  • 21. Data: 2009-01-20 15:05:23
    Temat: Re: przewalutowanie, strefa EUR, wpis w KW
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:gl4plb$4hc$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message
    >>

    > umowa nie moze zostać ta sama... chocby z powodu braku WIBOR3M....
    To bedzie ew. aneks.
    A aneks do umowy nie wymaga zmiany wpisu w KW

    Krzysiek

  • 22. Data: 2009-01-20 15:14:17
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > To bedzie ew. aneks.
    > A aneks do umowy nie wymaga zmiany wpisu w KW
    >
    > --

    Rozumiem że manualnego przewalutowania ( denominacji ) nie mozna zrobić
    aneksem, który przeciez wymaga zmianyc zawiera dokładnie te same dane.

  • 23. Data: 2009-01-20 15:16:56
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    (enter poszedl przypadkowo)

    Rozumiem że manualnego przewalutowania ( denominacji ) nie mozna zrobić
    aneksem, który przeciez wymaga zmiany tych samych danych co "automat" i tu
    bank wymaga zmiany wpisu w KW... cóż pokrętne to dość...

    george

  • 24. Data: 2009-01-20 15:37:08
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message

    > Co jest oczywiście błędem.

    > Diametralna. To nie będzie w żadnym wypadku zmiana umowy z bankiem -
    > umowa pozostanie ta sama i o tej samej treści. To w ogóle nie będzie
    > "przewalutowanie" w dzisiejszym ("manualnym" jak to określiłeś)
    > rozumieniu tego słowa, a raczej "denominacja" (tudzież "renominacja").
    > Sytuacja będzie dokładnie analogiczna, jak 15 lat temu, tylko że zamiast
    > przelicznika 10000:1 będzie coś w rodzaju 4,3210:1 i zamiast PLZ:PLN
    > będzie PLN:EUR.

    znasz moze jakies konkretne zapisy co do "tamtego" procesu, a w
    szczególności te o hipotekach ?
    moze wiesz gdzie szukac ?
    bede wdzieczny za info.
    george

  • 25. Data: 2009-01-20 16:07:44
    Od: "Norbert Edward Krolog" <b...@g...pl>

    george <g...@v...pl> napisał(a):

    > Moj ostatni wpis trwał 9 miesiecy. Oczywiscie w "normalnych" warunkach (a
    > nie wiedy kiedy tych wpisow z dnia na dzien przybedzie 300 tysiecy).
    > Dajmy na to oczekiwanie wyniesie wiec moze ze 2 lata ( optymistycznie ).

    Jakis czas temu robilismy z kolega symulacje wydluzenia dokonywania wpisow w
    KW w zwiazku z prawdopodobnym orzeczeniem Trybunalu w sprawie referendarzy.
    Wyszlo nam, ze w skali Sadu Rejonowego w Tarnowie na jakikolwiek wpis bedzie
    sie czekalo... 12 lat. Mysle, ze w wiekszych sadach np. w Warszawie, czy w
    Krakowie ten czas bedzie trwal byc moze i 20 lat. Dwa lata, o ktorych
    piszesz bedzie mozliwe tylko wtedy, jak masz jakies super-dojscia. Cala
    nadzieja w Trybunale :-) [a moze raczej :-(].

    nekrolog

  • 26. Data: 2009-01-20 16:23:11
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Norbert Edward Krolog" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gl4ssg$fu7$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > piszesz bedzie mozliwe tylko wtedy, jak masz jakies super-dojscia. Cala
    > nadzieja w Trybunale :-) [a moze raczej :-(].

    12 lat wam wyszło? A może 120? :-)

    To bardzo ciekawe, bo w sądzie w KRK wpisywałem już trochę hipotek
    kaucyjnych i zwykłych banków, a nawet swoich własnych (zarówno jeszcze przed
    migracją na formę elektroniczną jak i po) i przeciętnie czekałem na to 3-5
    dni od dostarczenia wniosku plus oczywiście potem czas na uprawomocnienie
    się. Żadnych super-dojść nie posiadam. Dłużej czeka się na wykreślenie, ale
    nie jakoś drastycznie dłużej. I mówisz, że jakby zabrali taką możliwość
    referendarzom, to nagle byłoby to tysiąc czterysta razy dłużej?

    Nie wiem naturalnie jak sprawa wygląda w Tarnowie, ale niewykluczone, że
    przejrzenie algorytmów zastosowanych przy tej symulacji może być wskazane.
    ;-)

    marekz

  • 27. Data: 2009-01-20 16:35:38
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > przejrzenie algorytmów zastosowanych przy tej symulacji może być wskazane.

    na ja we Wro czekałem 6 miesiecy na wpis i 3 na uprawomocniene (sic!).
    Nie mieli czasu korespondecji zaległej wysłać.

    george

  • 28. Data: 2009-01-20 16:35:55
    Od: "Norbert Edward Krolog" <b...@g...pl>

    MarekZ <m...@i...pl> napisał(a):

    > Nie wiem naturalnie jak sprawa wygląda w Tarnowie, ale niewykluczone, że
    > przejrzenie algorytmów zastosowanych przy tej symulacji może być wskazane.
    > ;-)

    Sprawa jest dosc prosta. W Wydziale Ksiag Wieczystych SR w Tarnowie orzeka
    obecnie 6 referendarzy i 1 Sedzia - Przewodniczacy Wydzialu. Etat
    Przewodniczacego licze jako 1/4 normalnego, czyli mamy 6 i 1/4 etatu. Po
    orzeczeniu Trybynalu bedzie 1/4 etatu (zostanie tylko Sedzia -
    Przewodniczacy) - czyli 25 razy mniej. Okres oczekiwania wydluzy sie zatem
    dwudziestopieciokrotnie. Nie pamietam jaki byl w ostatnim okresie okres
    oczekiwania (pewnie 5 - 6 miesiecy), co po orzeczeniu TK sprawi, ze bedzie
    sie czekalo 12 lat.

    Chyba piszemy o dwoch roznych sprawach - Ty o tym jak bylo, a ja o tym jak
    bedzie, jak wykasuja referendarzy.

    Pozdrawiam, nekrolog

  • 29. Data: 2009-01-20 17:44:53
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Norbert Edward Krolog" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gl4uhb$o8v$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > oczekiwania (pewnie 5 - 6 miesiecy), co po orzeczeniu TK sprawi, ze bedzie

    Przekierują na to zadanie innych sędziów. Przecież wpisywanie tych hipotek w
    95% przypadków jest proste jak młotek i nie jest potrzebne jakieś dodatkowe
    doszkalanie się.

    5-6 miesięcy okres oczekiwania na wpis hipoteki? Długo. A macie księgi już
    po migracji?

    marekz

  • 30. Data: 2009-01-20 17:47:01
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > dodatkowe doszkalanie się.
    >
    > 5-6 miesięcy okres oczekiwania na wpis hipoteki? Długo. A macie księgi już

    tak, moja jest elektroniczna założona w 2004...
    niestety rzeczywistość skrzeczy..