  • 11. Data: 2008-02-12 16:24:33
    Temat: Re: rezerwacja hotelu - dane kk
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Nie jest.
    > Rzecz w tym, że były przypadki, kiedy BZWBK obciążał klienta za
    > transakcję jaką wykonano przez sieć posługując się danymi karty, a
    > reklamację odrzucił, twierdząc, że zapis w umowie karty pozwala mu na
    > obciążenie i koniec.
    >
    > Dlatego tez podawanie danych karty jest dla tych, którzy lu8bią się po
    > sądach włóczyć. Dodam, że posiadanie karty tego banku samo w sobie tym
    > grozi.

    A co ma piernik do wiatraka.
    Większość kart pozwala na transakcję bez fizycznej obecności karty i
    większość kart ma taki zapis, że może obciążyć rachunek karty mimo, że
    karta fizycznie nie została użyta.
    Natomaist jeśli ktoś składa reklamację, że to nie on zlecił daną
    transalcję, to podpieranie się banku tym paragrafem to śmiech na sali.

  • 12. Data: 2008-02-12 18:39:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > Natomaist jeśli ktoś składa reklamację, że to nie on zlecił daną
    > transalcję, to podpieranie się banku tym paragrafem to śmiech na sali.

    Tylko że to bank się śmieje ostatni.

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_07032
    9/pieniadze_a_4.html

    MJ

  • 13. Data: 2008-02-12 19:21:44
    Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com>

    Z hotelami łatwiej jest reklamować (reklamacja transakcji visa chargeback).
    Nawet jest taka pozycja na blankiecie reklamacji: nie przebywałem w tym
    hotelu ani nie dokonywałem rezerwacji. Gorzej jest ogólnie z brakiem
    umiejętności prawidłowego wykonywania procedur reklamacyjnych przez polskie
    banki. Często polskie banki nie przyjmują słusznej reklamacji transakcji
    visa i klient traci. Od strony hotelu jest to normalne że do rezerwacji
    potrzebują zabezpieczenia i obciążą cię za pobyt z którego zrezygnujesz,
    zgodnie z taryfą opłat, inaczej hotel miałby straty gdyby dużo gości w
    sezonie rezygnowało z rezerwacji, bo nie zdążyliby wynająć pokoju innej
    osobie.

  • 14. Data: 2008-02-12 19:23:59
    Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com>

    Ciekawe tylko jak by obciążyli, gdyby nie było pieniędzy na rachunku, czyżby
    sprawdzali na samym początku czy pieniądze są? Chyba nie da się obciążyć bez
    wcześniejszej autoryzacji?

  • 15. Data: 2008-02-12 19:33:04
    Od: Grzegorz Podsiadlo <e...@-...name>

    On Tue, 12 Feb 2008 15:53:13 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    > Na pewno bezpieczną karta jest Citi.

    A jak wygląda Multi i ich kk ? tak samo źle jak mBank ?

    --
    empeg

  • 16. Data: 2008-02-12 19:39:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Tylko że to bank się śmieje ostatni.
    >
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_07032
    9/pieniadze_a_4.html

    Głupie tłumaczenie banku.
    Od razu bym poszedł z tym do sądu. Wycieranie sabie geby kodem cvv jest
    zalosne.

    Nie pierwszy raz zwinięto mi pieniądze z karty i nie na takie małe kwoty.
    Np, ktos kupil sobie bilety lotnicze moją kartą za kilka tysiecy, po
    czym zrobil pare zakupow w wirtualnych sklepach na drugie tyle.
    Jeden telefon do banku wystarczyl, zeby karta została zablokowana,
    wydana nowa a pieniądze wrocily w ciagu kilku dni. I nikt nie probowal
    mi wmawiac ze jakiekolwiek prawidlowe dane zostaly podane. Wystarczylo
    moje oswiadczenie, że to nie ja.
    Wniosek. Europa jest duza, a banki istnieją nie tylko we Polsce.

  • 17. Data: 2008-02-12 19:42:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    humanista (mruczus) wrote:
    > Ciekawe tylko jak by obciążyli, gdyby nie było pieniędzy na rachunku,
    > czyżby sprawdzali na samym początku czy pieniądze są? Chyba nie da się
    > obciążyć bez wcześniejszej autoryzacji?
    da sie, ale wowczas sklep nie obroni takiej transakcji w przypadku
    reklamacji. Z definicji jest do tyłu.
    Po za tym bank ma obowiazek zaksiegowac kazda transakcje visy nawet
    jesli spowoduje to saldo ujemne konta.
    Jezeli wina lezala po stronie klienta to bank mu przywali za
    niepilnowanie limitow, jesli to byl fraud, to bank oddaje pieniadze bez
    gadania, a zabiera je sklepowi.

  • 18. Data: 2008-02-12 19:50:13
    Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com>

    > da sie, ale wowczas sklep nie obroni takiej transakcji w przypadku
    > reklamacji. Z definicji jest do tyłu.

    Czyli sklep może mnie obciążyć za zakup supernowoczesnego samochodu, mimo że
    stan mojego rachunku nigdy nie zblizył się do ułamka wartości tego
    samochodu? Sklep, u którego wcześnej coś kupowałem, ma wszystkie moje dane
    wystarczające do obciążenia karty. Jak się ma reklamacja tego do opisywanych
    tu wcześniej przypadków, że banki nie chcą uznawać takich reklamacji
    (transakcji zdalnych z podanymi prawidłwo numerami karty)?

  • 19. Data: 2008-02-12 19:53:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    humanista (mruczus) wrote:

    > Czyli sklep może mnie obciążyć za zakup supernowoczesnego samochodu,
    > mimo że stan mojego rachunku nigdy nie zblizył się do ułamka wartości
    > tego samochodu?

    tak
    pytanie tylko ktory sie na to odwazy, bo przeciez sprzedawca tez moze za
    to pojsc siedziec.

    > Sklep, u którego wcześnej coś kupowałem, ma wszystkie
    > moje dane wystarczające do obciążenia karty.
    ma

    > Jak się ma reklamacja tego
    > do opisywanych tu wcześniej przypadków, że banki nie chcą uznawać takich
    > reklamacji (transakcji zdalnych z podanymi prawidłwo numerami karty)?

    polskie banki nie chce uznawac
    nalezy isc do sadu i kopnac bank w tylek zeby mu mozg wrocil na miejsce

  • 20. Data: 2008-02-12 20:16:36
    Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com>

    > polskie banki nie chce uznawac
    > nalezy isc do sadu i kopnac bank w tylek zeby mu mozg wrocil na miejsce

    Jak będzie za co pójść, bo bank gdy zobaczy niespłacony debet, puści
    komornika a ten zablokuje wszystkie dochody na poczet spłaty debetu. Bank ma
    prawo do tego. Sądzę że po prostu zrezygnuję z rachunku z kartą i wezmę
    rachunek bez karty. I tak prawie nic nie kupuję przez internet a do reszty
    wystarczy gotówka.