  • 71. Data: 2020-04-08 00:57:46
    Temat: Re: spekulacja walutami
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5e86073a$0$17359$6...@n...neostrada.pl

    > Jesli benzyny potrzebujesz duzo - to trzeba kupic dzis kanistry i na zapas :-)

    Pisałeś to 04 -- w sobotę?...

    Qpiłem w sobotę po 3.84 pln a w poniedziałek
    był ON po 3.79 pln za litra... I co Ty na to?!

    https://www.auchan.pl/pl/sklepy/auchan-bialystok-het
    manska
    nadal 3.79 pln za litra ON

    Ona ;) też staniała?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 72. Data: 2020-04-08 11:11:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    "J.F." 5e86073a$0$17359$6...@n...neostrada.pl

    >Pisałeś to 04 -- w sobotę?...

    >Qpiłem w sobotę po 3.84 pln a w poniedziałek
    >był ON po 3.79 pln za litra... I co Ty na to?!

    Jak w kazdej spekulacji - trzeba wyczuc moment :-)

    Albo jak Szymon radzi - skoro staniala, to dokupic jeszcze dwa razy
    wiecej :-)

    Widac juz wzrosty ropy na gieldach.

    J.

  • 73. Data: 2020-04-14 19:35:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5e8d954b$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Jak w kazdej spekulacji - trzeba wyczuc moment :-)

    > Albo jak Szymon radzi - skoro staniala, to dokupic jeszcze dwa razy wiecej :-)

    > Widac juz wzrosty ropy na gieldach.

    Widać już? Co Ty nie powiesz?!
    Ropa zdrożała o chyba 25% dzień przed moim qpnem -- w piątek!

    Gdzie miałbym tankować? -- do czego? na siedzenia, do bagażnika, do kartonów po
    mleku?... ;)
    Prawie wcale nie jeżdżę -- zwykle mało jeżdżę; teraz pandemia i moja prywatna
    choroba...

    W 2009 r. (gdy Nowe Volvo S40 miało kilka miesięcy) od połowy września
    do niemal końca stycznia 2010 r. prawie nie jeździłem, jeśli nie liczyć
    kilku wypadów do lekarzy... To był smutek! Nowe Volvo gniło w garażu...
    AC, Assistance, gwarancja...

    Teraz też mam Assistance -- wliczone w OC.
    OC rocznie teraz 4 razy tańsze niż w 2017 r.
    a ponad 11 razy tańsze niż pakiet w 2009 r. czy w 2010 r...

    Dobrze, że choć kół nie zmieniłem na zimowe...
    (stówa w kieszeni została -- akurat na 2 kolejne dyski?
    może na parkę białych bucików?...)

    -=-

    Na stacji widziałem tankowanie ON do wielu plastykowych kanistrów...

    https://www.auchan.pl/pl/sklepy/auchan-bialystok-het
    manska -- ON po 3,79 pln za litr
    (po ile ONA?...)

    Normalnie tankując, bym zapłacił o ~30 pln więcej.
    ~Tego samego dnia za HTS zapłaciłem ~45 pln, czyli
    po odpodatkowaniu -- ~30 pln.

    HTS )którym zdjąłem głaz ze swego duchowego serca) jakby za free...

    Teraz jeszcze chcę qpić dwa dyski:

    https://allegro.pl/oferta/dysk-2-5-seagate-st500lm02
    1-500gb-7200-32mb-8919597931
    77,99 i 2 minety -- już nie ma

    https://allegro.pl/oferta/kieszen-na-drugi-dysk-2-5-
    sata-hdd-ssd-9-5mm-9137199134
    byłaby niezbyt przydatna (SATA-SATA) i nie łapie się na SMARTną wysyłkę

    https://allegro.pl/oferta/obudowa-dysku-2-5-kieszen-
    hdd-sata-usb-3-0-9143586990
    dokupinie tego dałoby w sumie SMARTną wysyłkę, ale chyba ani to, ani tamta nie
    przyda się zbyt mocno...

    + https://allegro.pl/oferta/nowy-seagate-2-5-sshd-500g
    b-hybryda-7527424167 <-- ten
    SSHD chyba zniecęci mnie do kombinerkowania z hybrydami

    https://allegro.pl/oferta/dysk-twardy-hgst-2-5-500gb
    -7200rpm-32mb-sata-3-8089484015
    nie ma kopa jak Seagate

    + https://allegro.pl/oferta/dysk-hdd-seagate-st500lm02
    1-500gb-7mm-8674022408 <-- i ten
    79 pln daje czadu na 150 MB/s, ale opóźnienie talerzy chyba typowe 7200 spm

    oraz [nie gramofon, ale] adapter:

    + https://pl.aliexpress.com/item/829743981.html?spm=a2
    g0o.cart.0.0.6e603c00FNfJdJ&mp=1
    12.5 mm PATA-SATA ~35 pln

    I chyba buty do pary...

    https://allegro.pl/oferta/reebok-buty-meskie-sportow
    e-work-cushion-6v8640-42-8706520964
    i bez pary łapią się na SMARTną wysyłkę, ale czy warto qpować buty nie do pary?

    [mam co najmniej 14 par zdatnych do użycia i co najmniej 7 niezbyt ;) zdatnych, ale
    takich (na rzepy) nie mam -- a o takich myślę od dawna... łatwiej zapiąć niż
    zawiązać?
    wiązać trzeba koniec z końcem a zapina się na ostatni guzik rozporka?... ponoć
    naturalna
    skóra...]

    Na Acera spróbuję wrzucić WXP... A co?! -- jak szaleć to szaleć!!!

    Na F-S trzeba to i owo poporządkować... Ale zwykłą miotłą nie pozamiatam...
    Dziesięcioleciami zbierany brud dyskowy trzeba by raczej kilofem kruszyć...
    Lub jakimiś maszynami wibrującymi... [ale chyba nie będę qpował wibratora?...]

    Najpierw było na SMie, później na przeróżnych PeCetach katedralnych, później
    na Hiumanistyce... Wreszcie na moim prywatnym PeCecie DECa, skąd powędrowało
    na Athlona za ~20 kpln... Wreszcie trafiło na F-S (gdzie rozpadło się na WXP
    i W10 -- trzeba poskładać) i stamtąd na eMachines oraz na Acera... Porządkowaniu
    może nie być końca... [a co dopiero początku...] Tyle śmiecia najróżniejszego...

    -=-

    Gdyby nie wysoki qrs dolca -- począłbym oświetlać mieszkania...
    Za 16 pln oświetliłem miejsce nad zlewem w qchni... Po prostu BOSKO!!!
    [ale za dodatkowe gniazdko zapłaciłem w LM niewiele mniej]

    Na Allegro są jasne LEDki E14 -- ale na AliExpress też były jasne...

    Niby 999 lm -- w istocie dobre do okapu (ale dwie naraz) czy do
    podświetlanego globusa... Ze 300 lm mają... Jedna ma cały rządek
    nie świecący... Z AliExpress nie ma na razie problemu! -- w razie
    czego zwracają szmal, ślą raz jeszcze...

    Może wreszcie zacznę oświetlać tasiemCami LEDkowymi...

    W USA pandemia żre dziesiątki ludzi na godzinę -- to i USD wysoko stoją...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 74. Data: 2020-04-14 20:29:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e95f47a$0$17362$6...@n...neostrada.pl

    > Gdyby nie wysoki qrs dolca -- począłbym oświetlać mieszkania...
    > Za 16 pln oświetliłem miejsce nad zlewem w qchni... Po prostu BOSKO!!!

    https://pl.aliexpress.com/item/32881795064.html?spm=
    a2g0s.9042311.0.0.a4355c0fPvbaDZ
    teraz ponad 21 pln, niedawno niespełna 16 pln

    Qpiłem tylko dla rekonesansu. ale okazało się bardzo fajne.
    Zamontowałem w kilka chwil tak zwanych -- kręcąc i klejąc.
    Ale zamieniłem pojedyncze gniazdo na podwójne -- to był dopiero koszt!!!

    Świeci bardzo jasno. :):)

    Miałem qpić włączane machnięciem ręki -- wokoło zlewu to wygodne,
    ale zachorowałem a USD skoczył w górę...

> [...]
    > nie świecący... Z AliExpress nie ma na razie problemu! -- w razie
    > czego zwracają szmal, ślą raz jeszcze...

    https://pl.aliexpress.com/item/32954271875.html?spm=
    a2g0s.9042311.0.0.a4355c0fPvbaDZ
    tu jeden rządzek nie świeci; wszystkie dają razem ze 300 lm
    dałem 6,65 pln; dostałem 3,32 zwrótu -- tak chciałem

    https://pl.aliexpress.com/item/33063119506.html?spm=
    a2g0s.9042311.0.0.a4355c0fPvbaDZ
    wszystkie świecą -- dając razem ze 300 lm
    dałem 6,49 pln; dostałem jeszcze jedną taką za ciemnotę

    https://pl.aliexpress.com/item/33045276870.html?spm=
    a2g0s.9042311.0.0.a4355c0fPvbaDZ
    tej w ogóle nie przysłali
    dałem 11,36 pln; dostałem zwrot kasy

    Pandemia powaliła me plany zaqpowe...
    Nie chcę łazić na Pocztę; ma choroba; qrsowanie USD...

    -=-

    Teraz mam bez wysiłku 37.5 °C -- trochę sporo...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 75. Data: 2020-04-15 20:56:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e8bede6$0$545$6...@n...neostrada.pl

    > Są pocieniane? Z wyższym indeksem cenowym i nie tylko?
    > Ważą raczej ;) tyle samo i mają zwykle większą aberrację
    > sferyczną... (gęstość optyczna nadąża za gęstością właściwą?)
    + chromatyczną... (gęstość optyczna nadąża za gęstością właściwą?)

    Można sprawdzać sto razy przed wysłaniem, a i tak...

    > Szkła bez ekstrawagancji to teraz fotochromatyczne...
    > Oszczędnościowo raczej wybiorę bezbarwnikowe... ;)
    > [choć przyznam, że ciemnienie 80% nieźle mi służy -- tyle
    > ponoć teraz mam, co mi nie przeszkadza; nigdy nie mierzyłem,
    > ale naprawdę są ciemne... najwyraźniej można pięciokrotnie
    > zmniejszyć dopływ fotonowy?...]

    Na razie mam dwie parki zdolne ;) do wykorzystania...
    Gdy pandemia odpuści - może udam się do okulisty...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 76. Data: 2020-04-16 19:44:23
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-04-07 o 17:29, Szymon pisze:
    > Kurs spadł poniżej 4,15 zatem w portfelu doświadczalnym jest:
    > 300 $ kupione za 420 (06.04) +830 (07.04) = 1250 zł
    >
    > Dotychczasowy zysk: 5zł (1,22% w 1 dzień).
    >
    > Teraz dwa zlecenia: całość sprzedałbym za 4,2 lub dokupiłbym 400$ przy
    > 4,10.
    >
    > Wydaje mi się, iż zainteresowani już widzą na czym polega inwestycja w
    > waluty.

    Dziś poszło na 4,20. A zatem:

    300$ sprzedane za 1260. Zysk: 10zł.

    Podsumowując... 420 leżało 10 dni i nie przyniosło dochodu. 830 dało
    1,20% w 9 dni.
    Na lokacie 2% w skali roku zamiast 10 zł dostałbym 0,23 i 0,41 zł.

    I teraz pytanie... Wolimy mieć 0,64 zł czy 10 zł? ;-) Jakoś tak wychodzi
    31,25% w skali roku. Rzecz jasna każdy - w zależności od swojego
    portfela - może sobie dopisać stosowną liczbę zer w zależności od
    inwestycji.

    Wydaje mi się, że pokazałem jak zarabiać na walutach. Zamiast
    teoretyzować, jakieś tam dane historyczne przywoływać czy pytania w
    stylu: a co będzie, jak coś tam... można działać jak w przykładzie.

    Co zrobiłbym teraz? Kupił 100$ za 4,15. Sprzedał przy 4,20.

    Jak twierdzi Kuczyński - 80% obrotu na Wall Street robią komputery.
    Zwróćcie uwagę, że za pomocą zleceń można ten handel zautomatyzować.

  • 77. Data: 2020-04-16 19:45:07
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-04-07 o 18:25, J.F. pisze:
    > Ale pytanie brzmialo ile juz zarobiles :)
    > Czy tylko tak sobie teoretyzujesz...

    Jeśli oczekujesz ode mnie upublicznienia PIT-u to jednak obawiam się, że
    Cię rozczaruję.

  • 78. Data: 2020-04-16 21:11:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >Jeśli oczekujesz ode mnie upublicznienia PIT-u to jednak obawiam się,
    >że Cię rozczaruję.

    upublicznienia nie, wystarczy mi rzad kwoty, albo choc "robie to od
    dluzszego czasu".

    Ale rozumiem ze wolisz napisac "kupilbym", niz sie narazac na kontrole
    :-)

    J.

  • 79. Data: 2020-04-16 21:19:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >1,20% w 9 dni.
    >Na lokacie 2% w skali roku zamiast 10 zł dostałbym 0,23 i 0,41 zł.

    Szymonie, ogolnie wiadomo, ze w warunkach w miare stalego kursu z
    wahaniami to zadziala jak piszesz.
    Siegnij do kursow NBP powiedzmy od 1.1.2005 i napisz jak Ci poszla
    symulacja.

    Albo do 1.09.2016.

    >Wydaje mi się, że pokazałem jak zarabiać na walutach. Zamiast
    >teoretyzować, jakieś tam dane historyczne przywoływać czy pytania w
    >stylu: a co będzie, jak coś tam... można działać jak w przykładzie.

    A jak sytuacja historyczna sie powtorzy ?

    >Co zrobiłbym teraz? Kupił 100$ za 4,15. Sprzedał przy 4,20.

    Tylko czemu "zrobilbym" a nie "czekam na 4.15 i kupuje" ? :-)

    J.

  • 80. Data: 2020-04-17 18:54:16
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-04-16 o 21:19, J.F. pisze:
    > Szymonie, ogolnie wiadomo, ze w warunkach w miare stalego kursu z
    > wahaniami to zadziala jak piszesz.

    Dziś, tj. 17.04 $ osiągnął 4,15, zatem znowu kupiłbym 100$ za 415.

    Widać, że spadek kursu jest dla mnie korzystny - dzięki temu mogę kupić.

    Obecna sytuacja daleka jest od "w miarę stałego kursu".

    > Siegnij do kursow NBP powiedzmy od 1.1.2005 i napisz jak Ci poszla
    > symulacja.

    Po co? Dopóki nie zrozumiesz, że historia nie ma znaczenia nie uda Ci
    się zrozumieć tego typu inwestycji.

    > Albo do 1.09.2016.

    Albo do 1929, bo i takie porównania obecnej sytuacji widziałem... Świat
    się kapkę zmienił od tego czasu.

    > A jak sytuacja historyczna sie powtorzy ?

    Jeśli rozumiesz o co chodzi w tej strategii to sytuacja historyczna nie
    ma znaczenia.

    > Tylko czemu "zrobilbym" a nie "czekam na 4.15 i kupuje" ? :-)

    Dla jednego będzie to 100$, dla innego 100.000$. Moim celem jest
    pokazanie mechanizmu. Do tej pory nie miałem w swoim wirtualnym portfelu
    więcej jak 300$ (300.000$), z których zrobiłem zysk 15 zł (15.000 zł).

    Pokazuję Ci już od kilku tygodni jak to działa... Mogę pokazać dalej,
    ale czy za miesiąc, pół roku, 5 lat nadal będziesz mi radził sięgnąć do
    2005... a może 1980... albo 1929?