  • 1. Data: 2009-01-18 16:10:56
    Temat: spłata raty w CHF
    Od: Akastefan <a...@o...eu>

    Witam grupowiczów!

    W nawiązaniu do ostatniej rekomendacji Komisji Nadzoru Finansowego,
    zalecającej bankom umożliwienie spłaty rat w walucie obcej przy kredycie
    indeksowanym jej kursem - czy ktoś z Was wnioskował o coś takiego w swoim
    banku? Szczególnie interesuje mnie Polbank.
    Dodatkowo słyszałem, że od lipca 2009 taka możliwość zostanie narzucona
    bankom alnie nie mogę znaleźć potwierdzenia tej informacji. Czy ktoś może
    to potwierdzić i podlinkować źródło?

    Taka opcja to kilkadziesiąt PLN do przodu co miesiąć, jeżeli trafi się dobry
    kurs. Ciekaw jestem jakie macie informacje/doświadczenia na ten temat.

    z góry dzięki za informacje, pozdrawiam
    --
    Stefan

  • 2. Data: 2009-01-18 17:47:29
    Temat: Re: spłata raty w CHF
    Od: Adam <A...@g...com>

    http://www.knf.gov.pl/aktualnosci/rekomendacja_s_bis
    .html

  • 3. Data: 2009-01-18 18:38:44
    Od: Akastefan <a...@o...eu>

    Adam wrote:

    > http://www.knf.gov.pl/aktualnosci/rekomendacja_s_bis
    .html

    Pod latarnią najciemniej ;-)

    Thx.

    Ciekawym, czy ktoś już to praktykował.

    pozdrawiam
    --
    Stefan

  • 4. Data: 2009-01-18 22:36:51
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 18 Sty, 19:38, Akastefan <a...@o...eu> wrote:
    s.html

    > Pod latarnią najciemniej ;-)
    >
    > Thx.
    >
    > Ciekawym, czy ktoś już to praktykował.
    >
    > pozdrawiam
    > --
    > Stefan

    Koleżanka spłaca tak w BZWBK tylko czasami problem jest z dostaniem
    franków w kantorze.

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 5. Data: 2009-01-19 10:16:00
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Akastefan pisze:
> [...]
    > kurs. Ciekaw jestem jakie macie informacje/doświadczenia na ten temat.

    Zarobisz kilkadziesiat zlotych, o ile bank nie wezmie prowizji za
    wplate, a stracisz czas i nerwy na stanie w kolejkach w banku i kantorze.

    Dopoki nie masz konta walutowego i nie zarabiasz w CHF, to wydaje mi
    sie, ze nie zyskasz zbyt wiele.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 6. Data: 2009-01-19 22:11:26
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Akastefan pisze:
> [...]
    > indeksowanym jej kursem - czy ktoś z Was wnioskował o coś takiego w swoim
    > banku? Szczególnie interesuje mnie Polbank.
    banki mogą się z tego łatwo wymigać - utworzą rachunek techniczny do
    spłaty w CHF, ale odmówią obsługi kasowej w CHF i po zawodach.

    Rekomendacja wejdzie w życie na przełomie 2009/2010, ale niewiele zmieni
    w w/w kwestii...

  • 7. Data: 2009-01-19 23:33:28
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Radek Wroclawski wrote:

    > banki mogą się z tego łatwo wymigać - utworzą rachunek techniczny do
    > spłaty w CHF, ale odmówią obsługi kasowej w CHF i po zawodach.

    ale to juz bedzie pol biedy. samemu bedzie mozna wybrac dzien
    przewalutowania. przy dobrym kursie, mozna wtedy robic zapasy nawet na
    kilka miesiecy.

    --
    in

  • 8. Data: 2009-01-21 21:58:02
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "sorden" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ale to juz bedzie pol biedy. samemu bedzie mozna wybrac dzien
    > przewalutowania. przy dobrym kursie, mozna wtedy robic zapasy nawet na
    > kilka miesiecy.

    A wtedy frank zacznie spadać na łeb na szyję ;-)

    Dla mnie to rozwiązanie spłaty rat w walucie jest o tyle bez sensu, że gdy
    wszyscy się na to rzucą, gdy zrobi się tłok w kantorach i zabraknie w nich
    CHF, to automatycznie cena poleci w górę, a w rezultacie wyjdzie na to, że
    to kantory będą miały większy spread niż banki ;-)

  • 9. Data: 2009-01-22 14:34:59
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    sorden pisze:
    > ale to juz bedzie pol biedy. samemu bedzie mozna wybrac dzien
    > przewalutowania. przy dobrym kursie, mozna wtedy robic zapasy nawet na
    > kilka miesiecy.
    a orientowałeś się ile kosztuje przelew w CHF między bankami w Polsce?
    Dużo...