  • 11. Data: 2002-11-22 22:20:53
    Temat: Re: procedura GTFI obligacje
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:arm5vn$42n$1@news.onet.pl, Sark wrote:

    > Rozumiem że Towarzystwo prześwetliliscie dokładnie
    > i szczegółowo i można spokojnie inwestować ? :)

    Ja tam nie wiem ;)

    > GTFI FIO Obligacji Skarbowych (Notowania na
    > 2002-11-22)
    > jednostka - 148,18 zł
    > MCZJ - 149,68 zł

    > Czy GTFI podaje w ten sposób prowizje od zakupu
    > jednostek w zewnętrznej sieci sprzedaży czy też
    > jest to jakaś ukryta opłata o której sie nie
    > doczytałem na ich stronie ? (przez internet
    > opłata=0zł więc i w powyższym przykładzie MCZJ
    > powinno byc =wartości jednostki).

    Nie: o ile dobrze rozumiem, to MCZJ to cena po doliczeniu maks. 1,2%
    prowizji za zarządzanie. W praktyce dostajesz cenę netto, czyli dokładnie
    wartość jednostki (minus ew. podatek), tak samo są liczone stopy zwrotu i
    rentowności. Więc nie patrz w ogóle na to MCZJ - tylko na wartości netto.

    Dobrze, Glenn?

    > I jeszcze jedno, czy na ich stronce można uzyskać
    > wykres (ten co jest to nie to:) dla wybranych
    > funduszy i dowolnych okresów (tak jak w DWS) ? ...
    > zestawienie tabelaryczne to trochę za mało

    Lepsze wykresy są w większości serwisów finansowych.

  • 12. Data: 2002-11-22 23:01:19
    Od: "Glenn" <g...@N...gazeta.pl>

    > A fakt, wygłupiłem się
    Eeeee tam.
    > Po prostu nie należy za często wpłacać, to nie będzie zalewu makulatury.
    Co też czynię.

    > Acha, no to zaczekam - przyszedł razem z potwierdzeniem (realizacji
    > zlecenia) otwarcia rejestru?
    Zasada: najpierw PIN potem rejestr. Według ustawy o TFI (z tego co pamiętam, niech
    mnie ktoś ew. sprostuje, please) rejestr otwiera się po pierwszej wpłacie, czyli nie
    możesz otworzyć rejestru nic nie wpłacając. Wysyłając PIN przed otwarciem rejestru
    ryzykują, że nic nie wpłacisz (a więc nie otworzysz rejestru i nie zostaniesz ich
    klientem), no ale za to przyspiesza to sprawę. Poza tym jak już wpłacisz i
    dostaniesz numer rejestru to masz już PIN i możesz się logować. W zeszłym roku jak
    termin belkowego gonił, to nawet pojawiały się ostrzeżenia, żeby nie wpłacać do TFI
    w ostatniej w chwili, bo jeżeli wpłata była przed 30 listopada, ale rejestr
    otworzono po tej dacie to się mimowolnie wpadało w belkowe

    > Reinwestuję te najkrótsze - roczne - antybelki z banków.
    No to miłego reinwestowania. Ja mam 3 letnią antybelkę w mBanku i czekam ile jeszcze
    spadnie. Z resztą już teraz chyba bardziej opłaca przenieść się do obelkowanego
    funduszu niż trzymać antybelke w banku. Muszę dokładnie policzyć.

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 13. Data: 2002-11-22 23:09:40
    Od: "Glenn" <g...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > rentowności. Więc nie patrz w ogóle na to MCZJ - tylko na wartości netto.

    Ta jest ;-)

    > Lepsze wykresy są w większości serwisów finansowych.
    O to, to. Wolę, żeby mi przyrastało ;-))) (w PLN) a nie fruwało po ekranie ;-)))))
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 14. Data: 2002-11-23 07:17:42
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:armcvv$599$1@news.gazeta.pl, Glenn wrote:

    > Zasada: najpierw PIN potem rejestr.
    Dzięki za dalsze wyjaśnienia.

> [...]
    > chwili, bo jeżeli wpłata była przed 30 listopada, ale rejestr
    > otworzono po tej dacie to się mimowolnie wpadało w belkowe

    No, pamiętam tę nerwówkę sprzed roku. Mi UniKorona obiecała przez telefon,
    że staną na głowie i data otwarcia będzie z dnia przyjścia przelewu,
    najpóźniej +1. I faktycznie zrobili to błyskawicznie, z bezpiecznym
    marginesem.

    > No to miłego reinwestowania. Ja mam 3 letnią antybelkę w mBanku i
    > czekam ile jeszcze spadnie.
    Ja mam w mBanku podzielone: różne kwoty na różne okresy.

    > Z resztą już teraz chyba bardziej opłaca
    > przenieść się do obelkowanego funduszu niż trzymać antybelke w banku.
    > Muszę dokładnie policzyć.

    No to lepiej policz dokładnie ;)
    Bo niepokoi mnie to Twoje "już" powyżej. Jeśli już, to oczekiwałbym
    "jeszcze", ponieważ przy przedterminowym zakończeniu lokaty antybelkowej
    zapłacisz cały podatek wstecz. Moim zdaniem jeśli masz w mBanku, to jej nie
    ruszaj.

    Co innego w niektórych bardziej pazernych bankach.

    Z porównania obecnego i zeszłorocznego oprocentowania antybelek w różnych
    bankach wynika, że najlepiej wyszli na nich ci klienci, którzy zaufali
    Lukasowi i mBankowi, bo banki te najskuteczniej oparły się pokusie zagrywki
    w postaci przełożenia podatku belkowego z kieszeni fiskusa do własnej.
    Dlatego ja np. cieszę się, że założyłem lokaty antybelkowe akurat w tych
    dwóch bankach :)

  • 15. Data: 2002-11-23 11:09:24
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "Robert" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > rentowności. Więc nie patrz w ogóle na to MCZJ - tylko na wartości netto.

    Wydaje mi się że MCZJ to cena nabycia obciążona prowizją za nabycie. Tej
    prowizji nie ma w przypadku wpłaty bezpośrdeniej, póki istniał DM Elimar
    można było za ich pośrednictwem nabywać JU i wtedy była opłata za nabycie.
    Opłata za zarządzanie jest uwzględniana niejawnie w wycenie JU.
    TomekD

  • 16. Data: 2002-11-23 11:17:03
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:arnnkg$ius$1@news.tpi.pl, TomekD wrote:
> [...]
    > Tej prowizji nie ma w przypadku wpłaty bezpośrdeniej, póki istniał DM
    > Elimar można było za ich pośrednictwem nabywać JU i wtedy była opłata

    Po ponownym przeanalizowaniu tabel przyznaję Ci rację. Należy mi się nagana,
    a już szczególnie Glenn za przytakiwanie bez sprawdzenia ;)
    Jest dokładnie tak jak piszesz, przy czym mylące jest to, że tu mówią o
    "zbyciu" jednostki, a gdzie indziej o "nabyciu" i "odkupieniu".

    Niemniej mimo pomyłki pozostaje prawdą, że dla nas istotne są te ceny netto,
    bo chyba wszyscy tutaj kupują przelewem bezpośrednio na rachunek GTFI.

  • 17. Data: 2002-11-23 11:27:27
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    > Chcę wykonać przelew na konto GTFI obligacje.
    >
    > Wypełniłem wniosek w necie, zamówiłem przysłanie zlecenia założenia
    rejestru
    > GTFI OS do domu. Przyszło szybko pocztą, podpisałem, wysłałem wczoraj do
    > OFI.
    >
    > No i teraz nie wiem, kiedy mam przelewać: czy już, czy tez czekać aż
    przyślą
    > jeszcze jakieś "potwierdzenie" [ciach]

    Rejestr zostanie otwarty jeżeli dotrze do OFI podpisane przez ciebie
    zlecenie które odesłałeś pocztą a na ich konto wpłyną środki. Jeżli wpłacisz
    zbyt wcześnie pieniądze poleżą bez zysku dla ciebie na koncie przejściowym.
    TomekD

  • 18. Data: 2002-11-23 11:36:06
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:arnomb$p0p$1@news.tpi.pl, TomekD wrote:

> [...]
    > zlecenie które odesłałeś pocztą a na ich konto wpłyną środki. Jeżli
    > wpłacisz zbyt wcześnie pieniądze poleżą bez zysku dla ciebie na

    Dzięki! Właśnie tego ostatniego scenariusza chciałbym uniknąć. Czyli przyślą
    "potwierdzenie przyjęcia dyspozycji otwarcia rejestru"? (Już wiem od Glenn,
    że zgodnie z ustawą nie mogą po prostu założyć rejestru bez wpłaty.) Jak
    takie coś przyślą, można od razu spokojnie przelewać, tak?

  • 19. Data: 2002-11-23 12:03:16
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > że zgodnie z ustawą nie mogą po prostu założyć rejestru bez wpłaty.) Jak
    > takie coś przyślą, można od razu spokojnie przelewać, tak?

    Nie :-)
    Najbliższa przesyłka której możesz się spodziewać to potwierdzenie transkcji
    nabycia po twojej wpłacie lub ew. PIN jak bedziesz zwlekał z wpłatą.
    Musisz oszacować jak długo poczta może dostarczać twoj list, albo zadzonić
    do OFI (czyli do Warszawy, a nie Funduszu w (?)Katowicach) i sprawdzić czy
    mają już twoje podpisane zlecenie.
    Warto pamiętać że JU nabędziesz następnego dnia po wpływie środków, czyli
    przelew (czytaj ELIXIR) w poniedziałek to nabycie według wyceny wtorkowej we
    wtorek.
    Jeżeli jesteś szczęśliwym posiadaczem kwoty przekraczjącej wpisowe 2.5kPLN.
    to biorąc pod uwagę dość duże skoki wartości JU w ostatnim okresie, może nie
    warto wpłacać wszystkiego od razu a podzilić wpłaty na następne dni. Dzięki
    temu mniejsza jest szansa zakupu wszystkiego na 'górce', co nie wiem czemu
    ale w rzeczywistości zdarza się częściej niż by można przypuszczać.
    TomekD

  • 20. Data: 2002-11-23 12:32:11
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:arnqpj$7r5$1@news.tpi.pl, TomekD wrote:

    > Nie :-)
    Kurde! :)

    > Najbliższa przesyłka której możesz się spodziewać to potwierdzenie
    > transkcji nabycia po twojej wpłacie lub ew. PIN jak bedziesz zwlekał
    > z wpłatą.

    Wiesz co? Jestem skłonny wierzyć bardziej Tobie niż im, na stronach
    http://www.gtfi.pl/ind/otworz_rej.html
    piszą:

    zlecasz druk Towarzystwu - zlecenie otwarcia rejestru powinno do Ciebie
    dotrzeć do 5 dni od momentu złożenia zlecenia, a następnie podpisujesz druk
    i odsyłasz na adres:
    [ciach]
    Wraz z potwierdzeniem realizacji zlecenia otwarcia, które będziesz
    podpisywał, otrzymasz również nr PIN, a po pierwszej wpłacie środków -
    również nr rejestru. Za pośrednictwem tych danych możesz dokonywać
    następnych transakcji, jak również sprawdzać wartość swojego rejestru.

    No to ja rozumiem z powyższego, że podpisałem zlecenie otwarcia rejestru,
    odesłałem, i teraz otrzymam potwierdzenie realizacji tegoż zlecenia, wraz z
    PINem.

    > Warto pamiętać że JU nabędziesz następnego dnia po wpływie środków,
    > czyli przelew (czytaj ELIXIR) w poniedziałek to nabycie według wyceny
    > wtorkowej we wtorek.
    Ktoś zgłaszał niedawno, że nawet po dwóch dniach - po przelewie z mBanku,
    który raczej nie chomikuje przelewów wychodzących.

> [...]
    > na następne dni. Dzięki temu mniejsza jest szansa zakupu wszystkiego
    > na 'górce', co nie wiem czemu ale w rzeczywistości zdarza się
    :)
    Być może tajemnica tkwi w tym powyżej ...