  • Data: 2018-05-24 16:59:21
    Temat: Re: przelew z karty debetowej Mbanku - mega duża prowizja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:pe6fmi$lsq$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2018-05-24 o 13:09, J.F. pisze:

    >Przy okazji połączenia wpłat w jedną przysłali mi list, że mam 14zł z
    >groszami nadpłaty. Nie mam pojęcia kiedy i jakim cudem (przecież
    >wiedzą kiedy to się pojawiło - co za problem byłoby od razu napisać),
    >ale po prostu wpłaciłem o tyle mniej. Mam nadzieję, że się kiedyś nie
    >okaże, że od teraz zalegam 14zł i z odsetkami i że nie byłem
    >ubezpieczony, bo zawsze brakowało 14zł do wymaganej wpłaty.

    www.rp.pl/ZUS/309059980-Kazda-zaleglosc-w-skladkach-
    ZUS-pozbawi-zasilku-chorobowego.html

    A w tym roku juz cos czytalem, ze tysiace osob stracilo ... bo skladka
    wzrosla, oni nie zauwazyli, Zus ksieguje na poprzednie miesiace, a
    niedoplata ciagle jest.

    No ale skoro nie bylo ochrony, to skladka powinna byc do zwrotu, teraz
    tylko uczciwego sedziego :-)

    >Na razie wydaje mi się, że nasz kraj jest tak skonstruowany, że jak
    >się prowadzi działalność to ma się wybór:
    >- prowadzi się ją do upadłego, albo
    >- pada się z głodu na emeryturze.

    Biorac pod uwage, jak wiele osob na ten ZUS narzeka i chetnie by nie
    placilo ... to tak jakos jest :-)
    Ale wez pod uwage, ze podstawa to 60% sredniego wynagrodzenia, czyli
    gdzies w okolicach placy minimalnej - wiec duzej emerytury z tego nie
    powinno byc.
    Ale 300zl to cos za malo, jak na 30 lat skladek.

    A teraz nowe przepisy, ulga w zus ... a zus to wszystko notuje, potem
    wyskoczy ...

    >Pozostaje pytanie czy to jeszcze jest wybór, czy już nie.

    Zdaje sie, ze masz mozliwosc wplacenia wiekszej skladki.
    Tylko jakos nikt nie chce :-)

    >Moje zastrzeżenia nie były do urzędników ZUS tylko do 'onych'
    >(my/oni). Dlaczego oni wprowadzili taki przepis!

    Zle ci, ze dostales informacje ?

    >A może ZUS ma jakiś wpływ na te przepisy.

    Nie wiem czy oficjalnie jest na liscie konsultacji, ale na pewno
    wypadaloby, aby owi "oni" spytali, a i zeby ZUS nie pytany cos
    powiedzial, jak nie moze - to przez ministra.
    Ale decyduja "oni".

    J.