie
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:il0nt2$270$...@n...onet.pl...

    > Zaprawdę powiadam Ci, KK to jeden z najbardziej zyskownych dla banku
    > produktów (o ile jest używana)

    Nieprawda. Typowa legenda, która wzięła się prawdopodobnie stąd, że kart
    jest wydanych na znacznie większą sumę limitów niż kredytów gotówkowych.
    Albo mogła się wziąć z innej legendy, że 90% zadłużenia na kartach nie jest
    spłacana w ramach gp. Bo też znacznie łatwiej namówić klienta na kartę niż
    na kredyt gotówkowy. Ale chętnie popolemizuję, gdybyś zechciał spróbować
    uzasadnić, że to rzeczywiście produkt bardziej zyskowny niż kredyt gotówkowy
    (na złotówkę przyznanego limitu).

  • 12. Data: 2011-03-06 20:17:13
    Od: Pablo <p...@g...com>

    > tu już musielibyśmy się zastanowić np. bank wydaje kk bez opłat, klient
    > korzysta z niej aktywnie i dostaje 1% cashback od wszystkich zakupow,
    > oczywiscie spłaca zawsze 100% zadłuzenia
    > bank coś zarobi, jest na zero czy może dokłada do interesu?
    z tego co wiem prowizje bankow za trans kartowe sawieksze niz 1%,wiec bank
    zarabia,
    nie byloby tylu kart na rynku i banki tak chetnie kart by nie wydawaly
    gdyby bylo inczej;
    wszystko zalezy od punktu widzenia, jesli wezmie sie kredyt mozna splacic
    wczesniej(z lub bez oplaty za wczesniejsza splate) a na karcie wystarczy
    raz nie splacic calosci na czas i leca odsetki.

    zastanawiajace skad taki dziwny scoring,ze akurat oferty na karte nie bylo,
    oczywiscie oferta na podstawie stalych wplywow na konto + obroty na
    rachunkach

  • 13. Data: 2011-03-06 20:33:01
    Od: " jk" <j...@W...gazeta.pl>

    MarekZ <b...@a...w.pl> napisał(a):

    > Nie mam wyników badań. Mam za to rozum.

    I wszystko jasne.

  • 14. Data: 2011-03-06 20:57:56
    Temat: Odp: wbk oferta dla ciebie
    Od: "f" <f...@c...gh>

    > Zaprawdę powiadam Ci, KK to jeden z najbardziej zyskownych dla banku
    > produktów (o ile jest używana)

    A bankierzy twierdzą, że najmniej
    Polscy klienci kart kredytowych dziela się na grupy: tacy co splacają w GP,
    tacy co nie spłacają wcale i znikoma garstka tych co placą odsetki.
    Ty miałeś na mysli tę garstkę?

  • 15. Data: 2011-03-06 21:05:13
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > A bankierzy twierdzą, że najmniej
    > Polscy klienci kart kredytowych dziela się na grupy: tacy co splacają w
    > GP, tacy co nie spłacają wcale i znikoma garstka tych co placą odsetki.
    > Ty miałeś na mysli tę garstkę?

    Tych co spłacają całość w GP jest najmniej, i tak od każdej transakcji
    bank ma około 2%
    Na reszcie wiadomo jak zarabiają

    Darek

  • 16. Data: 2011-03-06 21:09:00
    Temat: Re: Odp: wbk oferta dla ciebie
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    Tylko że rozmawiamy o karcie kredytowej w WBK, a nie o karcie
    kredytowej gdzie indziej.
    A WBK nie daje 1% cash back, nie oferuje też kart kredytowych
    bezpłatnych bezwarunkowo (w drugim roku albo bulisz opłatę, albo
    spełniasz warunek transakcyjności). Więc śmiało można powiedzieć, że
    bank w ten czy inny sposób zarabia na tym produkcie.

  • 17. Data: 2011-03-06 21:14:04
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 06 Mar 2011 22:05:13 +0100, Darek napisał(a):

    > Tych co spłacają całość w GP jest najmniej, i tak od każdej transakcji
    > bank ma około 2%

    A pokażesz jakieś źródło tej rewelacji? Najlepiej zestawienie ile oddaje
    przeciętnie sklep, ile ma z tego centrum autoryzacyje, ile bank a ile
    visa/mc (pomijając już takie drobiazgi jak grupowe ubezpieczenia, cashback
    itp).

    --
    Kojer

  • 18. Data: 2011-03-06 22:07:44
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    RobertS pisze:

> [...]
    > oczywiscie spłaca zawsze 100% zadłuzenia
    >
    > bank coś zarobi, jest na zero czy może dokłada do interesu?

    Bez obaw. Zarobi. Choć w tym wypadku pewnie niewiele... :-)

    --
    MiCHA

  • 19. Data: 2011-03-06 22:23:31
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Robert Kois pisze:

    > A pokażesz jakieś źródło tej rewelacji?

    2% to zdecydowanie za dużo, ale około 1,5% to i owszem.

    > Najlepiej zestawienie ile oddaje przeciętnie sklep,

    Zwykle ponad 2%. Ja oddaję 1,9%, a pewne półcentrum autoryzacji
    proponowało mi 1,8% (ale nie przyjąłem oferty...)

    > ile ma z tego centrum autoryzacyje,

    Nie mam absolutnej pewności, ale z moich rozmów z pracownikami różnych
    centrów wiem, że nie zostaje im niemal nic - tj przy klientach z dużymi
    obrotami zostają jakieś ułamki procenta. Centrum autoryzacji żyje przede
    wszystkim ze stałej opłaty za wynajem terminali.

    > ile bank

    Bank resztę, czyli - jak wspomniałem - pewnie gdzieś tak około 1,5%.

    > a ile visa/mc

    O ile wiem, jeśli operacja nie "przechodzi" przez visę/mc - to nic. Tj.
    jeśli dane centrum autoryzacji rozlicza się bezpośrednio z bankiem, to
    visa/mc o transakcji w ogóle nie wie. Czyli de facto te organizacje
    dostają tylko prowizję od operacji wykonywanych w Polsce przy użyciu
    zagranicznych kart. Chyba. :-)

    --
    MiCHA

  • 20. Data: 2011-03-06 23:05:20
    Od: quwert <q...@g...pl>

    Dnia Sun, 06 Mar 2011 20:23:21 +0100, RobertS napisał(a):

    > 3. jeżeli ktoś umiejętnie korzysta z KK to NIGDY nic bankowi nie
    > zapłaci, a jeszcze na niej zyska ;-)

    bzdura marketingowy bełkot

    Bank (oraz organizacje pośredniczące) zarabiają (a klient płaci) około 2-4%
    od wartości transakcji a biorąc pod uwagę fakt, że limit jest
    odnawiany/spłacany co miesiąc, w/w prowizja pobierana jest maksymalnie 12
    razy w roku od tego samego limitu, np. 3% x 12 = 36%

    Ktoś kto korzysta intensywnie z KK ma "oprocentowany" limit na KK
    od 15% do 48%