    From: PshemeK <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przelewey zagraniczne - prowizje
    Date: Tue, 01 Feb 2005 21:44:43 +0100

    awork napisał(a):

    > mowiac 'podstep' mam na mysli koniecznosc drązenia zawsze i wszedzie
    > zeby sie dowiedziec ILE DOKLADNIE zaplace.
    > a polska mentalnosc do tego bardzo pasuje: 'niech sie martwia inni..'

    Wg mnie wystarczy przeczytać TOiP banku, żeby to sprawdzić. Nie widzę w
    tym żadnego podstępu.
    A co do polskiej mentalności to sam dałeś piękny przykład tym
    stwierdzeniem o podstępie : u nas wszystko jest be.

    > jesli wysylam komus kase w konkretnej kwocie to mega chamstwem by bylo
    > 'lanie' na prowizje tamtego banku i 'lanie' na to, ze _konkretna_kwota_
    > nagle stanie sie _kwotą_pomniejszoną_o...

    A niby dlaczego? Ty wysyłasz konkretną kasę do odbiorcy. To, że bank,
    który prowadzi jego rachunek pobiera od niego prowizję za wpływ na konto
    to chyba nie jest Twoja wina i nie widzę w tym Twojego chamstwa.

    > moje pytanie brzmi: BYĆ MOŻE ISTNIEJE instytucja U NAS ktora MOŻE
    > posiadac informacje tego typu [bo na przyklad przelewa kase tam i ówdzie]
    > BYĆ MOŻE ktos z Szanownych Netowiczów przerabiał juz ten temat i
    > cokolwiek wie - chyba wlasciwe miejsce zeby pytac, nie?
    > nie robie przelewow codziennie wiec tego nie wiem.

    OK. To nie pisz, że ktoś tam w Twoim banku ma coś w d***. Równie dobrze
    mogę powiedzieć, że Ty to masz w d***, bo mówisz, że nie posiadasz
    takich informacji.

    > jak chcesz wiedziec ile centymetrow minimum musi dzielic dwie obce osoby
    > stojace twarza w twarz, zeby nie czuly sie skrepowane, to Ci powiem -
    > nie ma problemu.

    Powiedz. Ile centymetrów minimum musi dzielić dwie obce osoby stojące
    twarzą w twarz, żeby nie czuły się skrępowane. I napisz między jakimi
    punktami na ich ciałach podajesz odległość.

    > jak wiesz gdzie mam pytac w mojej sprawie - napisz konkretnie.
    > jesli nie wiesz, to daruj sobie komentarze typu 'czerwonymi literekami
    > po polsku' bo to smieszne.

    OK. To moja rada. Poszukaj na stronie banku odbiorcy, może mają TOiP po
    angielsku na przykład albo zadzwoń na ichniejszą infolinię - może ktoś
    mówi po angielsku (pewnie tak, bo to nie "u nas"), albo skontaktuj się z
    odbiorcą, niech Ci powie ile go bank skasuje, albo po prostu wyślij
    przelew i zaznacz opcję, że chcesz pokryć koszty banku odbiorcy. No
    chyba, że Twoje pytania mają na celu sprawdzenie, czy wysłanie kasy w
    inny sposób nie będzie przypadkiem tańsze.

    > nie pomogles.

    To może teraz ?

    Pozdrawiam

    PshemeK