  • 1. Data: 2002-11-09 14:25:39
    Temat: uznanie karty
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    czy przy "uznaniu" karty merchant ponosi oplate?

    --
    JaKi

  • 2. Data: 2002-11-10 14:22:49
    Temat: Re: uznanie karty
    Od: "Stacho" <s...@w...USUN.pl>

    Użytkownik JaKi napisał:
    > czy przy "uznaniu" karty merchant ponosi oplate?
    >
    > --
    > JaKi

    Nie.

    --
    Pozdroo, Stacho

  • 3. Data: 2002-11-10 15:14:17
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Stacho" <s...@w...USUN.pl> napisał w wiadomości

    > Nie.

    A jak w przypadku transakcji, ktorej uznanie jest odwrotnoscia? Aklajer
    anuluje wtedy prowizje czy jest ona pobrana?

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2002-11-10 16:20:13
    Od: "Stacho" <s...@w...USUN.pl>

    > A jak w przypadku transakcji, ktorej uznanie jest odwrotnoscia? Aklajer
    > anuluje wtedy prowizje czy jest ona pobrana?
    >
    > --
    > JaKi

    Tego nie wiem. Ale jak ja kupowałem i płaciłem VC Millennium 100,00 zł,
    potem towar oddałem (bo był na prezent i się nie spodobał) to rachunek karty
    uznano na równe 100,00 zł. Wydaje mi się, że w tej kwestii powinien się
    wypowiedzieć ktoś kto ma sklep...

    --
    Pozdroo, Stacho

  • 5. Data: 2002-11-10 16:42:48
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

> [...]
    karty
    > uznano na równe 100,00 zł. Wydaje mi się, że w tej kwestii powinien się

    Heh, wlasnie o to mi chodzi - cz prowizja przy uznaniu pobierana jest od
    merchanta i czy korekta transakcji zrobiona uznaniem powoduje zwrot
    prowizji.

    To, ze kupujacy nie jest obciazany prowizja to jest wiadome - jestem ciekawy
    jak to wyglada od strony merchanta.

    Wczoraj zwrocilem towar w Praktikerze za ktory placila mama swoja karta -
    zwrot zrobiono na moja karte..Mialem przy sobie karte mamy ale skoro nie
    bylo problemow to wolalem zeby mi zmniejszylo kredyt ;) (swoja droga - czy
    mozna zrobic uznanie na karte osoby fizycznie nieobecnej - wiem ze jest to
    zlamanie rgulaminu banku co do przekazywalnosci karty - ale chodzi mi o sam
    fakt.)

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2002-11-12 10:37:16
    Od: "J.B.Globalski" <j...@i...pl>

    JaKi wrote:

> [...]
    > prowizji.
    >
    > To, ze kupujacy nie jest obciazany prowizja to jest wiadome - jestem ciekawy

    Prowizja chyba nie jest zwracana - kiedys chcialem w malym sklepie pozyczyc

    kabelek

    do przetestowania i musialem wplacic kaucje. Nie mialem gotowki, tylko karte
    a wtedy srzedawca odmowil, tlumaczac, ze zaplaci prowizje
    i bedzie stratny gdybym sie nie zdecydowal. Napisalem "chyba"
    bo to moze nie byl wlasciciel sklepu, tylko niedoinformowany pracownik...
    --
    JBG

  • 7. Data: 2002-11-12 11:45:18
    Od: "robson" <m...@N...gazeta.pl>

    JaKi <j...@g...pl> napisał(a):

    jest pobierana opłata to wiem napewno, ten problem był tutaj często
    poruszany,
    rozmawiałem ostatnio z pewnym właścicielem osiedlowego sklepu który był w
    trakcje załatwiania formalności związanych z płaceniem kartą w jego sklepie i
    gość gadał że opłata wynoisi 0,5% (z tym że gościo dobrze w tych sprawach
    obcykany nie był)

  • 8. Data: 2002-11-12 15:22:50
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    JaKi wrote:

> [...]
    > zlamanie rgulaminu banku co do przekazywalnosci karty - ale chodzi mi o sam

    Jak kiedyś prowadziłem w sklepie szkolenie (w zastępstwie Polcardu:-)))
    w zakresie uznawania kart to mi wyszło, że przy uznaniu karty nawet
    zwykłej VE nie trzeba przciągać przez czytnik; wystarczy podać nr karty
    i datę ważności z klawiatury.

    pzdr

    Tomek