  • 1. Data: 2003-02-28 19:44:59
    Temat: uwaga na Poczte - płacenie karta
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    Witam,
    pragne ostrzec osoby, które na poczcie chca za cokolwiek płacić karta.
    Na niektorych pocztach dowiedza sie, że jest to możliwe. Kłopot w tym,
    jak to sie odbywa - daleko od wyobrażenia klienta.
    Otóż terminal jest wykorzystywany jako.. bankomat, zaś transakcja jest
    gotówkowa.
    Nawet jeśli klient nie zobaczy gotówki na oczy.

    I może to dziwne, ale po zastanowieniu można zrozumieć sytuacje.
    Poczta po prostu nie chce płacić opłat dla Visy, bo musiałaby dopłacać do
    interesu - te małe % * ileś transakcji
    daja fajne kwoty. A tak prowizje od transakcji got. zapłaci klient i jest
    OK.... o ile klient rozumie, co się dzieje.
    A sądzac po sytuacji i niedoinformowaniu, to raczej nie wie. Dopiero na
    wyciągu może zauważy te kilka PLN
    prowizji...

    ZN

  • 2. Data: 2003-02-28 19:53:03
    Temat: Re: uwaga na Poczte - płacenie karta
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak to sie odbywa - daleko od wyobrażenia klienta.
    > Otóż terminal jest wykorzystywany jako.. bankomat, zaś transakcja jest

    Podaje sie PIN czy trzeba sie podpisac? I jak wyglada urzadzenie?

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 3. Data: 2003-02-28 20:35:54
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusje@.poczta.onet.pl>

> [...]
    > jak to sie odbywa - daleko od wyobrażenia klienta.
    > Otóż terminal jest wykorzystywany jako.. bankomat, zaś transakcja jest

    Na SLIPie pisze WYPŁATA zamiast SPRZEDAŻ. Jestem w stanie zrozumieć takie
    podejście gdy płacę na poczcie za rachunki - w końcu jest to forma przelewu
    i Poczta nie ma obowiazku dopłacać do tego interesu. Ale jeżeli np. kupuję
    znaczki to kupuję usługę i tu już uważam że ustawienie POSa na wypłatę jest
    przegięciem.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 4. Data: 2003-02-28 20:41:37
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Na SLIPie pisze WYPŁATA zamiast SPRZEDAŻ.

    Kolejny argument na omijanie poczty polskiej z trąbkąszerokim łukiem...

    > Ale jeżeli np. kupuję znaczki to kupuję usługę i tu już uważam że
    > ustawienie POSa na wypłatę jest przegięciem.

    ZTCW to osoba obslugujaca terminal kazdorazowo wprowadza rodzaj operacji. Z
    reguly "1" to sprzedaz, a wyplata... ?

    M.

  • 5. Data: 2003-03-01 10:51:39
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> napisał w wiadomości

    > Podaje sie PIN czy trzeba sie podpisac? I jak wyglada urzadzenie?

    normalny POS, bez pinu. Ale spisuja z dowodu :-)

    ZN

  • 6. Data: 2003-03-01 16:47:52
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > normalny POS, bez pinu. Ale spisuja z dowodu :-)

    A może to tylko "gotówkowa" nazwa

    przy zakupach w hipermarkecie np.real też pisze na wyciągu gotówka, a prowizji
    dodatkowej dla klienta nie ma.

  • 7. Data: 2003-03-02 20:41:21
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    > przy zakupach w hipermarkecie np.real też pisze na wyciągu gotówka, a
    prowizji dodatkowej dla klienta nie ma.

    na pewno jest.

  • 8. Data: 2003-03-02 20:52:04
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > pragne ostrzec osoby, które na poczcie chca za cokolwiek płacić karta.

    Proponuje czytac regulaminy i inne dokumenty do kart - pisze w nich ze
    platnosci na poczcie moga byc traktowane jako wyplata gotowki (vide wniosek
    o KK w Citku)

    --
    JaKi

  • 9. Data: 2003-03-03 08:32:18
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > prowizji dodatkowej dla klienta nie ma.
    >
    > na pewno jest.

    A jaką kartą ???? Kredytową ???
    Bo na VE, ME napewno nie ma.

  • 10. Data: 2003-03-03 18:19:31
    Od: "<--Marcin B.-->" <W...@w...pl>

    Zbyszek z konta: z...@o...pl napisał(a) w artykule:

    Kiedyś w PKO BP SA płaciłem rachunek za kredyt i przy okienku były naklejki
    kart. Zapłaciłem więc kartą. Na wyciągu doliczyli mi 15 zł. A 50 metrów
    dalej miałem bezpłatny bankomat. :-))
    Nic nie podpisywałem przy transakcji kartą.

    --
    Pozdrawiam - Marcin B.