  • 11. Data: 2007-11-06 21:12:31
    Temat: Re: problem z numerem SWIFT
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    - wrote:

    > W Polsce? Czy może robiąc absolutnie cokolwiek zastanawiasz się, czy
    > przypadkiem nie łamiesz prawa obowiązującego w USA, Rosji czy Burkina Faso?

    W USA. Wystarczy teraz tylko tam pojechać.

    Po za tym,jak ktoś firmie coś skubnie z tego konta to w polskim prawie
    dochodzenie odszkodowania też jest zdefiniowane i tu go nic nie uchroni.

    Tu zapłaci, tam odsiedzi jak się trafi okazja.

  • 12. Data: 2007-11-07 00:20:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Ja ci gratuluje. Oni cie ze skóry obedrą za opublikowanie ich numeru
    > konta.
    > Po za tym jest to przestępstwo federalne za które grozi kilka lat odsiadki

    Taaa.... http://www.infoteldistributors.com/sectors/infotel/w
    iretransfer.asp

    MK

  • 13. Data: 2007-11-07 04:03:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Taaa....
    > http://www.infoteldistributors.com/sectors/infotel/w
    iretransfer.asp

    taaa,
    swój numer to ja też sobie mogę udostępniać, ale twojego niestety nie.

  • 14. Data: 2007-11-07 08:20:23
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "witek"

    iretransfer.asp

    > taaa,
    > swój numer to ja też sobie mogę udostępniać, ale twojego niestety
    > nie.

    nawet jak nr jest publicznie dostępny?

    Jeśli tak to warto wiedzieć, bo u nas niektorzy mają nr rachunku
    na swoim papierze firmowym nadrukowany.
    *** blad ***

  • 15. Data: 2007-11-07 09:38:46
    Od: "LemonR" <l...@g...pl>

> [...]
    > dochodzenie odszkodowania też jest zdefiniowane i tu go nic nie uchroni.
    >
    > Tu zapłaci, tam odsiedzi jak się trafi okazja.

    Najpierw muszą udowodnić winę a ta nie jest taka oczywista skoro ten numer
    może pozyskać każdy wystarczy coś kupić i jak ktoś wcześniej wspomniał
    wybrać przelew jako formę zapłaty. Automatycznie otrzymujesz dane do
    przelewu z numerem konta!
    A w temacie ktoś pomoże, bo problem jest inny.
    LemonR

  • 16. Data: 2007-11-07 11:08:15
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 06 Nov 2007 22:03:35 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    iretransfer.asp

    >taaa,
    >swój numer to ja też sobie mogę udostępniać, ale twojego niestety nie.

    Sorry, ale jak coś jest publicznie udostępniane przez właściciela,
    i to na stronie WWW, to nie może być jednocześnie poufne.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 17. Data: 2007-11-07 13:32:01
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik mvoicem napisał:

    > Co do wydrukowania czeku i realizacji u nas jest podobnie. Znając numer
    > konta możesz namalować czek na dowolnej kartce papieru. Problem w tym że u
    > nas już chyba nikt czeków nie akceptuje (z wyjątkiem banków, które jednak
    > sprawdziłyby czy ten podpis nie jest przypadkiem podrobiony)
    >
    > p. m.

    To po co w ogóle drukowano/drukuje się blankiety czekowe? Dla wygody
    posiadacza konta - tzn. żeby nazwiska i nr konta nie trzeba było samemu
    wpisywać? A w ogóle, to z tego co przeczytałem w tym wątku, to u Wuja
    Sama jest strasznie kulawo z bezpieczeństwem transakcji (albo ludzie tam
    bardziej uczciwe ;-))?

    Przemek
    Przemek

  • 18. Data: 2007-11-07 15:18:09
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Przemysław Kowalik wrote:

    > To po co w ogóle drukowano/drukuje się blankiety czekowe? Dla wygody
    > posiadacza konta - tzn. żeby nazwiska i nr konta nie trzeba było samemu
    > wpisywać?

    Pewnie tak. Wygląda ten czek także ciutkę wiarygodniej, więc jeżeli zechcesz
    zrealizować taki czek np. na poczcie - to do jakiejś kwoty zrealizują ci na
    miejscu z dość niewielką prowizją (3zł?).

    Za to gdybyś tam poszedł z własnoręcznie wymalowanym czekiem, na 99% nie
    zrealizowaliby ci. Mógłbyś zrealizować go w banku, ale a)na 99.9% pracownik
    banku szczerze by się zdziwił że tak można i spędziłbyś kupę czasu na
    udowadnianiu że to jest pełnoprawny czek b) przyjęliby to do inkasa - co
    potrwałoby troche czasu, i prowizja by była pewnie ogromna.

    > A w ogóle, to z tego co przeczytałem w tym wątku, to u Wuja
    > Sama jest strasznie kulawo z bezpieczeństwem transakcji (albo ludzie tam
    > bardziej uczciwe ;-))?

    Pewnie tam lepiej niż u nas działają procedury reklamacyjne a i być może
    fałszerze czeków są jakoś sprawniej łapani.

    p. m.

  • 19. Data: 2007-11-07 16:30:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Kowalik wrote:

> [...]
    > wpisywać? A w ogóle, to z tego co przeczytałem w tym wątku, to u Wuja
    > Sama jest strasznie kulawo z bezpieczeństwem transakcji (albo ludzie tam

    może nie tyle bardziej uczciwe co policja bardziej skuteczna i nikomu
    dla paru dolarów nie chce się sprawdzać czy złapią czy nie.

    Opublikowanie nieswojego czegu jest karalne, choćby ten czek wczesniej
    an kazdym slupie wisial. Nie wazne czy byl publiczny czy nie, liczy sie
    kto opublikował.

  • 20. Data: 2007-11-07 16:32:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Pewnie tak. Wygląda ten czek także ciutkę wiarygodniej, więc jeżeli zechcesz
    > zrealizować taki czek np. na poczcie - to do jakiejś kwoty zrealizują ci na
    > miejscu z dość niewielką prowizją (3zł?).

    W USA nigdzie nie zrealizujesz cudzego (osobistego) czeku po za swoim
    bankiem.
    W sowim banku też gotówki za niego od razu nie dostaniesz jeśli nie masz
    odpowiedniego salda na swoim koncie.

    > Pewnie tam lepiej niż u nas działają procedury reklamacyjne a i być może
    > fałszerze czeków są jakoś sprawniej łapani.

    dokładnie tak.