  • 61. Data: 2020-04-06 10:32:51
    Temat: Re: spekulacja walutami
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > 0 zł.

    Walutowy przelew za 0zł? Chyba tylko w koncie Prestige World...
    M.

  • 62. Data: 2020-04-06 15:09:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-04-02 o 16:24, s...@g...com pisze:

    >Kurs $ dotknął 4,20. W tym momencie kupiłbym 100$. Sprzedam za 4,25
    >lub dokupię 200$ za 4,15.

    Szymonie, ale czemu "bym" ?
    Zarabiaj ...

    J.

  • 63. Data: 2020-04-06 15:23:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Akceptowalne - wyciagniesz 16$ i sie odkujesz :-)

    Raczej nie (przy czym to jest stwierdzenie ścisłe, w kontekście rachunku
    prawdopodobieństwa).

    > W zasadzie tak, ale dokladne policzenie tego jest trudniejsze.

    Niewydajemisię :-)

    > Albo co gorsza - sami je tworza ...

    To nie jest wcale żadne "albo".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 64. Data: 2020-04-06 15:43:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Raczej nie (przy czym to jest stwierdzenie ścisłe, w kontekście
    >rachunku
    >prawdopodobieństwa).

    >Niewydajemisię :-)

    No coz - mozna kazde losowanie potraktowac oddzielnie.
    Wtedy np stawiasz 16, z mozliwoscia wygrania 32, ale z pr-stwem 18/37

    Opracowac jednak calosciowy przypadek algorytmu gdy zaczynasz np z
    1023$, wydaje mi sie trudne.

    Pozostaje dowod praktyczny - kasyna jeszcze nie padaja.
    Ale .. jest np limit na stole ...

    J.

  • 65. Data: 2020-04-06 23:27:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e8a119b$0$542$6...@n...neostrada.pl

    > : Jak jedziesz przez gesta mgle to jedziesz 100km/h?

    > krótki czas 100 km/h i chyba wtedy zadzwoniłem z komórki, ale nie

    https://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/kore
    spondencja-klasowa/
    z tym rektorem to pomyłka,
    Bo to zwrot był retoryczny, zjadłem gęś, za dżem dziękuję!

    ~40 km/h jechałem po czystej ;) drodze -- bez białych pasków.
    (na krawędziach czy pośrodku jezdni)
    Widziałem krawędź jezdni (granice pomiędzy asfaltem i poboczem)
    tuż przed samochodem -- może metr, może dwa metry... Kilkadziesiąt
    km za Augustowem w kierunku Białegostoku -- jechaliśmy z Kukli,
    ale tak gęsta mgła była tylko ;) na kilkudziesięciu (może 40?) km;
    poza tymi kmkm była rzadsza ;) mgła.

    > - poprawą wizerunkową (trzeba by usunąć klej i kleić

    Może kiedyś czymś wydłubię nadmiary -- skleiłem niepoprawnie
    zmontowane zawiasy, stąd ten nadmiar kleju. (epoksydowego)

    > 64W10 (też zaktualizowany do końca) pracuje prawie bez
    > zarzutów -- sporadycznie potrafi znienacka zawiesić się
    > podczas oglądania filmów w przeglądarce internetowej;

    Usiłowałem zagotować go filmami, by zawiesić -- nic z tego!
    CPU dochodził do 80°C a GPU tylko do 40°C -- ale nie wiem,
    które czujniki konkretnie... ;) Tak czy siak chłodzenie
    nawala, skoro jest tak duża różnica temperatur. Nie wiem,
    dlaczego sporadycznie potrafi zawiesić się.

    > dzieje się to tak rzadko, że nie potrafię niczego więcej
    > o tym powiedzieć. (nawet tego, czy ma to związek
    > z konkretną przeglądarką)

    > https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pande
    mic_in_Poland

    > 4102/3627=1.13096222774

    Dziś o 17:38 uznanych za chorych było 4413 osób.

    > Od dziś nie korzystam już z ciemnych okularów, gdyż

    Znów korzystam -- wmontowałem zauszniki z innych okularów.
    Próbowałem wymienić sam teleskop zausznika, ale nie zdołałem
    wyjąć uszkodzonego, gdyż urwał się paskudnie...

    Mikroskopijne wkręty dodrze widać -- po solidnym powiększeniu.
    Gorzej z trzymaniem rękami -- są dla mnie jakby ;) za małe. ;)
    (są magnesowane? -- niekoniecznie)

    > Ostatecznie chyba mogę zamówić via net -- wiem, co mi potrzeba
    > ze szkieł... Gorzej z oprawCami... Teraz bym chciał solidne,
    > stabilne (z poprzeczką górną) i zakrywające całe pole widzenia...
    > Lewe oko nie widzi, ;) zaś prawe bym dał: +3 sfera, +2 cylinder
    > w osi 75°... ;) (uwzględniając ponawiany błąd wielu optyków,
    > dodających ~15° z przyczyn mi nieznanych)

    Nie znam rozstawu źrenic -- niby 62 mm, ale niezbyt ;) symetrycznie.
    [optyk ma dokładność/staranność rzędu 10 mm? do tego dochodzą
    ,,regulacje'' na noskach oprawek?] Jeszcze długość zauszników,
    szerokość mostka... Gdzieś ;) w necie zawarłem instrukcję wg
    której można obliczyć średnice soczewek, mając wymiary ramek...
    Im mniejsza średnica -- tym lżejsze okulary.

    > Wczoraj cena ropy naftowej skoczyła w gorę, więc chyba USD

    Ale w Auchan paliwo w poniedziałek było tańsze o 5 gr za
    litr ON niż w sobotę. [ON tańszy, ale co z Nią?]

    > do widzenia (i prowadzenia biznesów) we mgle...
    >
    > https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/slowacki-anh
    elli.html
    > https://www.youtube.com/watch?v=EKLDvzxLOu0 <-- PRZEMYSŁAW GINTROWSKI - Anhelli

    do widzenia, do zobaczenia, do usłyszenia, dobranoc
    [ponoć dlatego dobranoc, że spać trzeba razem, aby
    naród nie wymarł; ZUS akurat śpi?... wyspał się...
    otworzył okienko (może wietrzy?) czasowe na
    wysyłanie anulujących Wniosków RDZ...
    BTW -- wnioski proste, inne niż wcześniejsze
    podobne czy skowyczące o zapłatę za L4...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 66. Data: 2020-04-07 00:19:13
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
> [...]
    > 1023$, wydaje mi sie trudne.
    >
    > Pozostaje dowod praktyczny - kasyna jeszcze nie padaja.

    Nie znacie się na prawdopodobieństwach. Każdy może wygrać w ruletkę
    138 razy pod rząd obstawiając maksymalną stawkę. Chociaż na razie
    udało się to tylko Piskorskiemu:
    https://www.rp.pl/artykul/335443-Piskorski-138-razy-
    rozbil-bank--.html

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 67. Data: 2020-04-07 05:04:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e8b9ed6$0$500$6...@n...neostrada.pl

    > Im mniejsza średnica -- tym lżejsze okulary.

    2 razy mniejsza średnica to 8 razy lżejsza soczewka?
    Jest jeszcze gorzej. Na domiar złego obciachu dokonuje
    się na cienkiej części -- zewnętrznej... Do cięższych
    soczewek są potrzebne wytrzymalsze ramki -- z włókien
    węglowych, tytanu lub po prostu masywniejsze/grubsze,
    czyli cięższe...

    Pomiędzy okularami z soczewiCami ;) 50 mm i 60 mm może
    być szalona różnica na wadze!!! Lekka asymetria osi
    optycznych (1 mm) może dać jedną z soczewek mniejszą
    o 4 mm od przeciwnej?... Chyba tak...

    Są pocieniane? Z wyższym indeksem cenowym i nie tylko?
    Ważą raczej ;) tyle samo i mają zwykle większą aberrację
    sferyczną... (gęstość optyczna nadąża za gęstością właściwą?)

    Są z poliwęglanu, czyli plastykowe lub polikarbo_nowe?
    Niby tak, ale tyle teraz o tym węglu, ociepleniu klimatu... ;)
    Mineralne szkło spada -- by tłuc się, ale póki nie potłucze
    się i nie porysuje, jest niezłe...

    Organiczne (czyli węglowe?) spada, by odkształcać się -- nie
    widać od razu szkody, ale parametry gubi...

    -=-

    Jelenia góra?... Jeszcze żyją?
    Może od razu walnę ;) sobie kilka par różnych okularów?...
    Jak zwykle -- albo nic, albo masy naraz... ;)
    Hoya nęci, Zeiss qsi?...

    Ważne (od wagi, masy!) są ramki, zwane oprawCami...
    Muszą być: lekkie; kryjące pole widzenia; pozbawione
    rogów; sztywne; wytrzymałe... [ileż to razy rozdeptałem okulary?...]

    -=-

    Szkła bez ekstrawagancji to teraz fotochromatyczne...
    Oszczędnościowo raczej wybiorę bezbarwnikowe... ;)
    [choć przyznam, że ciemnienie 80% nieźle mi służy -- tyle
    ponoć teraz mam, co mi nie przeszkadza; nigdy nie mierzyłem,
    ale naprawdę są ciemne... najwyraźniej można pięciokrotnie
    zmniejszyć dopływ fotonowy?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. ....................... .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' : eneuel@@gmail.com : '.O_'

  • 68. Data: 2020-04-07 17:29:01
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-04-06 o 09:41, Szymon pisze:

    > Kurs $ dotknął 4,20. W tym momencie kupiłbym 100$. Sprzedam za 4,25 lub
    > dokupię 200$ za 4,15.

    I mamy tak:
    Kurs spadł poniżej 4,15 zatem w portfelu doświadczalnym jest:
    300 $ kupione za 420 (06.04) +830 (07.04) = 1250 zł

    Dotychczasowy zysk: 5zł (1,22% w 1 dzień).

    Teraz dwa zlecenia: całość sprzedałbym za 4,2 lub dokupiłbym 400$ przy 4,10.

    Wydaje mi się, iż zainteresowani już widzą na czym polega inwestycja w
    waluty.

  • 69. Data: 2020-04-07 17:29:59
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-04-06 o 10:32, Marvin pisze:

    > Walutowy przelew za 0zł? Chyba tylko w koncie Prestige World...

    Nie. Wiele kantorów ma konto w Mille. Wówczas jest to przelew
    wewnętrzny. Natychmiastowy i darmowy.

  • 70. Data: 2020-04-07 18:25:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >przy 4,10.

    >Wydaje mi się, iż zainteresowani już widzą na czym polega inwestycja

    Ale pytanie brzmialo ile juz zarobiles :)
    Czy tylko tak sobie teoretyzujesz...

    J.