    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 28 Oct 2016 04:23:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: wakacyjne konto walutowe
    From: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu czwartek, 27 października 2016 17:37:21 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "MrMrooz" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie myl operacji.
    > DCC to cos innego.
    >
    > Teraz jak placisz za granica, to niby sama Visa przelicza na walute
    > karty po swoich kursach. Calkiem dobrych zreszta.
    > A potem bank dolicza prowizje za przewalutowanie ... i tu sie juz
    > kompletnie gubie, bo za co ?
    Obawiam się, że to Ty coś mylisz. Możesz podać konkretny przykład banku i transakcji
    za granicą w złotówkach, gdzie bank doliczył prowizję za przewalutowanie???
    Wspomniałeś mBank, ale w nim nie ma nic takiego miejsca. W regulaminie kart
    kredytowych jest napisane, że dla kart Visa, z walutą rozliczeniową inną niż waluta
    rachunku karty (czyli masz kartę w PLN, ale walutą rozliczeniową jest EUR),
    organizacja przelicza na walutę rozliczeniową, a bank z waluty rozliczeniowej na PLN
    (i wtedy dolicza prowizję). Ale jak walutą rozliczeniową karty jest PLN, to bank nie
    dokonuje przewalutowania PLN-PLN ani nie dolicza prowizji! Tak mają kart MC w mBanku.
    Co do pierwszego przykładu - karty z walutą rozliczeniową Eur - to jak zapłacisz w
    EUR, to Visa Ci nic nie przewalutuje a bank tak. Jak zapłacisz np. w USD, to Visa
    przeliczy USD na Eur, a bank Eur na PLN + prowizja. W przypadku transakcji w PLN nie
    ma żadnych przewalutowań. Bank nic nie pisze w regulaminie o transakcjach
    zagranicznych - tylko o walutach.

    W przypadku kart debetowych i np. wypłaty z bankomatu - nawet jeżeli ten przeliczy na
    PLN - może dojść prowizja za wypłatę z bankomatu zagranicznego.

    Jeżeli Twój bank pobiera prowizję za przewalutowanie transakcji PLN-PLN, tylko
    dlatego, że została zrobiona za granicą (co w przypadku sklepów internetowych???), to
    współczuję.

    Pozdrawiam
    Michał M