  • 1. Data: 2002-11-22 17:44:45
    Temat: procedura GTFI obligacje
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Chcę wykonać przelew na konto GTFI obligacje.

    Wypełniłem wniosek w necie, zamówiłem przysłanie zlecenia założenia rejestru
    GTFI OS do domu. Przyszło szybko pocztą, podpisałem, wysłałem wczoraj do
    OFI.

    No i teraz nie wiem, kiedy mam przelewać: czy już, czy tez czekać aż przyślą
    jeszcze jakieś "potwierdzenie" - bo to co przyszło to w zasadzie nie było
    potwierdzenie. No i kiedy dokładnie dostanę ten PIN do dostępu online -
    jeśli przyjdzie potwierdzenie i dopiero potem przeleję, to wynika stąd, że
    przyjdzie jeszcze jedna - trzecia z kolei - przesyłka z PINem?

    Domyślam się, że źle zrobiłem, nie wybierając drogi z samodzielnym wydrukiem
    zlecenia założenia rejestru, ale proszę mi tego oszczędzić w odpowiedzi ;)
    Ponieważ nie spieszy mi się tak bardzo (wolne środki dopiero za ok.
    tydzień), chciałem uniknąć ręcznego adresowania koperty, ale to się nie
    udało, bo nie przysłali koperty zwrotnej.

    To kiedy mogę bezpiecznie przelewać?

  • 2. Data: 2002-11-22 17:50:34
    Temat: Re: procedura GTFI obligacje
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To kiedy mogę bezpiecznie przelewać?

    nawet zaraz !
    na ich stronie znajdziesz nr konta bankowego (do kazdego typu funduszu inny)
    a w opisie przelewu piszesz: zakup ju fund obligacji / nazwisko imie/ pesel
    324324343
    za jakis czas dostaniesz wycig do domku
    :-)))

  • 3. Data: 2002-11-22 17:58:51
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:arlqpm$p7b$1@news.tpi.pl, krab wrote:
> [...]
    > na ich stronie znajdziesz nr konta bankowego (do kazdego typu
    > funduszu inny) a w opisie przelewu piszesz: zakup ju fund obligacji /

    dzięki, krab, za szybką odpowiedź :)
    numer i tytuł znam, bo wszystko na stronach skrupulatnie przeczytałem, tylko
    nie byłem pewien momentu - nie chcę, żeby środki leżały nieoprocentowane na
    jakimś rachunku przejściowym podczas gdy zakup ju oczekuje na podpisane
    zlecenie otwarcia rejestru

    > za jakis czas dostaniesz wycig do domku
    > :-)))
    a można jakoś zrezygnowac z wyciągów? ja chcę sobie sam sprawdzać - kiedy
    dostanę PIN?

  • 4. Data: 2002-11-22 19:39:53
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Robert"
    > a można jakoś zrezygnowac z wyciągów? ja chcę sobie sam sprawdzać - kiedy
    > dostanę PIN?

    PIN dostałem jakoś tak po 10 dniach od otwarcia rejestru. Przed pierwszą
    wpłatą chyba.
    Z potwierdzeń chyba nie ma jak zrezygnować, ale i tak sprawdzam stan w
    necie - papierowe potwierdzenia przychodzą do mnie też po 10 dniach.
    Jedno co mnie drażni to fakt że przelewając z mBanku przelewem z przyszłą
    datą na poniedziałek, datą transakcji jest środa, a w necie widać ten wpływ
    w czwartek. Może przelewy z konta w ING coś przyspieszą - w końcu tu ING
    jest powiernikiem i prowadzi im rachunki.

    Bogdan

  • 5. Data: 2002-11-22 20:11:00
    Od: "m@rkop" <m...@p...pl>

    On Fri, 22 Nov 2002 18:44:45 +0100, Robert wrote:

    > Wypełniłem wniosek w necie, zamówiłem przysłanie zlecenia założenia rejestru
    > GTFI OS do domu. Przyszło szybko pocztą, podpisałem, wysłałem wczoraj do
    > OFI.

    Tez tak zamowilem, lecz do tej pory (ok. 2 tygodnie) nic mi nie
    przyslali :(

    --
    Pozdrawiam,
    m@rkop

  • 6. Data: 2002-11-22 21:01:20
    Od: "Glenn" <g...@N...gazeta.pl>

    > a można jakoś zrezygnowac z wyciągów? ja chcę sobie sam sprawdzać - kiedy
    > dostanę PIN?

    Ten wyciąg to się nazywa "Potwierdzenie trasakcji" i wysyłają po każdym zakupie
    jednostek. Chyba nie można z tego zrezygnować, bo takich potwierdzeń wymaga ustawa o
    funduszach inwestycyjnych. Nie musisz wpłacać, żeby dostać PIN (do mnie przyszedł po
    paru dniach od odesłania umowy). Natomiast musisz wpłacić, żeby dostać numer
    rejestru, a bez tego się nie zalogujesz, bo identyfikator jest fragmentem numeru
    rejestru.

    Pozdrowienia,
    Glenn

    Ps. Zmieniasz z Unikorony, czy dywersyfikujesz?

  • 7. Data: 2002-11-22 21:01:32
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl>
    napisał w wiadomości
> [...]
    > nie byłem pewien momentu - nie chcę, żeby środki
    leżały nieoprocentowane na
    > jakimś rachunku przejściowym podczas gdy zakup

    Rozumiem że Towarzystwo prześwetliliscie dokładnie
    i szczegółowo i można spokojnie inwestować ? :)
    Przy okazji o cos spytam:

    GTFI FIO Obligacji Skarbowych (Notowania na
    2002-11-22)
    jednostka - 148,18 zł
    MCZJ - 149,68 zł

    przy czym "MCZJ - Maksymalana Cena Zbycia
    Jednostki czyli wartość jednostki uczestnictwa z
    uwzględnieniem prowizji zgodnej z tabelą opłat "
    czyli cena zakupu jest o 1% wieksza od wartości
    jednostki).
    Czy GTFI podaje w ten sposób prowizje od zakupu
    jednostek w zewnętrznej sieci sprzedaży czy też
    jest to jakaś ukryta opłata o której sie nie
    doczytałem na ich stronie ? (przez internet
    opłata=0zł więc i w powyższym przykładzie MCZJ
    powinno byc =wartości jednostki).
    I jeszcze jedno, czy na ich stronce można uzyskać
    wykres (ten co jest to nie to:) dla wybranych
    funduszy i dowolnych okresów (tak jak w DWS) ? ...
    zestawienie tabelaryczne to trochę za mało

    Pozdr.
    Sark

  • 8. Data: 2002-11-22 21:21:06
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@N...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości
    > Ten wyciąg to się nazywa "Potwierdzenie
    trasakcji" i wysyłają po każdym zakupie jednostek.

    Raczej po każdej operacji dokonanej na rachunku:
    zakup, konwersja, odkupienie ...

> [...]
    > Natomiast musisz wpłacić, żeby dostać numer
    rejestru, a bez tego się nie zalogujesz, bo
    > identyfikator jest fragmentem numeru rejestru.

    A jaka jest minimalna wpłata (chodzi o pierwszą,
    inicjującą :) ?

    Pozdr.
    Sark.

  • 9. Data: 2002-11-22 21:29:01
    Od: "Glenn" <g...@N...gazeta.pl>

    > trasakcji" i wysyłają po każdym zakupie jednostek.
    >
    > Raczej po każdej operacji dokonanej na rachunku:
    > zakup, konwersja, odkupienie ...
    Tak,tak. Na usprawiedliwienie - jedyne operacje jakie na razie tam wykonuję to zakup
    jednostek ;-))

    > A jaka jest minimalna wpłata (chodzi o pierwszą,
    > inicjującą :) ?

    2,5k Potem po 500 PLN jednorazowo, chyba że podpisujesz cyrograf pt. "Plan
    Systematycznego Oszczędzania"- wtedy 250 PLN miesięcznie (nie mniej niż 2,5k PLN
    rocznie)

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 10. Data: 2002-11-22 22:15:36
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Dzięki Bogdan i Glenn za dalsze informacje.

    In news:arm5v0$e8r$1@news.gazeta.pl, Glenn wrote:

    > Ten wyciąg to się nazywa "Potwierdzenie trasakcji" i wysyłają po
    > każdym zakupie jednostek. Chyba nie można z tego zrezygnować, bo
    > takich potwierdzeń wymaga ustawa o funduszach inwestycyjnych.

    A fakt, wygłupiłem się i trochę zmyliło mnie sformułowanie "wyciąg". Po
    prostu nie należy za często wpłacać, to nie będzie zalewu makulatury.

    > Nie
    > musisz wpłacać, żeby dostać PIN (do mnie przyszedł po paru dniach od
    > odesłania umowy).

    Acha, no to zaczekam - przyszedł razem z potwierdzeniem (realizacji
    zlecenia) otwarcia rejestru?

    > Natomiast musisz wpłacić, żeby dostać numer
    > rejestru, a bez tego się nie zalogujesz, bo identyfikator jest
    > fragmentem numeru rejestru.

    Kumam :)

    > Ps. Zmieniasz z Unikorony, czy dywersyfikujesz?

    Nie, Unikorona mi z portfela nie spadnie ;) Ma moc antybelki a poza tym
    zobacz dzisiejsze notowania:
    http://www.bankier.pl/inwestowanie/notowania/fundusz
    e/?aktywny=1 -
    UniKorona i GTFI prawie łeb w łeb, oba fundusze zmiana 0,16%, tyle że
    UniKorona na plus... No wiem, nie sprawdza się codziennie :)

    Reinwestuję te najkrótsze - roczne - antybelki z banków.