  • 21. Data: 2008-10-24 19:21:35
    Temat: Re: spready
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-24, sorden <s...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Zgadza sie. Znam w momencie podpisywania umowy. Tylko oni pozniej
    > zmieniaja ;] Taka loteria ;)

    A wiesz po ile będzie 10 jajek za miesiąc i za rok, w Twoim osiedlowym
    sklepie? Patrz. Też loteria. :>

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2008-10-24 19:37:07
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > A wiesz po ile będzie 10 jajek za miesiąc i za rok, w Twoim osiedlowym
    > sklepie? Patrz. Też loteria. :>

    Wiem ile kosztuja w momencie zawierania transakcji kupna/sprzedazy i
    wystarczy. To mi pozwala realnie oszacowac koszt 10 jajek, a przyszle
    zmiany marzy/cen nie wplywaja na koszt tych 10 jajek i nikt nie kaze mi
    doplacac.

    --
    in

  • 23. Data: 2008-10-24 20:13:24
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > W dolku cen mieszkan...
    jeżeli to mieliście na myśli to w pełni się zgadzam ;-)
    natomiast jest też grupa, która nabyła mieszkania na górce i wtedy kiedy
    kurs walut był znacznie niższy niż teraz, efekt jest taki, że płacą
    wyższe raty, a wartość rynkowa nabytych nieruchomości spadła...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2008-10-24 20:35:46
    Od: sorden <s...@w...pl>

    RobertS wrote:

> [...]
    > kurs walut był znacznie niższy niż teraz, efekt jest taki, że płacą
    > wyższe raty, a wartość rynkowa nabytych nieruchomości spadła...

    W ciagu 30 lat to im sie jeszcze kilka razy bedzie zmieniac, grunt zeby
    finalnie wyszli na swoje ;)

    --
    in

  • 25. Data: 2008-10-24 20:43:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-24, sorden <s...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > wystarczy. To mi pozwala realnie oszacowac koszt 10 jajek, a przyszle
    > zmiany marzy/cen nie wplywaja na koszt tych 10 jajek i nikt nie kaze mi

    Ale kupujesz "tu i teraz", czy "dostawa jajek przez 30 lat"? Wiesz ile
    będziesz płacić za te jajka przy tej drugiej opcji? Chcesz wiedzieć "tu
    i teraz", to bierz kredyty krótkoterminowe.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2008-10-24 20:50:02
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Ale kupujesz "tu i teraz", czy "dostawa jajek przez 30 lat"? Wiesz ile
    > będziesz płacić za te jajka przy tej drugiej opcji? Chcesz wiedzieć "tu
    > i teraz", to bierz kredyty krótkoterminowe.

    Sęk w tym, ze nawet przy kredycie na 2 miesiace moga wydymac. I nic im nie
    zrobisz.
    Co do jajek. To chyba nienajlepszy przyklad, porownujac do rynku
    kredytowego, ale umowa np. 3 letnia na uslugi telefoniczne jest duzo
    sensowniejsza. Chocby prad, czy cokolwiek poszlo w gore o 100% to i tak
    bedziesz placil w/g cennika zalaczonego do umowy. Przy spreadzie bank
    podniesie ci kiedy bedzie chcial i nawet nie musi o tym poinformowac.

    --
    in

  • 27. Data: 2008-10-24 20:52:21
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > W ciagu 30 lat to im sie jeszcze kilka razy bedzie zmieniac, grunt zeby
    > finalnie wyszli na swoje ;)

    kto wie co się wydarzy w ciągu kolejnych 30 lat...;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 28. Data: 2008-10-24 20:53:25
    Od: sorden <s...@w...pl>

    RobertS wrote:

    > kto wie co się wydarzy w ciągu kolejnych 30 lat...;-)

    kto wie...

    --
    in

  • 29. Data: 2008-10-24 21:15:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-24, sorden <s...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > sensowniejsza. Chocby prad, czy cokolwiek poszlo w gore o 100% to i tak
    > bedziesz placil w/g cennika zalaczonego do umowy.

    Na 2-3 lata to też można dostać kredyt według stałej stawki procentowej.
    A taki TVK, czy operator telefoniczny oczywiście też może zmienić taryfę
    i się już zdarzało że to robił, więc to nie jest takie znowu niezwykłe.

    Jak Ci się nowe warunki kredytu nie podobają, zawsze możesz próbować go
    refinansować w innym banku.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2008-10-24 21:16:50
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > i się już zdarzało że to robił, więc to nie jest takie znowu niezwykłe.
    >
    > Jak Ci się nowe warunki kredytu nie podobają, zawsze możesz próbować go

    Eee nie o tym byla mowa. Mowimy o spreadzie a nie o warunkach jako takich
    kredytu, czy tez stawkach procentowych. SPREAD ;)

    --
    in