  • 1. Data: 2007-07-17 15:30:34
    Temat: przelew do niemiec, jak dlugo potrwa PILNE
    Od: "PolandMET @ G6" <k...@a...net.pl>

    Witam.
    Mam pilna sprawe, musze przelac 1000euro zeby dotarlo do piatku do niemiec.
    Najlepiej z WBK do Commerzbank Hannover w Hanowerze.
    Pytanie czy przelew dojdzie do piatku jesli zloze dyspozycje jutro rano w
    banku albo jeszcze dzis on-line ?
    Bo potem pacany ida na urlop i mi nie wysla tego co potrzebuje.
    Ot i problem
    MC

  • 2. Data: 2007-07-17 15:39:33
    Temat: Re: przelew do niemiec, jak dlugo potrwa PILNE
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "PolandMET @ G6" <k...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > banku albo jeszcze dzis on-line ?
    > Bo potem pacany ida na urlop i mi nie wysla tego co potrzebuje.

    Uważam, że jest znaczny poziom ryzyka (powyżej 80%), iż przelew nie dojdzie
    do odbiorcy końcowego w tym terminie w standardowym trybie. Wiem że są chyba
    tryby "pilny" i jeszcze jakiś szybszy, ale nigdy ich nie wykorzystywałem, a
    zatem nie wiem czy w każdym banku jest to praktykowane i na ile to
    przyspiesza. Dodatkowo WBK kojarzy mi się jako bank wybitnie powolny. W
    standardowym trybie obstawiałbym jako najbardziej prawdopodobny dzień
    dojścia do odbiorcy końcowego wtorek.

    marekz

  • 3. Data: 2007-07-17 17:19:02
    Od: "PolandMET @ G6" <k...@a...net.pl>

> [...]
    > powolny. W standardowym trybie obstawiałbym jako najbardziej prawdopodobny
    > dzień dojścia do odbiorcy końcowego wtorek.

    to w jakim banku zrobic przelew ?

  • 4. Data: 2007-07-17 17:33:27
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > to w jakim banku zrobic przelew ?

    Uważam, że to i tak raczej nie dojdzie na piątek. Ciężko jest dać
    jednoznaczną odpowiedź, ale rozważyłbym BRE, PKO BP oraz Deutche Bank. Może
    ktoś inny jakoś konkretniej doradzi, szczególnie czy jest sens dopłacania za
    te szybsze opcje.

    marekz

  • 5. Data: 2007-07-17 17:49:29
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "PolandMET @ G6" <k...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > to w jakim banku zrobic przelew ?

    W opcji standardowej to raczej prawie na pewno nie zdąży dojść. Uważam, że
    masz trzy możliwe wyjścia:
    - dowiedzieć się w jakimś banku, że jest jakaś hiper-szybka opcja, która da
    realną szanse dojścia w 2 dni robocze;
    - może da się zapłacić karta kredytową - wtedy informację o pozytywnej
    autoryzacji mają praktycznie od razu;
    - znaleźć kogoś z rachunkiem w Niemczech, kto weźmie od Ciebie ten 1k euro w
    gotówce a przelew zrobi ze swojego rachunku w Niemczech (ja niestety nie mam
    rachunku w Niemczech, mam w Belgii i Hiszpanii, teoretycznie jest większa
    szansa zdążenia niż z PL, ale cholera wie jak byłoby w praktyce).

    marekz

  • 6. Data: 2007-07-17 18:03:38
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "PolandMET @ G6" <k...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    > banku albo jeszcze dzis on-line ?
    > Bo potem pacany ida na urlop i mi nie wysla tego co potrzebuje.

    Jesli koszty nie sa wazne to
    http://www.moneygram.com/Market/Market.htm?CC=PL&LC=
    PL
    lub
    http://www.westernunion.com/info/osMoneyTransfer.asp
    ?country=PL

    dojdzie na pewno.

    MK

  • 7. Data: 2007-07-17 19:09:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.07.2007 PolandMET @ G6 <k...@a...net.pl> napisał/a:
> [...]
    > banku albo jeszcze dzis on-line ?
    > Bo potem pacany ida na urlop i mi nie wysla tego co potrzebuje.

    Bardzo wątpię, czy dojdzie na czas. Może jak będziesz miał szczęście. Jeśli
    Ci zależy, to podjedź do granicy i wpłać w niemieckim banku.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 8. Data: 2007-07-17 19:44:24
    Od: "Jan Kowalski" <j...@p...pl>

> [...]
    > niemiec.
    > Najlepiej z WBK do Commerzbank Hannover w Hanowerze.

    Moge przelac w srode, ale nie charytatywnie ale za powiedzmy 40 PLN z
    niemieckiego DB, bo kwota tez nie jest mala. Dojdzie z cala
    pewnoscia.Warunek to poprawne konto i niemiecki BLZ Oczywiscie warunkiem
    jest wczesniejsza wplata na inteligo, mbank czy tez kredytbank po kursie
    kantorowym.
    Od razu informuje, iz nie jestem oszustem, a moje dane osobowe (imie,
    nazwisko, adres zamieszkania) moga zostac ujawnione na newsach , jesli
    mialoby tak nie byc jak mowie. ;-)

    Jesli jestes zainteresowany, to kontakt prywatny na maila mikoszak (malpa)
    o2 / pl

    Pozdrawiam

    Raffiko

  • 9. Data: 2007-07-17 21:34:13
    Od: "szymek" <s...@u...com.spam>

    westernunion

    i dojdzie na 100%

    PP

  • 10. Data: 2007-07-18 07:08:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarekZ wrote:

> [...]
    > W standardowym trybie obstawiałbym jako
    > najbardziej prawdopodobny dzień doj?cia do odbiorcy końcowego wtorek.

    Macie jakieś konkretne przykłady na takie długie terminy?
    Chodzi mi o konkretnie realizowane przelewy SWIFT złożone
    w np środę rano w polskim banku i niezrealizowane do piątku.
    (umówmy się, że wierzymy klientowi z Niemiec, który zeznaje, że
    przelew nie dotarł)