    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 18 Apr 2017 01:40:48 -0700 (PDT)
    Subject: Re: serwis transakcyjny ING a prezentacja historii
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jakby na rachunku był jakiś inny procent niż 0% to miałoby sens.
    Inna sprawa, czy taka historia w ST to jest dokument bankowy. Swego czasu w db
    chciałem sobie sprawdzić jedną dawną operację i zonk, nie mogę jej znaleźć, ale
    pamiętam, że była - kombinuję więc z zawartościami pól formularza i wychodzi, że
    prezentowana historia zaczyna się dopiero na początku 2014 bodajże, a ta operacja
    była w grudniu 2013 (rachunek od 2011).
    Także piszę do nich, czy to jakieś kolejne "usprawnienie", a oni do mnie, że wcale
    nie mają obowiązku pokazywać historii w ST, jedyny ich obowiązek to udostępnienie co
    miesiąc wyciągu, a historia w ST to łaska pańska. No dobra, aż tacy nie byli, w
    ramach robienia dobrze klientowi zaimportowali mi historię do otwarcia rachunku.
    Hmm, właśnie mi do głowy przyszło, że jest to konto wspólne i trzebaby sprawdzić, czy
    tą rozszerzoną historię widać też będzie po zalogowaniu się na login żony...

    A z innych banków dziwactwa w ST - oraz również takie samo na wyciągu (!) - ma citek.
    Nie wiadomo dlaczego tak sobie wymyślili, że nie umieszczają operacji
    chronologicznie, tylko dzielą je na zbiory z tą samą datą i najpierw zapisują uznania
    - i to nie wg kolejności, a wg wysokości - a potem obciążenia, również wg wysokości.
    Cytat z odpowiedzi w poczcie wewnętrznej:
    <cytat>
    Uprzejmie informuję, że transakcje realizowane z rachunku firmowego są przedstawione
    w następującej kolejności:
    - dzień księgowania transakcji,
    - wpływy na rachunek według wysokości kwot, tj. od największej do najmniejszej,
    - obciążenia Pana rachunku według wysokości kwot, tj. od największej do najmniejszej.
    Godzina realizacji transakcji nie ma wpływu na kolejność jej zapisania na wyciągu z
    Konta.
    </cytat>
    OK, niech sobie tak mieszają, bo to klientowi nie zaszkodzi - tylko że po każdej
    operacji pokazują jeszcze saldo! I pojawiają się na wyciągu jakieś salda z kosmosu,
    których nigdy na rachunku nie było. Dobrze, że na plus, nie na minus.

    A drugą ciekawostkę mają taką, że mają tam konto oszczędnościowe, "normalnie"
    oprocentowane na 0,1%, ale jak masz depozyty na 30k, to dostajesz 0,8% - tyle że w
    dwóch ratach, pierwszego 0,1% a siódmego 0,7%. Tyle, że jak zajrzysz siódmego do ST,
    to widzisz na koncie oszczędnościowym blokadę w wysokości podatku od tych 0,7%
    odsetek - ale odsetek jeszcze nie widzisz.