  • 71. Data: 2004-03-29 18:07:44
    Temat: Re: sprzedawcy laptopow - nagminne zachowanie przy platnosci karta
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    Mon, 29 Mar 2004 00:03:29 +0200, na pl.biznes.banki, Rafal Urbanelis w
    wiadomości <news:c47i2g$9v5$1@news.onet.pl> napisał(a):

    > nie probowalem nigdy, ale jestem przekonany ze powinno sie dac.

    A ja próbowałem. Sprzedawca odpowiedział, że mowy nie ma.

    > co wiecej wiem, ze ludzie w Europie Zachodniej tak robia (nie wiem jak z PL)
    > pozdrawiam,

    Widocznie tam są albo marże sprzedawców wyższe, albo marże wystawcy
    karty niższe :)

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 72. Data: 2004-03-30 08:12:34
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    > Standardowa marza w przypadku sprzetu komputerowego jest taka,
    > ze cena ze sklepu jest przynajmniej o 20% wyzsza niz ta uzyskana - przy
    > _minimalnych_ obrotach - od hurtownika (przymuje, ze brutto w hurtowni
    > = netto w sklepie, i to sie mniej-wiecej zwykle zgadza).

    to nawet nie jest śmieszne - nie masz pojęcia o rynku komputerowym - sam
    prowadze 2 sklepy i wiem, że 20% marży to jest na kabelkach i płytach CD -
    na zestawie za 2500-3000 zarabia sie 5%

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2004-03-30 13:57:21
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    Omówienie podobnej sytuacji:

    Czytelnik Bankier.pl chciał w sklepie z artykułami komputerowymi kupić
    upatrzony od dawna monitor. Sklep kazał mu zapłacić więcej, gdyż chciał
    zapłacić kartą. Czy takie postępowanie jest zgodne z prawem?
    W imieniu CKC Pekao wątpliwości wyjaśnił rzecznik prasowy Pekao SA - Pan
    Robert Moreń.

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1081189

    Pozdrawiam
    Karolina

  • 74. Data: 2004-03-30 14:13:27
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Karolcia <c...@p...onet.pl> wrote:

    > [url]

    A musicie w taki sposób reklamować swój serwis?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 75. Data: 2004-03-31 06:23:11
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Karolcia" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapłacić kartą. Czy takie postępowanie jest zgodne z prawem?
    > W imieniu CKC Pekao wątpliwości wyjaśnił rzecznik prasowy Pekao SA - Pan

    No i gdzie ta odpowiedź? :P

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 76. Data: 2004-03-31 23:18:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "gasper" <g...@p...com> writes:

    > btw - idź kupić samochód i powiedz, że chcesz zapłacić karta (salon ma
    > naklejki Visy) - wyśmieją Cie - a Visa i tak sie Cieszy, że za drobiazgi
    > przyjmują płatności kartą

    Dlaczego maja kogos wysmiac? No chyba ze "bank" nie da autoryzacji
    na transakcje, a jak wiemy dzielenie sumy na czesci jest
    niedopuszczalne :-)

    Nie wiem dlaczego mieliby kogokolwiek wysmiac. Choc te np. 4% rabatu
    moze byc korzystniejsze. Ale to tylko przy zaplacie przelewem...
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 77. Data: 2004-03-31 23:29:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "gasper" <g...@p...com> writes:

    > to nawet nie jest śmieszne - nie masz pojęcia o rynku komputerowym - sam
    > prowadze 2 sklepy i wiem, że 20% marży to jest na kabelkach i płytach CD -
    > na zestawie za 2500-3000 zarabia sie 5%

    To wytlumacz mi gdzie popelniam blad, porownujac ceny w sklepach
    (nie takich malenkich, ale takich ktore sa juz pare lat na rynku
    - kazdy moze sprawdzic ceny w sieci) do cen, ktore _ja_sam_ place
    w hurtowni (wiec chyba je znam, choc moze nie kazdy moze je latwo
    sprawdzic)?

    Albo gdy porownuje ceny SRP do tych moich, co czesto na jedno
    wychodzi?

    Nic nie pisalem o "zestawach", gdyz a) takich rzeczy hurtownie
    nie sprzedaja (chyba, nigdy mnie to nie interesowalo - kupuje
    podzespoly itp), b) chodzilo o komputery przenosne a nie zestawy.

    Znajomy sklada komputery i kiedys mowil, ze zarabia na sztuce 100-150 zl,
    i ze jest to mniej niz w sklepach. To sie nawet mniej-wiecej zgadza
    z Twoja wersja, tyle ze to zupelnie inna bajka.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 78. Data: 2004-04-05 09:11:00
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>

    > Dlaczego maja kogos wysmiac? No chyba ze "bank" nie da autoryzacji
    > na transakcje, a jak wiemy dzielenie sumy na czesci jest
    > niedopuszczalne :-)

    Jakie dzielenie jest niedopuszczalne? To, że klient płaci część należności
    gotówką, a część kartą? Albo część należności jedną kartą a część drugą?
    Obie sytuacje już widziałem (jedna w sklepie, druga w klinice stomatologicznej).
    Chyba że o jeszcze inne dzielenie chodzi.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 80. Data: 2004-04-05 17:04:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl> writes:

    > Jakie dzielenie jest niedopuszczalne? To, że klient płaci część należności
    > gotówką, a część kartą? Albo część należności jedną kartą a część drugą?

    To teoretycznie nie (dzielenie na kilka transakcji ta sama karta - tak).

    Tyle ze ja bym jednak wolal ten rabat przy platnosci gotowkowej
    (czytaj - przelewem)...
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 79. Data: 2004-04-05 17:04:57