  • 1. Data: 2003-12-09 20:55:24
    Temat: strategia oszczedzania w mBanku
    Od: "jAKub2" <o...@l...net2>

    Nie znam sie specjalnie na funduszach inwestycyjnych, ale opracowalem taka
    strategie oszczedzania. Co o niej mysliscie ?

    1. Teraz wlozymy kilkanascie tys zl w seb4 - rosnie on nawet gdy inne
    spadaja.
    2. Kilka tys zl umiescimy w seb1 - ma on sporo akcji, poniewaz w gospodarce
    mamy zastoj, obligacje ostatnio tez nie specjalnie ida to fundusz ten w
    ostatnich 3 miesiacach nie zarabia, ale tez nie traci.

    Bedziemy obserwowali sytuacje w gospodarce. W perspektywie inwestycji jakie
    naplyna do Polski i jakie polskie firmy moga uczynic w momencie intergracji
    z UE jest szansa na jakies wzrosty.

    Jesli zacznie sie hossa to dokonamy konwersji seb4 na seb1. Jesli uznamy, ze
    jest bardzo dobrze na rynku akcji, to mozliwe ze wszystko przelejemy na
    seb3.

    Co o tym mysliscie ? Wydaje mi sie, ze ryzyko jest niewielkie. Cala
    inwestycja oczywiscie poprzez mBank.

  • 2. Data: 2003-12-09 21:44:36
    Temat: Re: strategia oszczedzania w mBanku
    Od: s...@x...wp.pl (si.plus)

    Może jak prowadzisz taki serwis to napiszesz jakiś poradnik na ten temat .
    Kest taki serwis , który
    od stycznia sprzedawać będzie książki elektroniczne . Jest to moim zdaniem
    skuteczniejsze bo trafiają tam tysiące ludzi i mam nadzieję tysiące b ęd a
    kupowały .Zobacz.
    http://www.zlotemysli.pl/?id_c=3926
    Ja już ma wybraną jedną pozycję właśnie poradnika o
    e-biznecie a otwierają dopiero w styczni .

    Artur Robaczewski

  • 3. Data: 2003-12-09 23:23:05
    Od: "wlos" <s...@g...pl>

> [...]
    > skuteczniejsze bo trafiają tam tysiące ludzi i mam nadzieję tysiące b ęd a

    ta miliony beda kupowaly.. zyski nieograniczone
    MLM rulez
    jak mnie to wkurza..
    niedlugo beda ebooki "jak wymienic zarowke"
    "jak zmienic kolo w samochodzie"
    i podobne o zawartosci tej z allegro...

    > http://www.zlotemysli.pl/?id_c=3926
    > Ja już ma wybraną jedną pozycję właśnie poradnika o
    > e-biznecie a otwierają dopiero w styczni .

    zeby sie ebook sprzedal to musze miec gwarancje
    ze jego zawartosc jest warta ceny.
    Zanim sobie kupie ksiazke (papierowa) to przegoogluje pol netu
    zeby wiedziec kto ja chwali, a kto gani i dlaczego bo
    ja kasy w bloto nie wyrzucam

    myslicie ze za jak cena bedzie niska to sie ludzie rzuca?

    a wogole to nie odpowiedziales na temat
    jak masz jakas oferte konkretna oferte to pisza na priv
    a nie na grupe zeby ludzie w linka klikali

    na ten adres trafilem zupelnie niechcacy juz wiele razy

  • 4. Data: 2003-12-10 07:21:55
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    jAKub2 napisal/a:

> [...]
    > przelejemy na seb3.
    >
    > Co o tym mysliscie ? Wydaje mi sie, ze ryzyko jest niewielkie. Cala

    Ja widze takie ciemne punkty w Twoim rozumowaniu:
    1. wzrost inwestycji związany z wejściem Polski do UE - bardzo skromnie się
    to zapowiada, od kilku lat jest coraz gorzej, nie ma też powodów
    przypuszczać, że polskie firmy zaczną jakieś ekspansje.
    2. podatek od zysków na giełdzie - nie wiem, czy w końcu ma wejść od
    stycznia, ale na pewno utrudni nadejście hossy

    Ale oczywiście nie jestem prorokiem i zrobisz jak uważasz :))

    Zbiggy

  • 5. Data: 2003-12-10 09:35:58
    Od: "Krzyś" <p...@p...fm>

    Użytkownik "jAKub2" <o...@l...net2> napisał w wiadomości
> [...]
    > seb3.
    >
    > Co o tym mysliscie ? Wydaje mi sie, ze ryzyko jest niewielkie. Cala

    Na podobnych manewrach w październiku i listopadzie straciłem tylko 700 zł.
    Tak więc tylko palec boży i szczęście. FI uważam za marną drogę
    inwestowania.
    Pozdrowienia
    Krzyś

  • 6. Data: 2003-12-10 12:52:46
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    > Na podobnych manewrach w październiku i listopadzie straciłem tylko 700 zł.
    > Tak więc tylko palec boży i szczęście. FI uważam za marną drogę
    > inwestowania.

    To ze Ty straciles, to nie znaczy ze spekulacja jednostkami FI to kiepska
    metoda. Zakladam, ze nie masz zbyt wielkiego pojecia o inwestowaniu,a decyzje
    o konwersjach podejmowales "na czuja". Jesli tak to polecam najpierw poczytac
    nieco na ten temat, jest mnostwo literatury. Jesli natomiast sie myle, to
    podaj jaki system inwestycyjny stosowales? Oparty na analizie technicznej czy
    fundamentalnej? Podaj jakies parametry: zasady otwierania pozycji, wielkosc
    pozycji, sygnaly wejscia, wyjscia, jakie szerokie stopy miales, itp.

    FI mbanku nie nadaje sie do krotkoterminowej spekulacji z racji opoznien w
    realizacji zlecen (2 dni), choc niektore (SEB) pozwalaja na szybkie
    odkupienie jednostek, tzn. zlecenie zlozone do 7 rano jest realizowane tego
    samego dnia (poza SEB4, bo ten tylko w srody). Natomiast dla inwestora
    grajacego na trendach srednioterminowych i dluzszych mozliwosc bezplatnych
    konwersji to rewelacja. Oczywiscie bez gruntownej wiedzy np. o AT, wynik
    takiej zabawy jest latwy do przewidzenia. Np. jakub2 pisze ze "w gospodarce
    mamy zastoj", co jest nieprawda. Wzrost PKB w tym roku bedzie ok. 3,5%. Tak
    wiec nie polecam podejmowania decyzji inwestycyjnych na podstawie blednych
    danych. Zreszta nie same dane makro- czy mikroekonomiczne sa wazne, ale to
    jak rynek reaguje na nie. Czesto odwrotnie niz sie wszyscy spodziewaja,
    zgodnie z zasada ze gielda dyskontuje przyszlosc oraz zasada "kupuj plotki,
    sprzedawaj fakty".

    Powodzenia i przyjemnej nauki
    Karolew

  • 7. Data: 2003-12-10 17:45:26
    Od: "Krzyś" <p...@p...fm>

    Użytkownik " Karolew" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wielkosc
    > pozycji, sygnaly wejscia, wyjscia, jakie szerokie stopy miales, itp.

    pytanie dotyczyło funduszy inwestycyjnych !Dziękuję za wykład- analiza
    techniczna do Fi ? analiza fundamentalna - do FI w mbanku. Rany boskie!!!
    Krzyś

  • 8. Data: 2003-12-11 11:02:52
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    > pytanie dotyczyło funduszy inwestycyjnych !Dziękuję za wykład- analiza
    > techniczna do Fi ? analiza fundamentalna - do FI w mbanku. Rany boskie!!!

    Wlasnie o to chodzi! Co myslales, ze mozna bezkarnie robic konwersje
    opierajac sie na prognozie pogody czy rzucie moneta? Prosilem Cie o podanie
    twojej technologii dokonywania transakcji, nie doczekalem sie.
    Skoro fundusze inwestuja na gieldzie to analiza techniczna jest jak
    najbardziej przydatna. Bez jasnych kryteriow inwestowania obojetnie czy we
    fundusze czy bezposrednio na gieldzie, jestes skazany na straty. Chyba ze
    zamierzasz stosowac zasade buy and hold przez kilkadziesiat lat. Ale skoro
    probowales spekulowac to musisz miec odpowiednie narzedzia do tego celu.
    Mozesz bez problemu przeprowadzic analize techniczna FI, np. na Interii.
    Ponadto poniewaz wiele funduszy akcyjnych ma w portfelu odwzorowany lepiej
    lub gorzej indeks WIG20, wystarczy wiec ze posluzysz sie analiza techniczna
    indeksu WIG20 lub nawet WIG. Jesli przeanalizujesz zachowania wycen funduszy
    akcyjnych, to wiekszosc z nich rosnie gdy rosna indeksy i spada gdy indeksy
    spadaja. Roznica polega jedynie na tym, ze najczesciej mniej rosna lub
    spadaja niz indeksy. Zwiazane jest to m.in. z tym ze maja oprocz akcji
    rowniez obligacje i bony oraz ze sklad portfela rozni sie nieco od skladu
    indeksu. Zrob sobie analize techniczna funduszu akcyjnego i indeksu.
    Podobienstwo bedzie uderzajace.
    Sa oczywiscie fundusze wyspecjalizowane, np. DWS Top 25 Malych Spolek. W tym
    przypadku mozesz zrobic AT funduszu lub indeksu DWS MS.

    Co do analizy fundamentalnej, to z nia jest wiekszy klopot. Z powodu opoznien
    w podawaniu skladu portfeli (co pol roku i to po min. 2 mies.) przez TFI,
    ciezko jest przeprowadzic taka analize dla spolek wchodzacych w sklad
    portfela. Mozna natomiast dokonac analizy fundamentalnej calej naszej
    gospodarki.
    Osobiscie jednak polecalbym analize techniczna, bo jest bardziej obiektywna i
    ujmuje rozne czynniki wplywajce na kurs akcji, a dzieki temu na kurs FI.
    Gdybys chcial sobie poszerzyc wiedze polecam Murphy "Analiza tech. rynkow
    finansowych". Zerknij tez raczej na pl.biznes.wgpw, bo tutaj wiele sie nie
    dowiesz.
    Coz, amatorzy na gieldzie sa zawsze dostarczycielami pieniedzy, choc
    niezbednymi ;-)

    Karolew

  • 9. Data: 2003-12-11 12:21:46
    Od: "Fender" <fender@usun_to_z_adresu.aleksandry.v1.pl>

    > Osobiscie jednak polecalbym analize techniczna, bo jest bardziej
    obiektywna i
    > ujmuje rozne czynniki wplywajce na kurs akcji, a dzieki temu na kurs FI.

    Analiza techniczna w oderwaniu od fundamentów to bullshit, niezależnie od
    rynku, którego dotyczy. Tyle analiz, ile osób ją wykonujących. Obiektywizm
    tej metody w porównaniu do analizy fundamentalnej jest własnie bardzo mały.
    Jest to fajne narzędzie wspomagające ale nie może być traktowane jako
    jedyne.

    > Karolew

    Pozdrawiam

    Fender

  • 10. Data: 2003-12-11 15:58:20
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > tej metody w porównaniu do analizy fundamentalnej jest własnie bardzo mały.
    > Jest to fajne narzędzie wspomagające ale nie może być traktowane jako

    Z pozoru wydaje sie ze masz racje i najlepiej laczyc obydwie metody. Problem
    polega jednak na tym, ze nie jestes w stanie dotrzec do wszystkich informacji
    makro i mikro, albo inni sa blizej niz Ty - insiderzy. Zanim Ty sie dowiesz o
    czyms waznym, to cena zdazy juz spasc lub wzrosnac o wiele procent. Poza tym
    nie da sie przetrawic tego ogromu wiedzy ze spolek i danych makro - doba ma
    tylko 24h. A na domiar zlego rynek nie zawsze reaguje tak jak teoretycznie by
    wynikalo ze powinien reagowac na dana informacje. AT wiec to dobry wybor,
    pozwala nie reagowac na szum informacyjny, a zajac sie wykresem, w ktorym sa
    zawarte wszystkie informacje i reakcja rynku na nie. Wykres jest wiec bardzo
    obiektywny, natomiast interpretacja oczywiscie juz nie. Ale to duza zaleta
    AT - mozna ja dostosowac do wlasnych preferencji.
    Jest jeszcze inny problem analizy fundamentalnej, mianowicie zdarza sie
    czesto ze rynek w pewnych okresach wycenia dany walor duzo powyzej lub duzo
    ponizej teoretycznej wartosci danej spolki. Nie da sie wytlumaczyc np. ceny
    350zl za Optyka analiza fundamentalna, a tyle kosztowal ponad 3 lata temu. Za
    to kierujac sie tylko i wylacznie AT da sie zarabiac na takich szalenstwach
    tlumu. Przypomnij sobie tez Nasdaq na poziomie 5100 pkt 3 lata temu i 1100
    nie tak dawno, a obecnie jest przy 1900.
    Wazne jest takie pytanie: w jakim horyzoncie czasowym sie inwestuje. Jak ktos
    jest spekulantem operujacym w ciagu 1 dnia, to na nic mu AF. Ale nawet kilka
    mies. to moze byc za krotko. Wytlumacz wzrost naszej gieldy z 1000 pkt do
    1750 w tym roku, nastepnie spadek do 1400 w miesiac. Zadna fundamentalna
    analiza nie jest w stanie tego wyjasnic, bo trend=kasa+psychologia, a do
    analizy tego nadaje sie tylko AT. Chodzi przeciez o to aby regularnie
    zarabiac na rynku, a nie miec tylko racje i czekac latami az rynek doceni
    Twoja spolke. Choc jak ktos jest bardzo cierpliwy to moze rowniez zarabiac w
    ten sposob.

    Wniosek jest wiec prosty: mozna kierowac sie tylko AT w oderwaniu od AF i
    zarabiac bez problemu na roznych rynkach, nie majac zielonego pojecia o
    fundamentach danego rynku. Natomiast sama AF moze doprowadzic inwestora do
    bankructwa np. zanim rynek wyceni dana spolke wg jej wartosci ksiegowej.
    Tak na marginesie to sprobuj pograc na kontraktach terminowych lub Forexie
    przy lewarze 1:100 kierujac sie AF.

    Karolew

    P.S.1 Oczywiscie stworzenie dobrego systemu inwestycyjnego wymaga oprocz
    samej AT rowniez kilku innych elementow, ale to jest juz osobny temat.

    P.S.2 Przypominam, ze tematem dyskusji bylo podejmowanie decyzji o
    konwersjach miedzy roznym FI. Czym kierowac sie w tym przypadku, co
    proponujesz?