    From: Wojciech Kus <w...@c...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: w3cache a bezpieczenstwo e-bankow?
    Date: Fri, 15 Feb 2002 14:19:12 +0000 (UTC)
    Sender: Wojciech Kus <w...@G...Cool.Waw.PL>

    Adam_mb <m...@i...pl> napisał(a):
> [...]

    Korzystanie z w3cache _może_ mieć wpływ na jeden z aspektów bezpieczeństwa,
    a konkretnie na DOSTĘPNOŚĆ. Administrator w3cache'a może zablokować konkretne
    URL'e, choćby właśnie URL do serwisu transakcyjnego Twojego banku.
    Jeśli dodatkowo w3cache jest jedyną metodą uzyskania dostępu do WWW (typowym
    przykładem mogą tu być sieci korporacyjne) to taka blokada może być dotkliwa.

    > wydaje mi sie, ze typowy w3cache nie proxuje polaczen https, a tylko http.
    > Http i https to 2 oddzielne protokoły, w sensie, że używaja różnych portów
    > (80 i 443 na docelowym serwerze, defaultowo).

    Większość znanych mi http proxies obsłguje HTTPS, rzecz jasna bez cache'owania.
    To po prostu zwykły connect - czyste pośrednictwo bez zachowywania kopii ruchu.

    Wojtek
    --
    |___ Wojciech "Gooch" Kus ______ email: w...@c...waw.pl ___|
    |__ Nieustraszony Lowca Dzwiekow (w stanie chwilowego spoczynku ;-> ) __|