    From: Jer <j...@k...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przelew do niemiec
    Date: Mon, 23 Jan 2017 21:43:54 +0100

    intelektualnie 'POPIS/EU napisał:

    > SOA. U mnie jest 3 przyciski do wyboru: SEPA i 2 x SWIFT. Nawet jak ustawiam
    przelew z eKonta PLN, a walutę wybieram Eur. Ale mam co prawda konto Eur również. Jak
    zmienię konto, z którego przelewam na Eur, to zmienia się tylko opłata za SEPA - z 5
    PLN na 1,18 Eur.

    > Dwa SWIFTy do wyboru mam tylko w sytuacji, jak wybiorę przelew 'na rachunek poza
    UE' Może sprawdź, czy masz wybrany przelew 'na rachunek w Polsce lub UE'. Bo jak
    wybrałeś/aś przelew zagraniczny, to może to traktować jako przelew poza UE.

    Cześć,

    Podepnę się pod temat.

    Czy warto płacić za przelew z konta ekonto w PLN za przelewy na konto
    zagraniczne w Euro, gdzie kurs sprzedaży na dzień dzisiejszy jest w
    Mbank 4,5 PLN?

    Mam tez do wysłania przelew na konto zagraniczne w UE w Euro i
    doktoryzuję się właśnie w kosztach takiego przelewu (jest to raczej
    jednorazowy przypadek na rok).

    mLinia, kiedy zadzwoniłem na nią konsultowała się z wew mlinią:) i po
    tym powiedziała abym założył konto walutowe - darmowe, które sobie
    bedzie istniec za darmo. Teraz się przyda, ale tutaj padło moje pytanie
    - czy jak przeleje srodki z mojego konta PLN na moje konto walutowe w
    Euro to bede mial korzystniejszy kurs? Opowiedz po konsultacjach ze nie
    - taki sam kurs sprzedaży jaki widnieje czyli 4,5 PLN.

    Więc pytanie do Ciebie i innych znawców tej przebiegłości bankierskiej -
    jaki jest sens zakładania tego konta?

    No dobra pomyślałem, założe to konto walutowe i może kupię gdzieś taniej
    poprzez internet to Euro, abym mogł go przelać na nowe konto walutowe w
    Mbanku i zapłacić w koncu przelew ...

    ... Ktoś przetarł ścieżki zdzierstwa i wytyczył lżejsze dla portfela :)

    --
    J.