  • 1. Data: 2002-01-09 21:50:09
    Temat: przelwy SWIFT w inteligo - powazna watpliwosc
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Witam,

    Mam taką oto poważną wątpliwość związaną z cennikiem banku Inteligo.

    Chodzi mi o to, że w cenniku Inteligo wyszczególniono dolną granicę opłaty
    za przelew przychodzący w ramach systemu SWIFT. Jest to 10 PLN.

    Sytuacja czysto hipotetyczna. Jest za granicą jakiś szalony bank, który robi
    przelewy SWIFT bez prowizji. Ale nie jest to nawet konieczne.

    Dostaję od kogoś, kto mnie bardzo nie lubi powiedzmy 100 przelewów na kwotę
    będącą równowartością 1 PLN na konto Inteligo. I co się dzieje - mam uznania
    na sumę 100 PLN, ale obciążenia na 1000 !!!

    Proszę o wyjaśnienie mi tego. Może jest jakieś banalne, ale wątpię.
    Napisałem do Inteligo i dostałem odpowiedź, że wyjaśnią to wkrótce.
    Dlatego wnioskuję, że temat jednak nie jest taki banalny?

    Nie podoba mi się to...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 2. Data: 2002-01-09 22:12:10
    Temat: Re: przelwy SWIFT w inteligo - powazna watpliwosc
    Od: "dbert" <d...@w...pl>

    Odpowiedź jest prosta,Inteligo nie służy do tego rodzaju działalności.Jak
    chcesz szukać dziury w całym to jest jeszcze kilkadziesiąt banków z różnymi
    dziwnymi rzeczami

  • 3. Data: 2002-01-09 22:40:42
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "dbert" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Odpowiedź jest prosta,Inteligo nie służy do tego rodzaju działalności.Jak
    > chcesz szukać dziury w całym to jest jeszcze kilkadziesiąt banków z
    różnymi
    > dziwnymi rzeczami

    Dziwne rzeczy dziwnymi rzeczami, ale pieniądze mają być "jak w banku".
    A w chwili obecnej nie mam wpływu na to, że ktoś może mi bez problemów
    zrobić gigantyczny debet. I każdemu posiadaczowi konta w Inteligo...
    Nie chodzi o to, że z tego korzystam, bo akurat nie korzystam. Ale tak być
    nie powinno... Bo ktoś może mi taki numerek zafundować, a ja nawet o tym nie
    będę wiedzieć...

    Cóż za problem dodać do cennika "prowizja nie może przekroczyć wartości
    uznania"...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 4. Data: 2002-01-09 22:44:33
    Od: "Lidka" <m...@i...pl>

    > Cóż za problem dodać do cennika "prowizja nie może przekroczyć wartości
    > uznania"...

    Nie znam banku, który miałby taką pozycję w swojej tabeli.
    Poza tym - dyskusja chyba ma wątpliwy sens, bo nawet
    jeśli zamiast minimalnej kwoty 10 zł byłoby 0 zł, to i tak
    ktoś mógłby swobodnie uszczuplić Twoje konto wykonując
    z zagranicznego banku określoną liczbę przelewów
    z przekazaniem kosztów operacji na odbiorcę. Koszty
    pojedynczego przelewu są znacznie wyższe, niż owe 10 zł.

    L.

  • 5. Data: 2002-01-29 21:12:56
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >z przekazaniem kosztów operacji na odbiorcę. Koszty
    >pojedynczego przelewu są znacznie wyższe, niż owe 10 zł.

    Chyba najprostszym wyjściem byłoby wprowadzenie opcji
    "akceptacja/odrzucenie przychodzącego przelewu" przez właściciela
    rachunku.
    Czy są jakieś banki, które oferują taką możliwość?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2002-01-30 06:44:37
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Chyba najprostszym wyjściem byłoby wprowadzenie opcji
    > "akceptacja/odrzucenie przychodzącego przelewu" przez właściciela
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    zwłaszcza kiedy dotyczy obciążenia rachunku

    > Czy są jakieś banki, które oferują taką możliwość?

    No, czy są takie banki:))))

  • 7. Data: 2002-01-30 07:59:21
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    Otóż ja to widzę tak:

    A. Przelew przychodzący prowadzi na ogół do uznania rachunku, a nie
    do jego obciążenia :)

    B. W tych nielicznych przypadkach, w których jest odwrotnie bank nie powinien
    takiego przekazu akceptować bez wyraźnej zgody właściciela rachunku.
    Nie znam szczegółowych procedur SWIFTu, ale muszą chyba umożliwiać
    odrzucenie przelewu (choćby dla przypadku gdy zdarzy się błędny nr konta).

    C. Możliwość "filtrowania" przychodzących przelewów przez właściciela konta
    mogłaby znaleźć szereg innych zastosowań ułatwiających życie :)

  • 8. Data: 2002-01-30 08:54:42
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Otóż ja to widzę tak:
    >
    > A. Przelew przychodzący prowadzi na ogół do uznania rachunku, a nie
    > do jego obciążenia :)

    każda operacja na rachunku to jest jakiś przelew środków pieniężnych (są to
    operacje bilansowe) więc nie jest prawdą to co piszesz powyżej.

    > B. W tych nielicznych przypadkach, w których jest odwrotnie bank nie powinien
    > takiego przekazu akceptować bez wyraźnej zgody właściciela rachunku.

    podstawa prawna :))

> [...]

    > C. Możliwość "filtrowania" przychodzących przelewów przez właściciela konta
    > mogłaby znaleźć szereg innych zastosowań ułatwiających życie :)

    bez komentarza :))

    kpjm

  • 9. Data: 2002-01-30 09:22:39
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >każda operacja na rachunku to jest jakiś przelew środków pieniężnych (są to
    >operacje bilansowe) więc nie jest prawdą to co piszesz powyżej.

    Nie jestem księgowym więc nie będę się sprzeczał.
    Zawsze mi się wydawało, że operacja skutkująca zmniejszeniem
    stanu środków na danym koncie nazywa się jego "obciążeniem", a operacja
    odwrotna - "uznaniem".
    Czyli w skrócie - przelew z jednego rachunku na drugi prowadzi do
    obciążenia pierwszego i uznania drugiego.

    >powinien
    >
    >podstawa prawna :))

    Najwyraźniej źle mnie zrozumiałeś.
    Nie miałem na myśli żadnej podstawy prawnej lecz dbałość banków
    o konkurencyjność oferty.
    Jeśli bardzo potrzebujesz jakiejś podstawy, to może to wyglądać
    np. tak - bank, który trochę dba również o swoich klientów wprowadza
    odpowiedni zapis w regulaminie i sprawa załatwiona.

    Pozdr. PinQ